BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: borotof op 03 February 2024, 14:26:42
-
Gezien de huidige prijzen van gangbare decoders maar eens een trainomatic aangeschaft en in een marklin v60 met hla gebouwd. Op mijn baan (aangestuurd door mrdirect) loopt dat zeer slecht, lees hakkelend met zo nu en dan een tussensprintje. Ik had in een ouder draadje over btr decoder al gelezen dat er hoogstwaarschijnlijk wat ontstoorspullen in zouden moeten. Had nog wat org spoelen van marklin, geen verschil. Iemand die weet wat er wel in zou moeten ? Of kan er ook wat anders aan de hand zijn, bv exemplarisch probleem ? Ondertussen in een tweede lok geprobeert, exact hetzelfde.
alvast bedankt voor tips,
grtz rob
-
CV's zijn het zelfde als een normale ESU decoder.
Daar kun je misschien nog wat mee.
Succes Rob.
-
Elke vergelijk met Esu gaat mank waar het gaat om de motorregeling.
In de handleiding vind je het een en ander over CV9 m.b.t. motortype en de PID regeling middels de CV's 61/62/63.
-
Hallo,
probeer cv60 eens op andere bit staat nu op 1 dacht ik dan naar 0 had een Fleischmann 4095 omgebouwd naar digitaal zelfde probleem bitje anders rijdt als een zonnetje nu
mvg Harm
-
Met cv60 = 0 zet je de lastregeling uit. :)
Als dat scheelt, weet je in ieder geval dat de motorregeling moet worden aangepast. Wat Ben zegt, probeer eens de motortypen in cv9. Verdere info over de lastregeling in hoofdstuk 11.
https://train-o-matic.com/download/tom_lokommander_ii_de.pdf (https://train-o-matic.com/download/tom_lokommander_ii_de.pdf)
-
Probleem opgelost, ik dacht dat dmv cv 29 bi-directionele communicatie op 0 railcom werd uitgeschakeld, dat blijkt dus niet zo te zijn (wat is dat dan wel???). Cv 28 (Railcom ;D)op 0, klaar. Mij is ondertussen wel duidelijk dat railcom net zo waardeloos is als mfx. Allen dank voor het meedenken, ik van de el cheapo modelbaan ben wel blij met een lokdecoder van twee tientjes ;-)
grtz rob