BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Huup op 23 August 2023, 13:21:22
-
Rotterdam ligt plat.
Stroomstoring.
Veel geluk, als je van of naar daar gaat.
-
Je post op 1321u, AD meldt dat het treinverkeer om 1320u weer werd opgestart.
-
Rotterdam ligt plat.
Ja, dat was in 1940.
Er rijden zelfs weer treinen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/20230823-145700-min-64e60a89756f5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/20230823-145700-min-64e60a89756f5.jpg)
Paadje van Duizendtreê
-
Je post op 1321u, AD meldt dat het treinverkeer om 1320u weer werd opgestart.
Haha, de verwachting was 15:00u voor het voorbij zijn van de storing. Zouden ze het hebben gerepareerd, of zou het vanzelf zijn gegaan, zoals vanmorgen?
NOS meldt overigens 13:40u
-
Ah, kabelbreuk, lees ik nu.
-
Kabelbreuk bij graafwerk.
Suf dus.
-
Zo suf is dat niet. Tekeningen kloppen wel vaker niet en ook kabels blijven niet geheel op dezelfde plek liggen. Er een kapot trekken of doorsteken is dan ook niet zo moeilijk.
-
Het is wel suf als je weet dat men hier suggereert precies te weten wat en waar er onder het oppervlak bevindt.
-
Iedereen hier heeft vast wel eens met werken onder de baan een draadje losgetrokken. En die zojn dan nog gewoon zichtbaar.
-
Op C.S ligt op de noordkant en zuidkant een
gelijk tracé, wanneer het noord tracé kapot
getrokken word kan het verder aangestuurd
worden over het zuid tracé. Alleen duurt dat
waarschijnlijk even met schakelen.
Dat weet ik daar een jaar of 15 geleden een
collega van het bedrijf waar ik werk 3 kabels
doorsloeg met een kleine heimachine. Het trace
lag overgens niet op de juiste plaats ingetekent.
Das ook zo moeilijk, en nog steeds. Tegenwoordig
heeft elke montagewagen een uitgebreid
traceer systeem wat meer inhoud dan alleen
een kabelzoeker. Dat werkt niet met glasvezel.
-
NOS: 'Bij graafwerkzaamheden bleek dat een kabel was geraakt die van belang is voor de stroomvoorziening van het elektronische beveiligingssysteem.
"De storing zat in het elektronische beveiligingssysteem", zegt Martijn de Graaf van ProRail.....
Geen uitval dus. Maar wel een storing. Waarbij ging het nou mis? De kabels of het systeem zelf?
-
En ook nu weer geen treinen op belangrijke Oude Lijn tussen Schiedam en Delft.
Gebeurt laatste jaar ook veelvuldig.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-20230824-WA0000-min-64e6faaf999e7.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-20230824-WA0000-min-64e6faaf999e7.jpg)
Voor wie van/naar Den Haag gaat is er de overvolle vm Hofpleinlijn.
Overstappen bij Beurs.
Voor TU stad Delft is er slechts bus en tram als alternatief..
-
Wat is de oorzaak?