BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Henk Veenstra op 23 October 2023, 15:06:06
-
Ben er voor mijzelf niet uit om 1 of 2 wachthokjes te plaatsen.
Graag mening.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/ZolrumStationOkt23-4-65366f875209f.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/ZolrumStationOkt23-4-65366f875209f.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/ZolrumStationOkt23-2-65366f87512d2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/ZolrumStationOkt23-2-65366f87512d2.jpg)
mvg Henk
-
Beide in het midden met een half hokje ruimte er tussen?
-
Het is al een dubbel wachthokje en een kort perron. 1 exemplaar.
Jeroen
-
Ligt er ook aan hoeveel preisertjes worden verwacht daar op de trein te wachten.
En aan het weer hoevaak die preisertjes willen schuilen tijdens het wachten.
Als dat per dag maar enkele zijn, dan voldoen één wachthokje.
Als dat grote aantallen zijn, dan twee wachthokjes.
;)
-
Op een dergelijk perronnetje komen natúúrlijk duizenden mensen per dag…… ;D ;D
Jeroen
-
Kijk eens op google maps naar luchtfoto's. Dan zie je dat op kleine stationnetjes maar 1 wachthuisje per perron staat.
En dan niet op de helft, maar meer naar de plek waar de mensen het perron op komen, ongeveer op 1/3 van de perronlengte.
-
Dat van die 1/3 wilde ik er ook nog bij typen Klaas, maar ik bedacht me ineens dat het bovenste spoor een kopspoor is en het stootjuk juist niet bij de in- uitgang van het perron staat. De trein op dat perron rijdt door tot aan het juk. Ja Daarom leek me in deze situatie een abri in het midden wat logischer. Of je moet bij het kopspoor met treinlengteborden gaan werken, zodat een trein met zijn kont direct bij de in- / uitgang van het perron stopt. Maar die treinlengteborden lijken me met zo’n kort perron ook nogal overdreven…..
Overigens zou men de in- / uitgang van dit perron nooit op deze wijze hebben gerealiseerd. Je kunt immers voorbij het stootjuk heel simpel de straat bereiken en dat scheelt weer een onveilig overpad in het doorgaande spoor. Maar goed, dat is weer een andere discussie….
Jeroen
-
Uitzonderingen bevestigen de regel.
De halte Achter de Hoven (Leeuwarden), niet een heel frequent bediende stopplaats, had twee van dergelijke dubbele Oosthoek-abri's. Zelfs beide op het oostelijke perron (Lw>Gn).
-
De patatboer met Marlboro reclame en zijn buren zijn voor treinreizigers zo te zien onbereikbaar, bij het stootjuk is geen uitgang.
-
Voor mij moet je doen wat je zelf het beste vindt; ik zou, in het belang van de reizigers, 2 abri's neerzetten, of liever nog een overdekte wachtruimte, die echt beschutting biedt bij slecht weer - of vertraging.
En ik zou, na wat Ronald meldt, ook een in-/uitgang achter het stootblok maken, eventueel gesponsord door de Fritesboer.
Ik mis overigens een (twee?) kaartenautomaat (voor 'tickets & service") en in-/uitcheckpaaltjes, of zijn er leveringsproblemen ?
Gr. Frank
-
Allemaal bedankt voor jullie input.
Ga denk ik de 2 abri's in het midden zetten met wat tussenruimte.
Al het andere wat genoemd is zoals kaart automaat etc komt allemaal wel.
mvg Henk
-
Soortgelijke Abri s stonden ook voor het oude station van Amersfoort. Hier waren ze in gebruik als bushalte.
-
Kaartautomaten in combinatie met armseinen???? Net als de te moderne stationsnaamborden. Toen deze kwamen waren de armseinen al lang verdwenen.
Enfin, op een treinbaan kan dat gelukkig allemaal. Veel bouwplezier verder! (y) (y)
Jeroen
-
Kaartautomaten in combinatie met armseinen???? Net als de te moderne stationsnaamborden. Toen deze kwamen waren de armseinen al lang verdwenen.
Jeroen
Dan heb je de railbussen nog niet genoemd.
Veel plezier.
-
Kan bij mij allemaal.
Mvg Henk
-
Allemaal bedankt voor jullie input.
Ga denk ik de 2 abri's in het midden zetten met wat tussenruimte.
Al het andere wat genoemd is zoals kaart automaat etc komt allemaal wel.
mvg Henk
(y)