BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: 4020 281-4 op 13 January 2023, 08:05:08
-
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5359026/moordrecht-trein-technisch-mankement-vast-klachten
Het plaatje in het artikel van RTL moet een ICMm zijn. Geen ICNG.
NOS:
https://nos.nl/artikel/2459627-duizend-reizigers-na-vier-uur-geevacueerd-uit-stilstaande-trein-bij-gouda
-
NS noemt het uitzonderlijk dat het zo lang duurde.
Volgens mij komt het meermalen per jaar voor dat passagiers pas na drie uur of meer bevrijd worden.
Het zou uitzonderlijk moeten zijn dat treinen wegens mankementen stranden en nog uitzonderlijke dat de trein pas na uren wordt geëvacueerd.
Ik kijk regelmatig op TT751 en lees wekelijks wel een bericht over een gestrande trein. Hoezo uitzonderlijk dan?
Dit soort zaken komt ook zelden in de echte publiciteit, ik heb het niet in het 8 uur journaal gezien bijvoorbeeld. Het zou anders zijn wanneer een Tweede Kanerlid op weg naar Tukkerland in de trein zat. Denk ik.
Ronald
-
Inderdaad, wellicht wordt het tijd dat getroffen reizigers (collectief) aangifte gaan doen van culpoze vrijheidsberoving.
Misschien dat er dan eens naar serieuze oplossingen/maatregelen gekeken gaat worden.
-
NS noemt het uitzonderlijk dat het zo lang duurde.
Volgens mij komt het meermalen per jaar voor dat passagiers pas na drie uur of meer bevrijd worden.
Het zou uitzonderlijk moeten zijn dat treinen wegens mankementen stranden en nog uitzonderlijke dat de trein pas na uren wordt geëvacueerd.
Ik kijk regelmatig op TT751 en lees wekelijks wel een bericht over een gestrande trein. Hoezo uitzonderlijk dan?
Dit soort zaken komt ook zelden in de echte publiciteit, ik heb het niet in het 8 uur journaal gezien bijvoorbeeld. Het zou anders zijn wanneer een Tweede Kanerlid op weg naar Tukkerland in de trein zat. Denk ik.
Ronald
Een trein die anderhalf uur gestrand is, is niet Journaal-waardig. Je verschuift ook de betekenis van wat de NS zegt, die heeft het erover dat het uitzonderlijk was dat het zo lang duurde maar jij maakt er van dat het niet uitzonderlijk is dat een trein strandt omdat je er wekelijks iets van leest.
Denkt RTL trouwens dat niemand weet wat een fly-over is, of is dat echt onbekend? Bij de NOS is men ook weer in de war met vliegtuigen...
-
Vroeger had NS nog storingsmonteurs zitten op meerdere splitsingsstations, die werden bij deze verstoringen er wel naar toe gestuurd.
Die kregen het materieel meestal wel van de baan.
Maar dat is allemaal niet meer nodig, en deze storingsmonteurs op locaties zijn afgeschaft.
Groeten Arjen.
-
En dan hebben we het nog niet over de DE-locs met mengkoppellingen of koppelwagens die door het hele land stonden ...
-
@ Rick.
Ik denk idd dat het woord fly-over vandaag de dag minder gebruikt wordt dan vijftig jaar terug toen de eerste voor het wegverkeer open gesteld werden.
Destijds een oplossing voor het fileprobleem ter vervanging van klaverblad.
Ronald
-
Dit soort zaken komt ook zelden in de echte publiciteit, ik heb het niet in het 8 uur journaal gezien bijvoorbeeld. Het zou anders zijn wanneer een Tweede Kanerlid op weg naar Tukkerland in de trein zat. Denk ik.
Ronald
Was wel in het late journaal op NPO 1, met filmbeelden gemaakt in de trein en op de fly-over.
-
Hopelijk krijgen ze wel hun (deel)reiskosten terug . Bij aanvraag kunnen die afgewezen worden terwijl ze volgens de regels er wel voor in aanmerking komen . Ze kijken vaak niet verder in dat bericht ( aanvraag ) dan nodig zou zijn .
-
Was wel in het late journaal op NPO 1, met filmbeelden gemaakt in de trein en op de fly-over.
Toen de film ontwikkeld en vervolgens naar de studio was gebracht...
Ronald
-
???
-
Staat in het bericht dat mensen later op de avond klaagden dat ze honger kregen.
Je zult maar diabetes hebben er op rekenen dat je op tijd thuis bent maar dan niet op tijd kunnen eten. Je zult maar richting een hypo gaan dan is er echt een serieus probleem.
Mvg Johan
-
Ik ken een paar mensen met diabetes. Die hebben altijd eten en hun insulinespuit bij zich.
-
Dat zijn verstandige mensen maar zijn ze dat allemaal?
Als jij rekent dat je gewoon met avond eten thuis bent en niet 6 uur later?
Mvg Johan
-
Even voor de duidelijkheid mbt diabetes. Grof is er onderscheid tussen type1 en type2 ( soms ouderdoms diabetes genoemd).
Niet iedere diabeet gebruikt insuline. Bij insuline gebruik kent men lang en kortwerkende.
Indien inspanning en voedsel (koolhydraten) niet met elkaar in balans zijn kan een hypo ( suikertekort) optreden.
Iemand met hypo is waarschijnlijk duizelig misselijk, zwak op de benen en gaat uiteindelijk onderuit. Dit is een bedreigende situatie!
Sommige voelen dit niet (hypo unawareness).
De oplossing bij een hypo is snel opneembare suikers. SABBELEN op stukjes druiversuiker, banaan, mars,… Drinken van suikerhoudende limo. Niet light! Daarvoor moet je nog wel bij kennis zijn..
