BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Het stationsplein => Topic gestart door: Bor de Wolf op 11 August 2023, 19:23:02
-
Anderzijds lees ik ook van winkeliers dat het model grif verkocht wordt en Marklinisten het mooi vinden.
Een bloemlezing van wat Märklinisten zoal zeggen op het buurforum:
"Schitterend model, ook al heb ik hier op dit forum gelezen dat de bakindeling niet helemaal klopt."
"De echte Märklinfan gaat toch wel voor de Märklin uitvoering."
Over de gele rand aan de binnenkant van de ramen: "Vermoedelijk gewoon een kwestie van de ramen aan de binnenzijde even goed aandrukken."
"Wat bedoelen jullie met dat de bakken niet recht zijn?"
"Ja fouten zijn er maar kom op je gaat toch niet met een lineaal naar de winkel als je een treinstel gaat kopen, het is speelgoed en velen zijn er blij mee."
"Het gaat bij mij meer om de beleving/fantasie."
"Misschien eens een grote lineaal meebrengen en in een werkplaats een echte 1 op 1 koploper opmeten, misschien lopen ze in het echt ook wel iets bol."
"En ja en kattenrug als hij rondrijdt zie je dat toch niet."
"Wat een mierengen..k. De meeste mensen (zoals ik) die een trein kopen weten daar helemaal niets van en zien dat verschil niet, laat staan dat ze het op de baan zien wanneer dat ding langs rijdt. Je kan natuurlijk over alles gaan lopen zeuren."
Mijn conclusie: Märklinsten zijn over het algemeen geen modelspoorders (maar mensen die met miniatuurtreinen rijden) en modelspoorders zijn over het algemeen geen Märklinisten. Ik durf te wedden dat Märklin helemaal niets gaat aanpassen aan de Trix-uitvoering en aan de toekomstige KLM-versie. Ze hebben bij Märklin ingeschat dat hun klanten het zo wel prima vinden en dus doen ze simpelweg niet meer moeite. Puur zakelijk gezien heeft Märklin daar gelijk in. Gelukkig zijn er voor echte modelspoorders merken zoals PB Models.
Bor
-
Dat dus....
-
Mijn conclusie: Märklinsten zijn over het algemeen geen modelspoorders (maar mensen die met miniatuurtreinen rijden) en modelspoorders zijn over het algemeen geen Märklinisten.
Je schrijft echt letterlijk 2 keer hetzelfde. ;D
Bart
-
Ahhh.
Ik snap nu dus ook dat alle 2 rail rijders van hun 42 cm bogen afscheid gaan nemen.
Dat zijn geen bochten maar hoeken, ik ben benieuwd welke "modelspoorder" er over stapt.
Of blijven jullie op de koppen van de rijtuigen instappen?
Kees.
-
@ Bor: je gebruikt het woord "modelspoorders" niet goed. Een modelspoorder is een ieder die met modeltreinen rijdt, bouwt of verzamelt, maakt niet uit wat je belangrijk vindt of wat je mooi vindt. Je hebt alleen wel modelspoorders waarbij een model tot in detail moet kloppen. Elk roostertje, elk knopje, elk cijfertje in de juiste kleur en op de juiste plek. En je hebt modelspoorders die dat niet zo belangrijk vinden, die meer voor de look of feel gaan van een bepaald model of merk. Of voor een model wat het dichts bij hun herinnering komt. Die niet zoveel geven om fabricagefoutjes of fouten. En ... dan heb je ook nog een heleboel modelspoorders die daar tussenin zitten, die beiden door elkaar laten rijden. Maar allemaal toch echt modelspoorders ;)
-
Het enige wat mij stoort aan dit treinstel is dat interieur van de motorwagen dat (nog steeds) voor de helft naar de bliksem is.
Het kan beter, dat hebben diverse fabrikanten al meermaals laten zien.
Jos.
-
Boeiend altijd, de Märklin-discussie. Ik heb om allerlei redenen niets met Märklin en ben pas sinds 2 jaar in het bezit van 3 M. wagonnetjes, na ruim 45 jaar in de hobby. Toch ben ik heel blij met alles en iedereen die Märklin koopt. Deze trouwe schare fans is verantwoordelijk voor een groot deel van de omzet bij de diverse modelspoorzaken en -handelaren. Op die manier ontstaat er voor de andere (de ‘kritische’) modelspoorder ook ruimte op de markt. Zonder de trouwe Märklin fans kunnel veel zaken de deuren sluiten.
