BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Het stationsplein => Topic gestart door: C-rails op 08 April 2023, 18:49:57
-
Ik weet niet of dit vermeld mag worden, maar binnenkort (https://www.selectrainz.nl/) dus.
En als het niet mag, dan wordt het vast wel weggepoetst. ;D
-
Inmiddels zijn we 11 dagen verder en er is nog niets te zien. Nou ja, behalve een dagen en uren teller dan die kennelijk weer opnieuw is gestart (?).
Het verdienmodel: te lezen is dat een verkoper 7% kosten afdraagt en een koper 6%.
(https://images.beneluxspoor.net/abload/193/selectrainz-1mbdsc.png) (https://images.beneluxspoor.net/abload/193/selectrainz-1mbdsc.png)
Gr, Ben.
-
Wel leuk idee alleen voor treinen (y), ben benieuwd hoe dit gaat lopen nog niet heel erg bekend volgens mij bij iedereen , ze waren wel laatst op houten aanwezig zag ik .....kep gelijk een foldertje meegepikt .... :angel:
-
Inmiddels is er weinig meer te zien. Ook de teller niet en de (ongetwijfeld met toestemming) gebruikte logo's van modelspoorfabrikanten.
-
https://www.selectrainz.nl/..... er zit leven in.... :laugh:
-
Ik zie niks.......
-
Ik ook niet meer. Gisteren nog wel...
-
Vandaag zijn er lopende veilingen te zien. Niet dat je daar vrolijk van wordt ::)
voorbeeld (https://www.selectrainz.nl/lopende-veilingen/productcategories-digitaal/)
-
met de opmerking dat bestellingen niet worden uitgeleverd
-
Vandaag zijn er lopende veilingen te zien. Niet dat je daar vrolijk van wordt ::)
voorbeeld (https://www.selectrainz.nl/lopende-veilingen/productcategories-digitaal/)
Dan zie jij blijkbaar meer dan wij.
Behalve een startscherm dat ze binnenkort van start gaan is er niets te zien.
Ja een email adres voor meer info.
-
Had ik ook. Op de telefoon doet de site het (nog) niet. Op mn laptop wel...
-
Beste mensen,
ik zag onlangs pas jullie opmerkingen over de site Selectrainz. Ik begrijp de verwarring. Allereerst stond de site live! terwijl we nog aan het testen waren en ten tweede was het de bedoeling om destijds na Houten live te gaan, maar we liepen nog tegen wat technische problemen aan. Blijkbaar hadden we teveel haast...
Intussen is Selectrainz.nl in de lucht en is er behoorlijke belangstelling. Een aantal veilingsessies zijn afgerond en de site loopt goed op een paar kleinigheden na. Er staan nu zo'n 70+ veilingen (H0) op en hopelijk binnenkort meer N-soor.
Voor ons is het een pseudo hobby naast onze eigen modelbaan. Ons team is erg enthousiast om het veiling project te laten slagen en dat vinden we belangrijker dan er veel geld mee te verdienen. Voor de rest van 2023 vragen we dan ook geen veilingkosten voor de koper.
Kijk er bij gelegenheid nog eens naar en laat ons weten wat je er van vind. www.selectrainz.nl
Groet, Wim Beltman
-
Blijkbaar hadden we teveel haast..
Of gewoon onvoldoende getest . . AGILE?
-
Kijk er bij gelegenheid nog eens naar en laat ons weten wat je er van vind. www.selectrainz.nl
Je geeft aan dat het feitelijk een pseudo hobby is van je naast je treinenbaantje en het helemaal niet de bedoeling is er veel geld mee te verdienen. Maar je algemene voorwaarden tellen 22 pagina's en van elke transactie strijk je 8% op lees ik.
Die site runnen is gewoon een bron van inkomsten, daar is niets verkeerds aan maar zeg dat dan gewoon. Je zult mij er niet tegenkomen overigens maar dat terzijde.