Problemen door te hoge bloedsuiker zijn minder urgent en bedreigend. Bij te hoge bloedsuiker is na meting evt insuline te spuiten.
Kortom altijd minireep mars of druivesuiker meenemen.
Los daarvan is het een slechte zaak dat passagiers meerdere uren van voorzieningen als eten en drinken zijn afgesloten.
-
Op zich is er door bijsturing en knoop adequaat gehandeld. Trein 3064 is in Utrecht opgeheven zodat die VIRM naar de fly-over kon gaan om de trein naar Gouda te slepen. In de tussentijd heeft de machinist van de gestrande trein het spullenboeltje sleepgereed gemaakt en de toiletten afgesloten zodat er snel lucht gepompt kon worden als het hulpstel er tegenaan stond. Dat tijdens het lucht pompen de compressor van die VIRM kapotstuk is gegaan, dat is echt dikke pech. En toen moest men wachten op die sleeploc.
Over het hoe en wat, neem maar gerust aan dat daar een intern onderzoek naar komt. Er zijn nogal wat zaakjes niet goed gegaan.
-
https://www.trouw.nl/binnenland/duizend-reizigers-zitten-urenlang-vast-in-trein-bij-moordrecht~b9dc5a80/
Duizend reizigers in een ICM?? Zelfs als het een gekoppelde ICM III en ICM IV was zijn er maar 519 zitplaatsen. Hebben die andere 481 passagiers gestaan dan?
Dan worden het lange uren wachten...
-
1000 passagiers en meer is heel normaal in een spitsintercity tussen Utrecht en Gouda. Veel van die treinen zijn zelfs momenteel ook wel langer dan 7 bakken.
-
Het ging om een trein van 10 bakken ICM.
-
Dus dat zijn meer dan 750 reguliere zitplaatsen.
-
Dat is voor de pers bijna 1000. ;D
-
Zullen er ook vast nog een aantal gestaan hebben op dat tijdstip.
-
Vanmiddag pas op TT122 bericht over het gebeuren.
Typisch dat dit gisteravond door telext niet is opgepikt, bv vanuit de trein.
Hielden de NS het onder de pet?
Ronald
-
Hoe belangrijk is TT nog als je whatsapp, twitter, tik tok of BNLS hebt? Even een bericht inkloppen en iedereen in de wereld ( bijna dan) weet het.
-
Suggereer je nu een complot tussen NS en TT? ;D ;D
-
Vanmiddag pas op TT122 bericht over het gebeuren.
Typisch dat dit gisteravond door telext niet is opgepikt, bv vanuit de trein.
Hielden de NS het onder de pet?
Ronald
En ProRail dan?
Of denk jij dat de NS de pers allemaal gaat bellen en het nieuws verkondigen?
-
Suggereer je nu een complot tussen NS en TT? ;D ;D
Volgens Ronald is de NOS de enige acceptabele nieuwsdienst.
Vanmiddag pas op TT122 bericht over het gebeuren.
Typisch dat dit gisteravond door telext niet is opgepikt, bv vanuit de trein.
Hielden de NS het onder de pet?
Ronald
Gisteravond stond het al op TT, net als op de twee nieuwssites die hier in het eerste bericht al zijn gelinkt. Wil je dit gewoon niet weten? ::)
-
Suggereer je nu een complot tussen NS en TT? ;D ;D
NEUH!
-
Dit soort zaken komt ook zelden in de echte publiciteit, ik heb het niet in het 8 uur journaal gezien bijvoorbeeld.
Ik denk dat je vandaag alsnog je zin krijgt. Het zesuurjournaal heeft het zojuist wèl gehaald.
-
EditieNL ook, zeer uitgebreid zelfs.
-
Vanmiddag pas op TT122 bericht over het gebeuren.
Typisch dat dit gisteravond door telext niet is opgepikt, bv vanuit de trein.
Hielden de NS het onder de pet?
Ronald
Laten we voorzichtig zijn met beschuldigingen. Dat jij het gisteravond niet hebt gezien op TT is vreemd, want bij mij stond het wel op TT.
Mogelijk heb je een eerdere pagina 101 van TT niet ververst. Er is dus verschil tussen: HET WAS ER NIET en IK HEB HET NIET GEZIEN.
-
Ik denk dat je vandaag alsnog je zin krijgt. Het zesuurjournaal heeft het zojuist wèl gehaald.
We zagen het twee uur later om acht uur.
Ik hoorde dat het 15 maal per jaar voor komt dat treinen uren tussen de koeien staan alvorens de reizigers verlost worden.
@Blauwe engel fan: TT 102 en 103 zijn mijn dagelijkse actuele nieuwsbronnen naast twee serieuze dagbladen. Beetje ouderwets, maar toch...
Ronald
-
Ik hoorde dat het 15 maal per jaar voor komt dat treinen uren tussen de koeien staan alvorens de reizigers verlost worden.
Als een trein een aanrijding heeft gehad, dan wil je als reiziger niet geconfronteerd worden met het trieste resultaat. En een vervoerder wilt ook niet dat de machinist van een evacuatie trein daar ook mee geconfronteerd word. Daar gaat dan helaas even wat tijd overheen voordat mensen over kunnen stappen.
-
Even een domme vraag. en heeft niet direct hierop betrekking.
Als nu een icm stilvalt, indit gevaal een icm 4 en 2 stellen icm 3 en 1 van die stellen is defect, is het dan mogelijk om dit stel van de spanning af te halen en deze spanningsloos mee te slepen tot het volgende station op een gereduceerde snelheid.
Dus niet bij een aanrijding, dan kunnen de mensen