BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: rjr op 16 April 2008, 16:09:11
-
Van de week is mijn abonnement van Railhobby opgezegt door de uitgever, reden, een fout op de rekening van railhobby. Hierop stond een prijs die niet overeen kwam met de informatie op internet.
Bij navraag bleek de prijs inderdaad niet te kloppen, de verhoging van de prijs was alleen als je de betaling deed met behulp van de acceptgiro.
Nou die gebruik ik niet, dus zou de verhoging ook niet voor mij bedoeld zijn.
Dat had ik alleen ook weer fout begrepen, omdat ze mij 16 cijfers moesten sturen, die dan op die acceptgiro stonden moest ik maar even 2.50 betalen als administratie kosten??
2.50 voor 16 cijfers, die ze van mij zelfs per e-mail mogen sturen.
En dan op z'n slinkse manier door het gewoon bij het abonnementsgeld op te zetten, niets overzichtelijke rekeningen, niets een brief ontvangen met informatie hoe of wat.
Achteraf bleek wel dat ik van die 2.50 af kon, door niet langer baas te zijn over eigen rekening, Nu ben ik toch al tegen machtigingen, maar helemaal voor bedragen die 1 keer per jaar zijn. Want dan denk ik er op dat moment niet aan, en sta ik voor aap in de winkel omdat het saldo niet toerijkend is om te pinnen.
Nou ja als ze zo gemeen voor hun abonnees zijn dan maar geen railhobby meer. En voor de duidelijkheid, dit lijkt dus helemaal los te staan van de redactie van railhobby, maar een actie van de uitgever te zijn.
En voor andere die nog een rekening krijgen of deze al hebben liggen, wees gewaarschuwt, en weet wat je waarvoor moet betalen!
-
Overigens werkt zo'n beetje 99% van de bedrijven tegenwoordig zo. Ik heb juist zoveel mogelijk machtigingen lopen. Ik ken mijzelf wel een beetje namelijk... ;D
-
De uitgever is wel meer vervelend voor abbonee's.
Ik sta al sinds 1995 of zo op een zwarte lijst, omdat ik toen verhuids ben.
De uitgever kon toen mijn nieuwe adres uitsluitend vinden voor rekiningen en aanmaningen, maar voor het blad railhobby dus niet.
deden ze ook niets aan, ik moest maar bij de nieuwe bewoners van ons oude huis gaan vragen om de bladen.
Dus al jaren geen railhobby, soms losse nummers en extra uitgaven op beurzen kopen.
Ronald
-
Laten we niet op spelfouten letten maar de geschreven info in ons opslaan.
Alle reactie's met betrekking tot spelfouten heb ik dan ook veranderd of zelfs helemaal verwijderd.
Ik zal mijn rekening eens nakijken, bedankt voor de tip Roelco!
mvg,
Sander
-
Ik vind het bericht van rjr wat onsamenhangend.
Het is simpel: of je krijgt een accept-giro thuisgestuurd, of je betaald via een machtiging.
En of je die accept-giro nou bij de bank in de bus gooit of dat je die gebruikt om via internetbankieren je betaling te doen. Dat maakt niet uit, dat is duurder. Dat is echt niet alleen bij Railhobby zo....
En als je een hekel hebt aan machtigingen (net zoals ik) dan betaal je helaas tegenwoordig vaak iets meer.
Dat zijn de kosten die de bank tegenwoordig doorrekent bij gebruik van acceptgiro's...
Koen
-
Er zijn inderdaad meer bedrijven die dat doen, en dan krijg ik ook netjes een rekening met kosten, en appart daarop administratie kosten voor de acceptgiro, die ik er dan ook netjes aftrek omdat ik de acceptgiro niet gebruik. Nooit problemen mee gehad.
Het probleem hier is dat het niet vermeld is, je geen brief krijgt, maar ze gewoon de abonnements prijst met 2.50 verhoogt hebben.
Ook dat ben ik nog nooit tegen gekomen, hoogstens 1 euro, en dan krijg ik netjes een brief met machtigings papieren waar ook instaat wat het verschil in prijs is.
En het probleem dat iedereen dat kan doen is dat we dat gewoon accepteren als klant en waarvoor, 16 cijfers die nodig zijn, in deze moderne tijd prima als mail te versturen, scheelt in elk geval al papier, printkosten en postzegel.