Gr, Ben.
-
Alleen maar op deze veilingsite H0 en N; dus er is niets voor mij bij......
-
Je geeft aan dat het feitelijk een pseudo hobby is van je naast je treinenbaantje en het helemaal niet de bedoeling is er veel geld mee te verdienen. Maar je algemene voorwaarden tellen 22 pagina's en van elke transactie strijk je 8% op lees ik.
Die site runnen is gewoon een bron van inkomsten, daar is niets verkeerds aan maar zeg dat dan gewoon. Je zult mij er niet tegenkomen overigens maar dat terzijde.
Gr, Ben.
Het bouwen en onderhouden van een site kost ook geld, los van de hosting die relatief duur is vanwege het vele dataverkeer.
-
Je geeft aan dat het feitelijk een pseudo hobby is van je naast je treinenbaantje en het helemaal niet de bedoeling is er veel geld mee te verdienen. Maar je algemene voorwaarden tellen 22 pagina's en van elke transactie strijk je 8% op lees ik.
Die site runnen is gewoon een bron van inkomsten, daar is niets verkeerds aan maar zeg dat dan gewoon. Je zult mij er niet tegenkomen overigens maar dat terzijde.
Gr, Ben.
En dan nog extra veilingkosten voor de koper, dit staat op de pagina met "Algemene voorwaarden" onder "Veilingkosten".
"Kopers betalen 4,5% van het bedrag waarvoor de veiling is gewonnen."
Ik zal wel bij Ebay blijven, daar betaald de koper niks extra.
-
Dus als ik mijn Artitec treintje voor €400 verkoop levert dat de Wim Beltman / Selectrainz €50 op...... ;D
-
principe catawiki
-
Ik spreek me niet uit of een extra veilingsite echt nodig is. Ik zal af en toe wel eens komen kijken of er voor mij iets interessants kan op staan.
Persoonlijk vind ik de layout nogal brut. Die mag zeker nog wat bijgewerkt worden.
Bv:
- de filters bovenaan de pagina (merken, schaal, de vlaggen) mag gerust wat fijner
- linkse sidebar tekstgrootte is buiten proportie tov de rest van de site
- de onderdelen van een item (foto, klok, titel, bied knop) voelen niet aan als één blok, steken ook niet af tov de achtergrond
Ik heb het liever wat minder schreeuwerig.
Zelf ben ik iets aan het bouwen om mijn treinen (en later ook alle extra's) te kunnen bewaren en weer te geven op een overzichtelijke manier.
Ziet er ongeveer zo uit:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/Screenshot-tmv2-64e883c3e5d47.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/Screenshot-tmv2-64e883c3e5d47.png)
Het is maar een voorbeeld, mijn tool is geen veiling site en niet gemaakt met WordPress.
-
Voor ons is het een pseudo hobby naast onze eigen modelbaan.
Het is niet een extra verkoopkanaal van Domburg Train Support?
(waar niks mee mee zou zijn overigens)
-
Bij een ontvangen bestellen van DTS zat ook een folder voor deze verkoopsite. Ik neem aan dat ze verbonden zijn. Ik ben niet geïnteresseerd in dit soort sites, maar kan me indenken dat het voor sommigen een verrijking is. Dubbelzinnig op te vatten. ;)
-
Wat toevallig, gistermiddag klikte ik op de Contact-button en kreeg gegevens van DTS (Domburg dus) uit Ermelo, vandaag is het ineens Kontakt-button en is de connectie met Domburg verdwenen.
Heeft de site een automatische vertaling van iets, Zuid-Afrikaans ofzo? Bovenaan staat telkens "Laat op! Voor een aantal kavels is een minimumprijs van toepassing. Deze wordt niet gepubliceerd maar de prijsklasse geeft een indicatie." Los van het andere vorm van opladen: Waarom wordt de minimumprijs niet gepubliceerd?