Hulde dus aan de M.-fan!
-
Een bloemlezing van wat Märklinisten zoal zeggen op het buurforum:
Mijn conclusie: Märklinsten zijn over het algemeen geen modelspoorders (maar mensen die met miniatuurtreinen rijden) en modelspoorders zijn over het algemeen geen Märklinisten. Ik durf te wedden dat Märklin helemaal niets gaat aanpassen aan de Trix-uitvoering en aan de toekomstige KLM-versie. Ze hebben bij Märklin ingeschat dat hun klanten het zo wel prima vinden en dus doen ze simpelweg niet meer moeite. Puur zakelijk gezien heeft Märklin daar gelijk in. Gelukkig zijn er voor echte modelspoorders merken zoals PB Models.
Bor
Bor, niet te lang in het donkere bomenbos blijven: we willen grenadine!
:angel:
-
Ik vond de oude 4-delige Trix indertijd mooi genoeg om te kopen, ondanks de tekortkomingen (zwart blok voor de ramen en de rare schaal en binnenverlichting niet schakelbaar). Verder zag het er super strak uit, de algehele indruk was goed, het was een 'echte' koploper en geen speelgoed ding zoals de Lima. Toch weggedaan toen duistere machten mij verklapten dat er kans was op een echte 1:87 versie. Die rare schaal was altijd hinderlijk op de achtergrond aanwezig.
Het kan best wezen dat Märklin er al jaren mee bezig was, maar dat het nu lijkt op een haastklus met de gele randjes, naden, cijfers die niet netjes staan en de kromme bakken, kan Märklin zich toch wel aanrekenen. Ik had ook de indruk gekregen dat ze het snel even wilden afronden voor ExactTrain en PB Models met meer nieuws zouden komen (zoals proefmodellen, 3D tekeningen etc). De Märklin/Trix fans kopen het wel, maar ze krijgen er niet veel fans bij zo.
Mvg,
Robert
-
Die lengteschaal van 1:93,5 vond ik nog het minst storend.
Jos.
-
@ Robert: in de regel is het zo dat, wanneer een modelvariant uitgebracht gaat worden, de specs van het artwork (bedrukking) gecontroleerd en gefiatteerd worden door de betreffende importeur of agent. Die heeft mensen in z’n team die ideëen aandragen en uitwerken als het om nieuwe modellen - of kleurvarianten gaat. Die kennis zit niet bij die importeur, dat is allemaal kennis die ‘van buiten’ komt (in de regel goed in de materie bekend zijnde hobbyisten met een groot netwerk die gevraagd worden om info bij elkaar te zoeken). Dus waarschijnlijk is ‘ergens in dat gebied’ het gevalletje van de breed uitstaande cijfers van het treinstelnummer over het hoofd gezien (of een eigenwijsneus bij de producent heeft zitten pitten bij het verwerken van de commentaren op de specs).
Rob
-
Het kan best wezen dat Märklin er al jaren mee bezig was, maar dat het nu lijkt op een haastklus met de gele randjes, naden, cijfers die niet netjes staan en de kromme bakken, kan Märklin zich toch wel aanrekenen. Ik had ook de indruk gekregen dat ze het snel even wilden afronden voor ExactTrain en PB Models
Mvg,
Robert
Ddl in November weer 3 verschillende fabrikanten die een hetzelfde model aankondigen weet je wel.......dan eet ik me hoed op.... ;D
-
Liever niet. De consument wordt er echt niet beter van. Dat is nu wel genoeg gebleken met ICM en ICR. :-\
Jeroen
-
Net hoe je het ziet, er is wel keuze uit verschillende uitvoeringen, en je kan uitzoeken welke het minst incorrect lijkt te zijn...
-
Ik als marklinist, wil ook geen kromme bakken, zwarte vensters en mfnix....... dus dat de standaard lager ligt bij 3railers dan bij 2 railers is onzin !!
Het enige wat telt, is de lol die je uit je hobby haalt. En welke illusie je creëert, met je eigen vaardigheden als modelbouwer........
-
De uitzondering bevestigt de regel.
Het gaat om het algehele beeld. Dus wat de overgrote meerderheid vindt. Niet alleen wat jij vindt.
-
En jij denkt dat de over grote meerderheid hier zit? Misschien geef je jezelf en dit forum iets teveel credits.
