BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Het stationsplein => Topic gestart door: Hans Reints op 19 August 2023, 11:53:45
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/bakkies-64e090c1f0965.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/bakkies-64e090c1f0965.jpg)
Vertaal dit maar eens in spoorwagens en/of vrachtwagen!
Bakkie neemt minimaal 2000 ton mee (Kolen/Erts) :)
-
Ik denk dat lege bakken makkelijker gaan, minder waterverplaatsing.
Of niet?
-
Hieronder de gehele tekst met het antwoord, en de vertaling door Google.
If you watch river traffic frequently, you've probably seen a tow made up of empty barges before, just like this 56-barge tow being pushed northbound by the M/V E. BRONSON INGRAM near downtown New Orleans, LA. Answer from our Operations Experts: Empties can be pushed faster, but it's also like having a large wind sail out in front of you, so it can be challenging depending on the weather. That's why sound rigging work and focused Pilots/Captains play a crucial role in successful empty barge trips.
Als je vaak naar het rivierverkeer kijkt, heb je waarschijnlijk al eerder een sleep gezien die bestaat uit lege schuiten, net als deze 56-barge sleep die naar het noorden wordt geduwd door de M / V E. BRONSON INGRAM in de buurt van het centrum van New Orleans, LA. Antwoord van onze Operations Experts: Leeggoed kan sneller worden geduwd, maar het is ook alsof je een grote wind voor je uit hebt zeilen, dus het kan een uitdaging zijn, afhankelijk van het weer. Daarom spelen geluidstuigwerk en gefocuste piloten/kapiteins een cruciale rol bij succesvolle lege binnenvaarttochten.
-
In de VS is natuurlijk alles groter, maar "wij" kunnen er ook wat van.
De Veerhaven(NL) en Hercules(D) serie van Thyssen-Krupp, pendelen continue heen en weer tussen Rotterdam en Essen met erts en kolen.
Bij voldoende waterstand varen ze met 3x2 naar boven, 270m lang, waterverplaatsing ca 19000 Ton, waarvan ca 16000 Ton payload.
Naar beneden proberen ze veel mogelijk gebruik te maken van de stroming en varen ze met 2x3
Bijgaand een toevalstreffer waarbij een geladen opvarende en lege afvarende elkaar passeren bij Wesel.
Opm:
Ik heb geen aandelen in die club, werk er niet, kom ze alleen met enige regelmaat op het water tegen.
Fascinerende combinaties om te zien, vooral als ze vlak langs je varen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/Veerhaven-vol-en-leeg-64e23c61b23bf.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/Veerhaven-vol-en-leeg-64e23c61b23bf.jpg)
-
De duwboot Veerhaven is van rederij veerhaven en vaart tussen Rotterdam en Schwelger ( roergebied ) , de andere boot is van rederij Imperial/Mannesman en vaart tussen Rotterdam . en Mannesman Rheinhausen . Daar de vaarsnelheid ,afvarig vrij hoog is en het vaarwater afvarig in het midden van de stroom loopt moet de duwcombinatie afvarig zo klein mogenlijk gehouden worden . Snelheden van 20/25 km/h zijn afvarig normaal . In Amerika zijn de vaarwegen breder en soms dieper dan in europa , daardoor kunnen de duwconvooien groter in omvang zijn .