"Kopers betalen 4,5% van het bedrag waarvoor de veiling is gewonnen." > Maak van veiling maar kavel
"Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken Selectrainz verwerkt de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van u: – burgerservicenummer (BSN)
Zozo.... en dat mag? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/welke-organisaties-mogen-mijn-burgerservicenummer-bsn-gebruiken
Waarom staat trouwens bij 5.5.4. een bedrag in CHF vermeld?
"6.2.3 Bindend karakter van het bod
Door een bod uit te brengen, verklaart de bieder het aangeboden product te hebben gekocht onder de voorwaarden die door de verkoper zijn gespecificeerd of individueel met hem zijn overeengekomen (betalingsmodaliteiten, transportwijze, leveringskosten, enz.) in het geval dat hij de hoogste bieder is op de einde van de veiling."
Kijk hier nog eens goed naar zou ik zeggen.
Wegen interesse voor artikelen van Roco daar eens op gezocht, en zowaar een actief artikel: https://www.selectrainz.nl/nl/product/partij-van-8x-ondervloeraandrijving-roco-10030/
Aanbieder is DTS (kan), met omschrijving:
We hebben nog een partij van 8 ondervloeraandrijvingen liggen die weg mag! (logisch) De aandrijvingen kosten per stuk 46,90 euro. Zoek je nog nieuwe aandrijvingen? Dan is dit jouw kans op een leuke meevaller!
Startbod is 150 euro, minimumbod is 150 euro, schijnbaar dus niet de minimumprijs . Schatting is €250.00 - €375.00 (ligt beetje ver uit elkaar vind ik, maar dan heeft de expert sneller gelijk) en nu kopen zou moeten kunnen voor 349 euro. Zou moeten kunnen, want "Dit product kan niet worden gekocht."
Wat heeft de stukprijs van 46,90 er mee van doen?
-
Beste Arjan,
Dank voor je opmerkingen. Ik loop in volgorde langs je punten:
- Zoals gezegd, het is een beginnende site en we zijn op een aantal punten nog zoekende. Zoals je al hebt opgemerkt is vertalingen nog een issue. We hebben er een aantal getest maar eigenlijk is er geen die perfect voldoet. Dus krijg je soms merkwaardige vertalingen die we dan handmatig moeten corrigeren.
- Kopers betalen idd voor de gewonnen kavel..
- Over BSN. We hebben ons Privacy statement via de website van de K.v.K. laten genereren. Die hebben er een tool voor. Op onze inschrijvingsformulieren wordt geen BSN nummer gevraagd. (dus ook niet bewaard). Echter, de Belastingdienst heeft strengere voorwaarden gesteld aan de registratie en controle op verkopers. Dat zie je ook bij andere platformen met de vraag of je Pro of Prive bent. Daarnaast willen wij zeker weten dat verkopers die zich aanmelden bonafide zijn en we zouden ultiem om een BSN kunnen vragen. Tot nu toe checken we dat op een andere manier.
- 6.2.3. Dat is idd een juridische volzin die in begrijpelijker taal geschreven kan worden. Dank!
- De Roco kavel kan inderdaad wat duidelijker en puntiger.
Over DTS: IK ben zelf al een aantal jaren klant bij DTS (alles wat onder de treintafel zit komt bij hem vandaan) en heb Martin leren kennen als een enthousiaste en deskundige ondernemer. Toen ik het Selectrainz plan aan hem vertelde vond hij het leuk en wilde ons graag ondersteunen. Hij stuurt inderdaad foldertjes mee en promoot ons in nieuwsbrieven. Daar zijn we blij mee, maar er is verder geen zakelijke verbinding o.i.d. . Hij plaats veilingen bij ons en betaalt daarvoor keurig de gebruikelijke commissie.
Verder bedankt voor het meekijken en meedenken Arjan. We gaan er aan werken.
