BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Niels B op 02 May 2023, 16:19:00

Titel: S88 IB IR
Bericht door: Niels B op 02 May 2023, 16:19:00
Hallo,

Sinds vandaag worden mijn bezetmelders niet meer herkend in mijn IB. Al van alles geprobeerd: bezetmelder vervangen, IB gereset, bedrading nagelopen etc.

Ik heb wat zitten klungelen met bezetmelders van Huib Maaskant die ik in eerste instantie niet goed had aangesloten (nieuwe prints blijken een andere aansluitschema te hebben dan de oude) waardoor ik wellicht iets stuk heb gemaakt in de IB.

Is er een manier om te checken of de S88 bus van de IB kapot is? En is er ervaring met de reparatie er van?

Grtz,
Niels
Titel: Re: S88 IB IR
Bericht door: phdirk op 02 May 2023, 22:21:24
Hoi Niels,

Zeer waarschijnlijk is je S88 ingang stuk. Je kunt, met omschrijving van het probleem, de IB opsturen naar Hobbytime. Als je Duits goed is, kun je ook op de website van Uhlenbrock een reparatieformulier invullen, uitprinten en met de IB opsturen naar Uhlenbrock. Meestal heb je hem dan met een week weer netjes gerepareerd terug.
Je zou eventueel nog een Loconet Bezetmelder kunnen kopen en die als eerste bezetmelder gebruiken. Dan kun je de Loconet-T ingang van je IB gebruiken en hoef je niets te repareren. Je blijft dan wel met een deels defecte IB zitten.
Zelf zou ik voor de eerste optie gaan.
Titel: Re: S88 IB IR
Bericht door: Niels B op 03 May 2023, 14:51:51
Dag Dirk,

Dank voor je reactie. De IB is inmiddels onderweg naar Bottrop. Hopelijk heb ik hem snel weer terug.

Grt,
Niels
Titel: Re: S88 IB IR
Bericht door: phdirk op 03 May 2023, 20:26:43
Hoi Niels,

Zoals al is gezegd, over het algemeen is Uhlenbrock redelijk snel met zijn reparaties.
Titel: Re: S88 IB IR
Bericht door: Niels B op 12 May 2023, 19:38:37
Het gelijk van Dirk is aangetoond: Kreeg ik dinsdag reactie dat de centrale was aangekomen, vandaag krijg ik bericht dat hij al weer onderweg naar huis is.
Top service hoor!  (y)
Titel: Re: S88 IB IR
Bericht door: phdirk op 12 May 2023, 19:43:51
Hoi Niels,

Bedankt voor je bericht. Mooi dat het probleem snel is verholpen.