Maar zullen we het gewoon over het model hebben en de denigrerende opmerkingen over Marklin rijders achterwege laten? Op de 1 of andere manier vindt een beperkt groepje het geweldig om maar te benadrukken dat deze mensen eigenlijk niet serieus genomen hoeven te worden. Misschien is dat hun manier om zich te onderscheiden of iets dergelijks, maar het komt wat onvolwassen over.
Hetzelfde geldt voor bespreken van modellen: een deel vervalt in een opsomming van wat er niet klopt, wat er wel deugt wordt achterwege gelaten. En dat wordt dan gezien als kritisch. Maar ik weet het niet, als ik iemand in het dagelijks leven om me heen heb die alleen maar zeurt dat de wereld niet klopt en dat in het oneindige herhaalt ben ik niet veel te vinden bij die persoon.
En als je nu roept, hier spreekt de marklinist: dat klopt. Ik rij 3 rail (ook al wordt er weinig gereden), 95% van de verzameling is niet-marklin en exact 1/87, digitaliseer bij voorkeur met ESU en rij over het algemeen dcc. Maar het gaat me niet om de marklinist, het gaat me om iedereen en de sfeer.
De hobby wordt door vele manieren bedreven. Van klinknagelteller tot zelfbouwer tot verzamelaar. Vele van die manieren zijn niet die van mij, maar waardeer en geniet van de manieren waarop anderen dat wel doen. En zelfs als ik dat niet doe, dan zal ik de laatste zijn om dat te roepen. Want wat heeft het voor zin? Wie ben ik om te zeggen dat haar/zijn manier van hobby beleven niet goed is? Volgens mij zijn we hier om te genieten en te leren van elkaars werk, niet om en passant anderen belachelijk te maken.
Nu, wie de schoen past trekke hem aan, maar bedenk voordat je iets plaatst
- Voegt het iets toe? Aan kennis en kunde?
- Is het een herhaling van wat al 10 keer is geroepen?
- Heeft deze opmerking überhaupt iets positiefs/opbouwends?
Eigenlijk de dingen die in het dagelijks leven ook gelden. Ja, uiteraard mag je kritisch zijn, graag zelfs. Maar bedenk je wel hoe je dat bent.
Aangezien dit niet echt koploper is zal ik vragen aande mods dit even hier te laten staan en over een paar dagen alles wat niet koploper is te verplaatsen. Hiervoor en hierna.
En we zullen in de toekomst hier ook meer op letten. Meer feitjes, minder kwalificaties.
Martijn
Voorzitter
-
En jij denkt dat de over grote meerderheid hier zit? Misschien geef je jezelf en dit forum iets teveel credits.
Wie zegt dat ik m'n mening puur op dit forum baseer?
-
Liever niet. De consument wordt er echt niet beter van. Dat is nu wel genoeg gebleken met ICM en ICR. :-\
Liever wel, dat geven beide topics aan. Veel te lang was er maar één fabrikant van ICM, Lima even buiten beschouwing gelaten. Het MaTrix model vindt z'n weg, evenzo ook het aanstaande PBModels model. Ik kan het alleen maar toejuichen. En wie weet gaat Exact-train ons ook nog verrassen.
Gr, Ben.
-
Modbreak: omdat het bericht waar ben op reageerde niet meer hier staat plaatsen we hier maar even een citaat:
Bespreking door Manuel van Pijplines:
https://youtu.be/fNjg20UQkLA
....met daarin extra aandacht voor het stel in de verpakking.... ;D
(https://images.beneluxspoor.net/abload/193/icm1xsdbf.png) (https://images.beneluxspoor.net/abload/193/icm1xsdbf.png)
-
;D ;D ;D
-
Voor de 1 storend voor de ander niet ………
Mvg Johan.
-
Mee eens Johan.
-
Vanuit Manuels positie is dit natuurlijk een "niet zo handige" actie. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij het merk alleen voert omdat de omzet zo lekker is, niet omdat hij er achter staat. Als Märklin nu besluit dat hij het merk niet meer mag verkopen is hij mooi in de aap gelogeerd.
Volgens mij doet het ding in ieder geval wèl de basis goed: probleemloos rijden op een drierailbaan. Dat is denk ik de voornaamste reden dat drierailers dit model zullen aanschaffen.
-
Märklin zal ‘m deze merknering niet zo snel ontnemen, maar ik kan me voorstellen dat ze ‘m hier eennsoort van gele kaart voor zouden geven…
Rob
-
Manuel blijft Manuel en dat weten ze ook bij Märklin ondertussen wel.