-
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt Stieven. Vormgeving is zeker niet mijn persoonlijk sterkste kant en we hebben ons in eerste instantie op de functionaliteit van de site gefocusseerd. We hebben al eerder opmerkingen gekregen en gaan daar in een volgende fase mee aan de slag. Op de korte termijn zullen we zeker een paar van jouw suggesties met CSS verwerken.
Ben benieuwd met welke tools je jouw site bouwt. Wij gebruiken idd Wordpress en Woocommerce.
Beste groet, Wim
Ik spreek me niet uit of een extra veilingsite echt nodig is. Ik zal af en toe wel eens komen kijken of er voor mij iets interessants kan op staan.
Persoonlijk vind ik de layout nogal brut. Die mag zeker nog wat bijgewerkt worden.
Bv:
- de filters bovenaan de pagina (merken, schaal, de vlaggen) mag gerust wat fijner
- linkse sidebar tekstgrootte is buiten proportie tov de rest van de site
- de onderdelen van een item (foto, klok, titel, bied knop) voelen niet aan als één blok, steken ook niet af tov de achtergrond
Ik heb het liever wat minder schreeuwerig.
Zelf ben ik iets aan het bouwen om mijn treinen (en later ook alle extra's) te kunnen bewaren en weer te geven op een overzichtelijke manier.
Ziet er ongeveer zo uit:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/Screenshot-tmv2-64e883c3e5d47.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/Screenshot-tmv2-64e883c3e5d47.png)
Het is maar een voorbeeld, mijn tool is geen veiling site en niet gemaakt met WordPress.
-
Het is niet een extra verkoopkanaal van Domburg Train Support?
(waar niks mee mee zou zijn overigens)
Zie dit niet als een aanval, je bent echt niet de enige die dat me gevraagd heeft. Maar ik vind het altijd bijzonder hoe aannames het winnen van de werkelijkheid.
Nergens staat dat wij eigenaar of aandeelhouder zijn van Selectrainz. In een van onze nieuwsbrieven hebben we uitgelegd dat we Wim zijn nieuwe platform ondersteunen en gebruik gaan maken van de veilingsite.
Wim zijn idee spreekt me heel erg aan, daarom heb ik besloten om de veilingsite te promoten en zo te helpen met de opstart van de site.Ik ken Wim al heel lang en ik heb hem leren kennen als een man met zakelijk verstand die gewoon (ja het bestaat nog) eerlijk en open is over zijn manier van handelen. En hij is goed voor zijn geld zoals het spreekwoord luidt. Wat hij zegt doet hij altijd.
Er is dus een gezonde basis voor de veilingsite. Het is nu nog karig in aanbod als je vergelijkt met CW of MP. Maar joh, Rome is niet in 1 week gebouwd, ook niet in 2. Het heeft tijd nodig om te groeien.
Hoe meer gebruikers er zijn, en de meer verkopers er komen, des te meer feedback er komt voor de bouwers. En dat is juist heel belangrijk. Dus ga vooral niet roepen dat het je niks lijkt, maar deel met Wim wat je anders zou willen zien. Kost je net zoveel tijd als een berichtje op sociale media.
Dus ja van mijn zijde, leuk en goed initiatief. We promoten het platform flink en er is ook al veel feedback.
Cheerz!!
-
Mogge,
Ik denk dat het komt omdat je bij een door DTS aangeboden kavel ook de gegevens krijgt die verwijzen naar de aanbieder van het kavel. Dat is natuurlijk ergens best logisch, alleen deed het mij overkomen dat DTS de partij is die achter de site zit. Ik kwam daarop bij het kavel van bovengenoemde, en dan veilingdetails > ons beleid.
Bij "ons beleid" had ik wellicht iets eerder verwacht het beleid van Selectrainz te vinden en niet die van DTS ;-)
-
Wellicht is dat inderdaad iets waar de klant even aan moet gaan wennen. Aanbieders hebben op Selectrainz.nl een eigen winkelomgeving. Omdat iedere aanbieder afwijkende voorwaarden kan hebben moeten die daar vermeld worden.