BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: sncf231e op 05 June 2023, 16:14:56
-
Ik heb een persoonlijke voorkeurslijst gemaakt van de tien meest indrukwekkende stoomlocomotieven voor personen treinen van over de hele wereld en hier is een video die mijn keuze presenteert:
https://youtu.be/jUfOclVXXUs (https://youtu.be/jUfOclVXXUs)
https://www.youtube.com/v/jUfOclVXXUs
Jouw voorkeurslijst is wellicht anders ;)
Groet
Fred
-
Zeker, wij hebben maar 1 loc gemeenschappelijk. Die van de Milwaukee ;D
De PRR T1 en PRR S2 staan met die Milwaukee loc wel in mijn top tien.
-
Voor mij de twee franse 231 loks van de PLM en de EST. En vergeet onze eigen 3900 niet!
Leuke films overigens.
-
Een Garratt voor een passagierstrein. HMMMMM!
Een andere loc is een loc uit Zuid-Afrika. https://en.m.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_26_4-8-4 (https://en.m.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_26_4-8-4)
-
Bayerische S2/6.
Wurttembergse C ( Br 18.1)
Badische IV f ( Br 18.2)
Br 02, 04, 05 en 06
Br 52 Condens.
;D
Kees.
-
Zeker, wij hebben maar 1 loc gemeenschappelijk. Die van de Milwaukee ;D
De PRR T1 en PRR S2 staan met die Milwaukee loc wel in mijn top tien.
Mijn lijstje:
PRR T1
PRR S2
Milwaukee class A
SS 1000/PNKA C53
SS 1200/PNKA DD50
Dat NS getrut stelde niks voor, dus dat negeer ik maar ;D
-
Mallard.
Trok tenslotte belangrijke treinen van de hoofdstad van het perfide Albion naar het Athene van het Noorden.
Verder was hij ook de snelste ooit.
Hoewel dat laatste door enkele Hunnen nog immer wordt betwist. Maar die kunnen niet tegen hun verlies.
Groeten
Hendrik Jan
-
Br 02
Br 05
Br 06
Br17/S10
Br 18.1
Br18.3
Br19.10
Br23. Ep2
Br61
Br62
Groetjes Michiel ;D
-
Alleen maar duitse meuk?
-
Br 52 Condens.
Beetje wrang als je het over passagiersstoomloks hebt.
Maar: ze werden "er" niet voor gebruikt. Pure goederenlok.
Bart
-
Mijn noorse hart:
NSB type 49, vooral die ene met booster draaistel. Al waren het niet altijd de meest bedrijfzekere locs. Sommige stijgingen op de dovrebanen konden deze locs met 70 km/h op komen maar de opvolgende Di3 met slechts een 38 km/h
-
Mijn hartje gaat toch veel sneller kloppen van industrie stomers;
- Krupp Bergbau
- Krupp Hannibal / Knapsack
- Krupp Frechen
- Hohenzollern Oberhausen
- Henschel D-600
-
Verder was hij ook de snelste ooit.
Één keertje, bergaf en met wind mee ;D
Terwijl Britten en Duitsers recordjepik speelden, reden ze in het land van de onbegrensde mogelijkheden dat soort snelheden vrij regelmatig bij de PRR en Milwaukee... 8)
-
Hmmm, mijn lijstje is vooral Europees...
SNCF 241, BR 39, NMBS type 1,
SNCF 231 Nord... :)
-
Ik heb er nog wel wat voor je ook Oostenrijks ;D
Groetjes Michiel
-
BR 01 05 serie met boxpok wielen.
BR 39
BR 041
Tsjechische Spoorwegen 481
br 23
ronald
-
New York Central Niagara
Norfolk and Western Railway class J
Union Pacific FEF
Vergeleken hiermee is dat Duitse spul slechts speelgoed. Vergelijk de BR41 maar eens met de Baldwin SNCF Class 141R (1870pk<->2880pk) ;D
Groet Meino
-
Uit alle reacties blijkt dat er nogal wat verschillende smaken zijn, en dat is maar goed ook. En nu maar hopen dat de modelbaan industrie dit ook leest en gaat maken, voorzover het er nog niet is ;)
Groet
Fred
-
Dat klopt Fred.
Helaas zullen de grote modelspoor fabrikanten zich niet wagen aan een kleine serie.
Hiervoor zal je bij Micro Metakit, Fulgurex, Aster en consorten moeten zijn.
Jij weet ook wel dat de prijzen dan van een ander nivo zijn. ;)
Kees.
-
zuid Africa en zimbabwe Garrett loks
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-4204-6487801639b9c.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-4204-6487801639b9c.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-4203-6487801644a0a.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-4203-6487801644a0a.jpg)
-
Soortgelijke lok’s heb ik ook wel eens gezien in het spoorwegmuseum Livingstone in Zambia.
Toch heb ik meer een voorkeur voor Loco’s die dichterbij zijn ingezet, zoals bijv de Serie 1 uit België, of de NS6300, die trokken zowel goederen als personentreinen.