Los daarvan, ook Märklin moet tegenwoordig zuinig zijn op afzetpunten.
-
Manuel blijft Manuel en dat weten ze ook bij Märklin ondertussen wel.
Los daarvan, ook Märklin moet tegenwoordig zuinig zijn op afzetpunten.
Sterker nog:
Er zijn zelfs winkeliers die zelf Märklin buiten zetten.
Jos.
-
Volgens mij doet het ding in ieder geval wèl de basis goed: probleemloos rijden op een drierailbaan.
Ja da's inderdaad een pluspunt. Goed dat het nog even extra vermeld wordt.
-
Sterker nog:
Er zijn zelfs winkeliers die zelf Märklin buiten zetten.
Oja? Welke winkels hebben recent Märklin verwijderd uit hun assortiment?
Bor
-
Bespreking door Manuel van Pijplines:
https://youtu.be/fNjg20UQkLA
Mijn achting voor Manuel stijgt.
Groet, Bas
-
Ik ben mee eens wat Manuel doet, laat het maar weten hoe je er over denkt , en ze weten het zelf natuurlijk ook wel dat kan toch niet anders , maar hun gedachten is het volk koop het toch wel zijn wij van die ''bananen'' af..... >:(
-
Mijn achting voor Manuel stijgt.
Groet, Bas
Die van mij ook!
-
Weer die waardeloze printtechniek. :-[
-
Als de winkeliers een beetje ballen zouden hebben zouden ze gewoon moeten weigeren om dit soort troep te verkopen.
Naden op de neus
Geen doorkijk bij een heel stuk van het motorrijtuig
Kromme kappen
Gele randen rond de ramen
Verschrikkelijk lelijke geprinte blauwe banen
En dat met een adviesprijs van € 559,- Waar zijn ze nou mee bezig bij Märklin / Trix ? En de mensen bij de Kleine Meppel zouden zich ook kapot moeten schamen als importeur van deze bagger. Bahhhh !!!
Vriendelijke groet Ruud B.
-
Laat mensen zelf de keus maken. Het reguleert zich vanzelf.
-
Waar zijn ze nou mee bezig bij Märklin / Trix ?
- hun werk
- geld binnen harken
- gehoor geven aan vraag met aanbod
En wie weet misschien dat sommige marklinisten nu ook van hun geloof af vallen? Ik weet nog dat de koploper-4 rond de €400,- kostte. Als je dat model naast deze zet, ziet dat hij kwalitatief veel minder is dan de vorige met een hele 0,93 bak minder en dat voor 50% meer pingels. Dan moet bijna iedereen toch wel even achter zijn oren krabben?
En persoonlijk vind ik de kleine baanruimer geen poorn op dat ding. Maarja voorkeurs dingetje..
::)
-
- hun werk
- geld binnen harken
- gehoor geven aan vraag met aanbod
Hun werk doen en geld binnenharken doet ieder bedrijf.
Gehoor geven aan vraag met aanbod....yeah right.
Wie heefd gevraagd om een dure modeltrein met kromme bakken, met gele raamranden en geprinte blauwe streep dan ? ;D
Vriendelijke groet Ruud B.
-
Zit in de categorie je-wist-niet-dat-je-het-nodig-had. ;D
-
Wie heefd gevraagd om een dure modeltrein met kromme bakken, met gele raamranden en geprinte blauwe streep dan ?
Niemand. Maar zolang een fabrikant denkt of ervaren heeft dat hij ermee wegkomt, is er geen commerciële reden om het product beter te maken.
-
Maak je toch niet zo druk. Vind je het niets, dan koop je het niet.
Ik snap het echt niet. Als je BMW niets vindt, ga je dan op een autoforum overal roepen dat je het niets vindt? Of focus je hè gewoon op waar je wel blij van wordt?
-
Precies dat......
-
Ik snap het echt niet. Als je BMW niets vindt, ga je dan op een autofocus overal roepen dat je het niets vindt? Of focus je hè gewoon op waar je wel blij van wordt?
Ik denk eigenlijk dat het op autoforums ongeveer net als hier gaat. ;D
Heb wel eens een specifieke vraag gesteld op een autowasforum (hoe verwijder je een tag met watervaste stift van de lak) en kreeg deskundig antwoord (Paradontax, werkte als een tierelier), zoals hier ook zo vaak gebeurt.
