BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: ATSF2 op 13 December 2023, 14:38:52
-
Ik heb onlangs een Loksound ESU V5.0 geplaatst in een V160 van Brawa. Nadat de eerste niet functioneerde heb ik deze na aanraden van leden van het forum terug gestuurd naar ESU en met kerende post een nieuwe gekregen. Ik heb sound van V160 ingeladen en het werkt deze keer zeer goed. Er is echter nog 1 probleem. Als ik de computer afsluit en de volgende dag weer opstart blijkt de V160 niet te reageren op input van mijn computer. Heel vreemde constatering is het volgende. Als ik de lok optil is het weer goed alles functioneert dan. Maak ik alles spanning vrij computer uit intellibox uit blijft het probleem bestaan.
Mogelijk is het de soundfile die corrupt is. Ik heb en V200 met een Loksound ESU V5 sound en de heeft nergens last van
Ik gebruik Intelibox II met Windigipet 2015 premium
Alles wat hier rond rijdt heb ik zelf omgebouwd ingebouwd en geprogrammeerd. het probleem ligt dieper dan een test met een programmer o.i.
Iemand enig idee?
-
Dit is een probleem dat ik ook met sommige loks heb, moet ze echt even van de baan tillen zodat de + en - (je snapt wat ik bedoel...) gescheiden zijn. Dit vaak na ergens een sluitinkje of een noodstop (koploper) Het vreemde is dat dit decodermerk onafhankelijk, maar het zijn wel dezelfde loks die daar last van hebben, meest soundloks...(esu, marklin diverse generaties en d&h)
Ik heb al eens bedacht om de voedingspanning in de lok te schakelen via een relais, dus spanning op de baan, relais aan, spanning uit, relais valt af en onderbreekt dus fysiek de verbinding tussen + en -
Houd me aanbevolen voor een betere oplossing ;D
grtz rob
-
schakel in de decoder eens de niet gebruikte protocollen uit.
-
Je spreekt met een digibeet. Wat zijn de protocollen?
-
Maar wat is het verschil tussen de lok van de rails halen en de volledige baan spanningsloos maken
-
ja simpel uitgelegd : hoe bestuur je die lok : DCC ; M4 ; motorola ;selectrix enzovoort.Zet enkel het gebruikte protocol actief want anders gaat de decoder telkens zoeken wat te gebruiken of zich opnieuw aanmelden.
-
Protocollen: alles uit behalve DCC, dus motorola selectrix etc. uitzetten.
Als het bestand "corrupt" is, wat k betwijfel, zou je het bestand gewoon opnieuw erop kunnen laden.
-
ja simpel uitgelegd : hoe bestuur je die lok : DCC ; M4 ; motorola ;selectrix enzovoort.Zet enkel het gebruikte protocol actief want anders gaat de decoder telkens zoeken wat te gebruiken of zich opnieuw aanmelden.
DCC maar de decoders zijn van alle merken inmiddels. Roco gebruikte kort uhlenbrock. Die waren helemaal niet te besturen. het vreemde is dat dit voor mij pas de laatste tijd aan de orde is. Het is heel irritant want als een trein in het schaduwstation staat moet ik kruip door sluip door een lok van de baan tillen
-
Protocollen: alles uit behalve DCC, dus motorola selectrix etc. uitzetten.
Als het bestand "corrupt" is, wat k betwijfel, zou je het bestand gewoon opnieuw erop kunnen laden.
Die staan uit ik begrijp het nu wat het protocol is ik gebruik alleen DCC
-
staan uit in de decoder of je centrale ? Zet anders het bestand hier eens dan kijken we er naar.
-
Maar wat is het verschil tussen de lok van de rails halen en de volledige baan spanningsloos maken
Dat heb ik mij ook al afgevraagd, maar op de een of andere manier is er dan toch nog een (hoogohmige) verbinding.
-
Dat heb ik mij ook al afgevraagd, maar op de een of andere manier is er dan toch nog een (hoogohmige) verbinding.
Zojuist ook nog een keer geprobeerd en precies dit gebeurde weer en het lijkt zelfs afhankelijk van de booster te zijn. op B ! niet en B2 wel. absurd Ik heb de treinen verwisseld. Goed als het zo is dat er dan toch iets is als de spoorbaan helemaal uit is. kan toch niet. Alle spoorbaan apparatuur wordt bij mij gevoed door 1 steker incl Intellibox
-
Je kunt de spoorstaven eens kort sluiten bij "stroom uit".
Bart
-
Ik zou kijken of je een Beneluxer in de buurt hebt zitten, of een modelspoorclub, met een ander command station, zodat je kunt testen of het daar aan ligt.
-
Dit is een probleem dat ik ook met sommige loks heb, moet ze echt even van de baan tillen zodat de + en - (je snapt wat ik bedoel...) gescheiden zijn. Dit vaak na ergens een sluitinkje of een noodstop (koploper) Het vreemde is dat dit decodermerk onafhankelijk, maar het zijn wel dezelfde loks die daar last van hebben, meest soundloks...(esu, marklin diverse generaties en d&h)
Ik heb al eens bedacht om de voedingspanning in de lok te schakelen via een relais, dus spanning op de baan, relais aan, spanning uit, relais valt af en onderbreekt dus fysiek de verbinding tussen + en -
Houd me aanbevolen voor een betere oplossing ;D
grtz rob
Het lijkt erop dat als ik de draden van de booster naar de spoorbaan los neem en weer aankoppel het probleem is opgelost. Ik gebruik 2 Boosters. Misschien is er een verbinding? Je zou zeggen dat er dan daar iets mee zou moeten zijn.
-
Het lijkt erop dat als ik de draden van de booster naar de spoorbaan los neem en weer aankoppel het probleem is opgelost. Ik gebruik 2 Boosters. Misschien is er een verbinding? Je zou zeggen dat er dan daar iets mee zou moeten zijn.
Ik heb dit nu verschillende keren meegemaakt e het blijkt te werken. Oplossing is een extra schakelaar tussen de booster en de spoorbaan
-
Ik heb met Uhlenbrock contact gehad en zij adviseren Lncv 3 op 94 te zetten. Ik heb de waarde nog niet gecontroleerd op de power4. Ik heb nog de oude P4