BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Materieelbespreking overige merken => Topic gestart door: Teoalessandro op 09 December 2023, 18:27:07
-
Goedenavond aan alle Nederlandse vrienden. Ik vroeg me af of iemand wist of de ICNG Alstom Coradia gepland is om gebouwd te worden? Hier in Italiƫ circuleert het onder de naam ETR 104 Pop.
Bedankt
-
De ICNG worden momenteel afgeleverd: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Intercity_Nieuwe_Generatie
-
Rik bedankt voor het antwoord. Ik weet dat de trein al in Nederland rijdt. Mijn vraag had betrekking op een fabrikant van speelgoedtreinen (Roco, Acme of anderen)
-
Het lijkt me wel een type trein dat wel in model kan uitkomen, want rijdend in meerdere landen :)
Wel zijn er vaak subitele verschillen in raam en deurindeling...ik heb de ETR 401 vorig jaar nog in
Venetie gezien, maar zag meteen dat die afwijkt van de NS uitvoering...wie weet dat Rivarossi er wel mee komt...
Groet, Tis
-
Voor zover bekend zijn er geen plannen om deze trein uit te brengen.
Meestal wordt een trein uitgebracht nadat het jaren rond heeft gereden of bijna met pensioen gaat (ICD), of pas als een trein jarenlang niet meer in Nederland rijdt (DD-AR, Wadloper). Sommige treinen zijn nooit in model uitgebracht (DM/SM 90).
Op korte en middellange termijn zou ik niet verwachten dat er een ICNG in model uit komt.
De Vencton is de uitzondering op deze regel.
(Er zijn wel dasspeld, Keycord en pin uitgebracht van (o.a) ICNG, https://jjpins.nl/nl/onze-producten/dasspelden)
-
@ Tis
Is dat de goede wel met ETR 401 aangeduid ? Die wijkt zeker af in model . Zou type ETR 103 of ETR 104 zijn .
-
Voor zover bekend zijn er geen plannen om deze trein uit te brengen.
Meestal wordt een trein uitgebracht nadat het jaren rond heeft gereden of bijna met pensioen gaat (ICD), of pas als een trein jarenlang niet meer in Nederland rijdt (DD-AR, Wadloper). Sommige treinen zijn nooit in model uitgebracht (DM/SM 90).
Op korte en middellange termijn zou ik niet verwachten dat er een ICNG in model uit komt.
De Vencton is de uitzondering op deze regel.
Bijzonder. Conclusies nav eigen waarneming of juist geen waarneming, representatief?
Naast de Vencton vergeet je (onder andere) wel de Traks.
-
De Franse uitvoering in ieder geval wel.
Zie noviteiten LS models.
Dus nu is het nog te bezien of het stel 'n beetje overeenkomt met de NL versie.
-
ETR 401 is idd een ietsje ouder treinstel... ;D
Ik was gisteren niet zo wakker geloof ik... :) met modern materiaal is het vaak zo
dat het voor meerdere landen ontwikkeld wordt, maar dan met landspecifieke aanpassingen,
zodat er van een treinsteltype toch diverse uitvoeringen zijn...
Lang verhaal kort, een model zal er mijn inziens vast wel komen :)
Groet, Tis
-
Kun je dan ook enkele (detail)foto's van die FS ETR pop die jij al hebt gezien hier plaatsen ?
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/ETR-65787e1d0e768.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/ETR-65787e1d0e768.jpg)
-
Met deze POP trein hebben we heel wat tripjes gemaakt in Puglia afgelopen zomer. Ik heb me voortdurend afgevraagd waarom hij daar wel reed, en in Nederland niet (of nog maar sporadisch). Overigens vroeg ik me ook af waarom de FS zulke schappelijke prijsjes kan rekenen voor een kaartje. Maar een prima treintje, en een prima potentieel modeltreintje. Wie bint de kat de bel aan?
Gr, Hans
-
en dan nog de Siciliaanse variant, gezien in Palermo.
(https://i.postimg.cc/XYhygy9t/temp-Imageex-Z63-Q.jpg)
-
Toch verschillen bij de zijwanden te zien . Zal , als er een model van komt , toch wel die italiaanse uitvoering worden in ICNG kleuren mocht het door Rivarossi of ViTrains gemaakt worden . Dat is al bij de Spurt ( GTW ) van Piko gebeurt die in het noorden rijden . En toch worden die verkocht . Ik wacht rustig af .
-
Ik heb me voortdurend afgevraagd waarom hij daar wel reed, en in Nederland niet (of nog maar sporadisch).
Vermoedelijk omdat de geplande indienststelling van de Italiaanse treinen al een stuk vroeger was gepland dan de ICNG (2019 vs 2021), en ze 2019 zowaar gehaald hebben. De Italiaanse gaat ook maar 160 en hoeft niet op hogesnelheidslijnen te rijden, dus dat maakt mogelijk een en ander qua toelatingen ook wat simpeler?
-
Dik stuk speculaas, maar als Rivarossi hem uit zou brengen, dan kan
gelijk de N uitvoering bij Arnold verschijnen... :)