Tevens lokte ik de naar schatting 397e ronde in de discussie wel/geen autowasstraat uit. Best knap, want mijn vraag had daar echt niks mee te maken, maar via een omweg lukt het altijd om de stokpaardjes te berijden. Net als hier zeg maar. ;D
-
En persoonlijk vind ik de kleine baanruimer geen poorn op dat ding.
Je bent in de war met porum en wat anders? ;D
Maak je toch niet zo druk. Vind je het niets, dan koop je het niet.
Ik mis de "En anders maak je het toch zelf" of is die eindelijk uitgestorven?
-
Sorry, maar de vergelijking met de BMW snap ik echt niet. Als dat niet je merk is koop je Mercedes, Audi of wat dan ook.
Maar het gaat nu om het feit dan de Koploper uit 2009 er goed uit zag en wat nu uitgeleverd veel minder van kwaliteit is. En dat terwijl bij andere merken de kwaliteit omhoog is gegaan sinds 2009.
Het maakt voor een bespreking helemaal niets uit of ik iets wel of niet wil kopen. ( als ik op een autoforum meepraat over wat ik vind van de nieuwste Porsche of Ferrari wil dat ook niet zeggen dat ik die wil kopen ;D ) Het gaat om prijs kwaliteitsverhouding. En wat Märklin nu levert gezien de adviesprijs is gewoon om te janken. Dat is mijn mening. Klaar.
Eigenlijk raar dat er in een bespreking wordt gereageerd met " maak je niet zo druk, als je het niets vind dan koop je het toch niet " Dan kunnen we beter stoppen met besprekingen. Of misschien gewoon met het complete forum. Want een mening hebben en die hier plaatsen wordt schijnbaar niet zo gewaardeerd.....
Vriendelijke groet Ruud B.
-
Er komen teveel menigen voorbij. Een aangezien dit model 10x niks is, betekent dat dus een blok aan negativiteit. En het is dat wat ongewenst is.
Alle feiten liggen op tafel. Dus we hoeven niet langer te horen hoe verschrikkelijk mensen dit model vinden. Het bericht is duidelijk overgekomen en er is hier al meer dan genoeg negativiteit.
Mvg,
Bas
-
Mijn achting voor Manuel stijgt.
Groet, Bas
Hij is gewoon eerlijk! Tis de arrogantie van de fabrikant die zegt dat er niks mis mee is. Maar de liefhebber (lees Marklinist, niet boos bedoeld) koopt m toch wel en dat weten ze. '
Ik zou het kromme ding niet willen hebben. Grote bewondering voor de kleine nieuwe fabrikant die WEL luistert naar zijn klanten! :)
-
Wie heefd gevraagd om een dure modeltrein met kromme bakken, met gele raamranden en geprinte blauwe streep dan ? ;D
Waarschijnlijk dezelfde mensen die vragen naar pepernoten en chocoladeletters in augustus :angel:
Wat althans de fabrikanten beweren ;D
-
Grote bewondering voor de kleine nieuwe fabrikant die WEL luistert naar zijn klanten! :)
Dan neem ik wel aan dat de nieuwe producten van de kleine nieuwe fabrikant dus (significant) beter zijn dan voorgaande producten ;). Tenminste, als dat van de 1 wordt verwacht, dan neem ik aan dat dat ook voor de ander geldt.
Ik ben nog geen 1 fabrikant tegengekomen die alleen maar perfecte producten levert. En dat hoeft ook niet wat mij betreft. Iedereen zit in de business en in de hobby op zijn eigen manier en daarin worden fouten gemaakt, dingen geleerd en keuzes gemaakt. Ik heb van alles wat rondrijden, van Märklin tot Roco, Piko, ET, PB, Riva, Acme en LSM. En op alle is iets aan te merken.
Uiteindelijk komt het er op neer: wil je het hebben en wat wil je er voor geven.
-
Dan neem ik wel aan dat de nieuwe producten van de kleine nieuwe fabrikant dus (significant) beter zijn dan voorgaande producten ;). Tenminste, als dat van de 1 wordt verwacht, dan neem ik aan dat dat ook voor de ander geldt.
Nee, de lat voor MaTrix ligt hoger, veel hoger. Ze produceren al 164 jaar treintjes dus zouden ze toch moeten weten hoe het moet en hoe je communiceert. ;D
-
Nee, je hebt het over hoe jij het wilt, niet hoe het moet.