Die extra kosten bij de bank geloof ik niet zo, als ik dat via internet doe komt daar geen mensen hand aan te pas, tenminste niet meer dan bij een automatishe betaling. En ook de controlle bij de ontvanger is prima te automatiseren.
Groet,
Roelco
-
@ En of je die accept-giro nou bij de bank in de bus gooit of dat je die gebruikt om via internetbankieren je betaling te doen. Dat maakt niet uit, dat is duurder.
Als je per internetbank je betaling doet komen er geen acceptgirokosten ;D
Dick Bolt
-
Wat de bank rekent voor het verwerken van een met de hand ingevulde acceptgiro weet ik niet. Wat ik wel weet (helaas uit persoonlijke ervaring, toen ik nog allerlei simpel werk voor een internet service provider deed) is dat het verwerken van de rekeningafschriften van die acceptgiro's erg veel werk is. Dus daar zitten je €2,50 administratiekosten.
Want op het rekeningafschrift is er geen verschil of je per papiertje of per internet betaald hebt. En de bedragen staan in een onhandig formaat, tussen alle andere inkomsten en uitgaven in.
Per automatische incasso stuur je gewoon een floppy (tenminste, in mijn tijd, nu zal het wel een e-mail zijn) naar de bank, die regelen alles en sturen een bestand terug met iedereen die wel of niet betaald heeft. En dat kun je automatisch verwerken.
- Peter
-
Take it, or leave it...
-
Je kunt ook contact opnemen met Peter Schrijvers van Scala uitgeverij, als de railhobby daar nog ter pers komt.
Hij zal je dan naar alle waarschijnlijkheid wel kunnen vertellen over hoe en wat.
Met vriendelijke groet,
Peter.
-
Zelfs de meest eenvoudigste en goedkoopste administratieprogramma's lezen tegenwoordig volledig automagisch de rekenignafschriften in en boeken op basis van de 16-cijferige code netjes de betaling door. Van extra handelingen dus geen sprake (meer).
Daarnaast bestaat inmiddels het systeem van rekeningen per mail. Klant kan deze op de iDEAL manier automatisch laten verwerken door je eigen bank pakket.
Ook ik heb een bloedhekel aan automatische afschrijvingen van bedragen die ik maar één keer per jaar hoef te betalen en kies voor deze betalingen ook de handmatige methode.
Behoorlijk belachelijk dat bedrijven als uitgeverijen niet gebruik maken van moderne en goedkope methoden om klanten de rekening te doen toekomen en te laten betalen.
Des te meer belachelijk om klanten dus extra te laten betalen als die er voor kiezen om enigszins zicht te laten houden opp hun eigen kasstromen.
Kees
-
Je kunt ook contact opnemen met Peter Schrijvers van Scala uitgeverij, als de railhobby daar nog ter pers komt.
Hij zal je dan naar alle waarschijnlijkheid wel kunnen vertellen over hoe en wat.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Peter Schrijvers heeft daar niets mee vandoen, Je moet de abonnementen administratie of Ashja Bosboom hebben.
SK
-
Ook ik erger me [gekleurd] aan dit misbruik.
Al jaren komen administratiekosten voor rekening van het bedrijfsleven, dat is een onderdeel van de bedrijfslasten. Nu al een tijdje de administratieve wijze van betalingen steeds eenvoudiger worden [goedkoper], en zijn, wordt er niet geschroomd om ons te chanteren met betalingsmachtigingen.
Eens was onderzocht, ik kon het helaas nergens meer vinden, of deze kosten wel legaal zijn sommige bedrijven berekenen zelfs BTW over deze kosten, dit is al eens aangevochten.
Helaas zijn bedrijven (o.a. UPC) ook bereid om administratiekantoren in te schakelen voor eventueel NIET betaalde administratie kosten.
Toen ik dat als bedrijf deed bij mijn klanten kreeg ik enorm veel ophef en bracht men ze gewoon in mindering, wij, de kleine man, moeten maar doen wat de bedrijven willen.
Het geheel tekent de houding ten opzichte van klanten, waar hun loon van wordt betaald, KLANT ONVRIENDELIJK!!
Toch sterkte en groeten,
Frederico