BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: padeloco op 26 April 2008, 07:30:19
-
Kent er iemand het verschil tussen Marklin K 2100 en K 2200 spoor?
Ik denk dat K 2100 niet te verkrijgen is in België of Nederland.
-
De 2100-serie is ouder en van mindere kwaliteit.
De 2200-serie heeft als voordeel dat de beide spoorstaven geïsoleerd zijn, je zou deze rail dus kunnen gebruiken voor 2-rail-gelijkstroom.
-
2200 heeft een massief railprofiel. 2100 niet.
Bart
-
I see..dus 2100 is holle staaf en 2200 een masieve staaf...
Kan je die 2 combineren voor een wisselspanning traject of is dit volkomen af te raden?
Bedankt alvast voor jullie info hoor!
-
Dat gaat probleemloos lukken maar waarom zou je aan de 21** reeks nog geld uitgeven. Als je ze nog vind zijn ze nog juist goed om weg te gooien. Dat is om problemen vragen.
-
Vrij simpel te verklaren..de kostprijs drukken..
Ik kan aan een pakket geraken van 35 rechte stukken aan een prijs van 30 a 40 euro
Die rails zijn nog in prima staat
Een pakket(10 stuks) NIEUWE rechte sporen kosten al vlug 25 a30 euro!
-
En de problemen krijg je er gratis bij. Ik zou iig er dan voor zorgen dat je ze binnen handbereik gebruikt.
-
Hoe bedoel je?Welke problemen ..en binnen handbereik?
-
K-rails van de serie 2100 is gewoon op zijn Hollands gezegd troep. Geen euro cent aan uitgeven. En zeker niet voor een euro perstuk, zoveel hebben ze nieuw nog niet eens gekost.
Dus als jij je geld over de balk wil gooien, dan moet je die raisl zeker aanschaffen, wil je echter probleemloos rijden en plezier van je geld hebben, dan zou ik dat niet kopen. Maar het is jouw feestje.
Mvg
Wim.
-
Met binnen hand bereik bedoel ik dat je er makkelijk aan kunt en niet ergens achter of onder.
-
Wat is er zo slecht aan die 2100 rails?
-
Leg ze naast elkaar, vergelijk ze met elkaar en beslis dan welke aan jouw eisen voldoen. Kijk inderdaad ook naar de prijs, goedkoop is misschien duurkoop.
Kijk ook eens op het 3-rail forum, met de zoekfunktie vind je ook opmerkingen over dit onderwerp:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=8713.0
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=8672.0
-
Met binnen hand bereik bedoel ik dat je er makkelijk aan kunt en niet ergens achter of onder.
;D..Ik vroeg,wat bedoel je ..niet wat betekent,jij bent ook wel de grappigste thuis zeker!? :P
Enfin,ik dacht dat Märklin enkel en alleen kwaliteit leverde..
Er zijn mensen die tevreden zijn van 21**,die er nooit problemen mee gehad hebben.Maar ik heb een lot opgekocht met 22**
Persoonlijk vind ik C rails(zeker de oude ,bah) zeker niet zo mooi ogend dan de K rails,deze laatste zijn meer realistisch.
-
De 2100 serie is hol, en rond van boven. De minste geringste beschadiging leidt tot vuilophoping en uiteindelijk haperen van stroomafname. Door dat holle zijn ze ook niet zo stabiel.
De 2200 is volprofiel, heeft een platte kop en maakt daardoor alleen al beter kontakt. Daarbij stabieler en het smoelt ook een stuk beter!
Groet,
Huibert
-
Enfin,ik dacht dat Märklin enkel en alleen kwaliteit leverde..
Ach. :)
- Peter