En wat jij wilt of vindt is irrelevant voor hen, want jij bent hun klant niet. En ze willen jou ook niet als klant. Zo eenvoudig is dat.
-
Ze produceren al 164 jaar treintjes
Dat is niet juist. Märklin legde zich in de begintijd toe op het vervaardigen van keukenattributen voor poppenhuizen. Pas in 1891 werd de eerste opwindbare speelgoedtrein gepresenteerd, 132 jaar geleden dus. En als het om elektrische treinen gaat: daar begon Märklin pas in 1935 mee, pas 88 jaar geleden.
Bor
-
De eerste elektrisch aangedreven lokomotieven bracht marklin al in 1895 op de markt.
In 1926 werd het 20V laagspanningssysteem geintroduceerd.
Bart
-
Lekker relevant allemaal in een modelbesprekingsdraadje over ICM…..
Jeroen
-
En wat jij wilt of vindt is irrelevant voor hen, want jij bent hun klant niet. En ze willen jou ook niet als klant.
Daar heb jij helemaal geen weet van en het klopt ook niet, hier rijdt het nodige aan MaTrix materieel waar ik ook nog eens dik tevreden over ben. Bovendien Martijn, doe wat je predikte een aantal bijdragen terug: meer feitjes, minder kwalificaties. ;)
Gr, Ben.
-
Heb ik je ergens gekwalificeerd dan?
Edit: oh wacht, je dacht dat ik het persoonlijk tegen jou had? Nou nee, eigenlijk niet. "Je/jou" in het citaat heb ik in overdrachtelijke zin gebruikt.
Het deel over wat je vindt was wel persoonlijk. Er is een verschil tussen wat jij vindt en wat moet
-
Wat bedoel je dan met "jij bent hun klant niet" en "ze willen je ook niet"?
-
Mag ik hier in Godesnaam weg???
-
Jij wel. ;D
-
Ik ben benieuwd of ze straks de Koploper van PB Models ook gaan lopen afzeiken als er iets niet klopt.
De Wadloper is ook geen daverend succes met vishaken op de verkeerde plaats en ga zo maar verder.
Maar volgens sommige is een tegoedbon van een kop koffie al genoeg om door de fouten heen te kijken.
Maar de tijd zal het leren. ;)
Kees.
-
Jij wel. ;D
Hoi hoi! 🙃🙃🤣
-
Waarschijnlijk dezelfde mensen die vragen naar pepernoten en chocoladeletters in augustus :angel:
Wat althans de fabrikanten beweren ;D
Ja!! Ik hoor ook bij die groep!! ;D
-
Edsko, de oliebollen liggen al bij de Lidl.......
-
Echt!? Lekker man!!! ;D
Ik moet nog wel een beetje aan mijn lijn denken... dat lijntje moet niet te veel naar buiten toe....
-
Wat is er mis met mijn BMW ???
Tom
-
Kapotte knipperlichten? :P
-
Het is een BMW.
Een Mercedes-Benz man. ;D
Kees.
-
Ik ben benieuwd of ze straks de Koploper van PB Models ook gaan lopen afzeiken als er iets niet klopt.
De Wadloper is ook geen daverend succes met vishaken op de verkeerde plaats en ga zo maar verder.
Maar volgens sommige is een tegoedbon van een kop koffie al genoeg om door de fouten heen te kijken.
Maar de tijd zal het leren. ;)
Kees.
Onthoud dat er wel degelijk het een en ander hierover gezegd is.
En er wel mensen aangegeven hebben deze hiervoor te laten liggen.
PB was alleen de meute voor met melden...
Dus als er iets fout is, zal dit zeker gebeuren.
-
Dit mondt natuurlijk uit in een 3-rail vs 2-rail discussie, maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet over :-X
Fouten maakt iedereen, hoe je die fouten oplost is waar de kneep zit. ExactTrains en PB Models geven de fouten toe, laten nieuwe kappen maken en communiceren daar ook duidelijk over wat en hoe dit gebeurt. Märklin draait zich om en kijkt de andere kant uit lijkt het wel. Daarbij heeft Märklin nou juist de jarenlange ervaring, dus zou je denken dat ze weten hoe je moet produceren zonder kappen waar Lizzo mee in de problemen zou komen in een bepaalde Amsterdamse bar. Wie krijgt er dan meer sympathie van hun klanten? Tevens is de underdog factor ook van kracht. mensen gunnen het de starter meer dan de al gevestigde partij. Koffiebonnen of niet.
