BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: Spoor010 op 01 August 2023, 21:29:07
-
Het blijft een prachtig gezicht om deze trein in werking te zien. :o
Een aantal jaren gelden heb ik zelf zo'n trein in werking gezien naast mijn voormalige woning in schiedam. :)
https://www.youtube.com/watch?v=QbfrPXUsDjQ
-
Bedankt voor deze film!
Heel toevallig was ik 2 weken geleden met vacantie in Allgau ,dat is in Zuid Beieren ,bij de spoorlijn Immenstadt-Oberstauffen.
Daar heb ik twee van zulke werktreinen zien staan. Nu weet ik hoe het toegaat. ;)
Of het daar ook de firma Schwietelski was kon ik niet zien.
Peter
-
Het spoor wordt niet vervangen, de bielzen waar het spoor op ligt worden vervangen.
Inderdaad vernuftig systeem 8)
Mvg Johan
-
De hele handel wordt vernieuwd, ze hebben het over neue en alte schienen.
Mooi filmpje over hoe zo'n flink doordachte machine werkt
-
Fascinerend om te zien hoe deze fantastische machine de rails, bielzen en ballast vervangt.
-
Ik heb bij de aanleg van de Schiphollijn in ca 1978 een voorloper van dit systeem gezien.
Omdat er nog geen spoor lag was er een tweetal railstaven neer gelegd ,waartussen de dwarsliggers neergelegd werden .Er was dus ook een wagen die de dwarsliggers ophaalde en neer liet op het ballastbed.
Peter
-
De mensen die deze machines ontwerpen hebben vast veel met lego gespeeld.
-
En dan zeg ik altijd maar: het zou best eens Meccano geweest kunnen zijn. :)
-
Ik heb bij de aanleg van de Schiphollijn in ca 1978 een voorloper van dit systeem gezien.
Omdat er nog geen spoor lag was er een tweetal railstaven neer gelegd ,waartussen de dwarsliggers neergelegd werden
Peter,
Zoek maar eens op Donelli spoorbouw machine die zal jij daar gezien hebben.
Strukton had/heeft ze ook (gehad)
Groet Piet
-
Hallo Piet ,
k heb de foto's even opgezocht in het fotoalbum over de aanleg van de Shl lijn, Ik heb er twee ,
daarop zie je met grote letters " STRUKTON Spoorwegbouw" staan.
Groeten ,
Peter
-
In de film wordt niet alleen de bielzen en railstaven vervangen. Verder wordt het oude grind opgegraven, gezeefd, gewassen en erna met nieuw grind bijgemengd.
Bij het zeven wordt te klein geworden grind en grof vuil verwijderd. Bij het wassen gaat overig vuil eruit en hou je dus minder grind over als eruit gehaald wordt.
Het ontbrekend grind word er dan bijgemengd (zie kleurverschil tussen gewassen en vers grind).
Is een hele onderneming, maar dan is alles ook ineens gedaan.