Verder is het aandrijf concept natuurlijk niet een productie fout, maar een keuze (net als de schaal). Dikke degelijke motor in een blok zamak. Niet anders dan Roco doet in een Blokkendoos of zo. Of Piko in een Hondekop. Natuurlijk kan het beter (zie Artitec treinstellen met vrije doorkijk), maar het is gewoon zo ontworpen toen de eerste Koplopers uitkwamen. Ik vind deze ontwerp keuze minder kwalijk dan kromme kappen en een ribbeltjes blauwe baan met bijbehorende gele raamranden.
Zo, soms lucht het gewoon even op om te ventileren, mooi dat het nu op het Stationsplein staat ;D
Mvg,
Robert
-
De Wadloper is ook geen daverend succes met vishaken op de verkeerde plaats en ga zo maar verder.
Maar volgens sommige is een tegoedbon van een kop koffie al genoeg om door de fouten heen te kijken.
Daar hoor ik bij. Ik vind de Wadloper wel een daverend succes, de problemen die er waren met de kappen zijn aangepakt evenzo het probleem met de absurd hoge pukkels op 3railwissels. En die vishaak op de verkeerde plaats is voor mij geen probleem. Je tegoedbon verhaal is kroegpraat en slaat nergens op. Da's meehuilen met de wolven in het bos puntenglijder.
Gr, Ben.
-
Vishaak op de verkeerde plaats, 'paintjob' niet netjes..... Ik ondersteun PB van harte (als ze met een stomert of iets dergelijks komen, koop ik het mogelijk ook nog), net al Matrix en de rest overigens. Elk initiatief om tot meer modellen (al kloppen ze dan niet Exact :-X) vind IK zeer lovenswaardig.
En met Martijn193 ben ik het ook eens, vind je het nix, koop je het niet maar zeur er vervolgens dan ook niet over, of nog beter: probeer het zelf eens beter te doen. Opbouwende kritiek kan altijd, maar dat afbranden.....
Oja, ik rijd Audi ;D, soms BMW en als ik in een Mercedes wil, bel ik wel een taxi :angel:
-
Zelf beter doen..... Heb ik middelen noch vaardigheden voor. Hunnie wel. En dat zou nou net het verschil moeten maken.
-
probeer het zelf eens beter te doen.
En daar is tie dan.... Ongeveer dan, ik geef hier een half punt voor en een half kruisje op de bingokaart.
-
Het is een BMW.
Een Mercedes-Benz man. ;D
Kees.
Ah een taxichauffeur :P :P ;D ;D
-
Zijn die taxi's niet al vervangen door Prius'en? ::)
-
Tesla.
-
En daar is tie dan.... Ongeveer dan,
;D ;D
ik geef hier een half punt voor en een half kruisje op de bingokaart.
(y)
-
Het is een BMW.
Een Mercedes-Benz man. ;D
Een Mercedes heeft klasse, toch? :angel: ;D
-
Mijn kleine Benz. :angel:
(https://live.staticflickr.com/65535/48205905376_61c008a32f_b.jpg) (https://flic.kr/p/2grMScA)Mercedes 230 SL (https://flic.kr/p/2grMScA) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), auf Flickr
Gisteren nog even met deze auto bezig geweest, daar kan toch geen BMW tegen op. ;D
https://www.autogespot.nl/deze-belg-is-onder-de-indruk-van-zijn-auto
Kees.
-
Och....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/677500-bmw-507-series-i-1956-classic-cars-convertible-64de86c4b6a5c.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/677500-bmw-507-series-i-1956-classic-cars-convertible-64de86c4b6a5c.jpg)
Not mine....
-
Een Mercedes heeft klasse, toch? :angel: ;D
Ja. A klasse, B klasse, C klasse
Niet allemaal geschikt als taxi ;D ;D
-
Als het over auto's moet gaan dan wel graag van een goed treinen-merk, hier van het beste merk:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/11-15-2009-070-64df38ab624f8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/11-15-2009-070-64df38ab624f8.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/P1030693-64df38bc3f96e.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/P1030693-64df38bc3f96e.jpg)
Groet
Fred
-
Dit komt ook nog wel eens binnen bij ons voor onderhoud.
Ach weer eens wat anders dan een C klasse. ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/Mercedes-300-SL-Roadster-64dfa3517f3d5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/Mercedes-300-SL-Roadster-64dfa3517f3d5.jpg)
Kees.