BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Bas van Heiningen op 08 April 2008, 16:19:39
-
Hedenochtend stonden rond de klok van 06.30 een tweetal wagons/voertuigen op de opstelsporen. voor zover ik het kon zien waren het containerdraagwagens (er stond op één een container) en verder had iedere wagon een cabine aan één zijde in de kleur geel.
Kunnen dit wagons van zijn van een container trein,die ooit bij de DB reed.
Ben benieuwd naar de reacties.
-
Het zijn nieuwe onderhouds voertuigen voor de HSL, op somda loopt er ook een topic over, link daarvan volgt als ik die gevonden heb.
Groetjes Michiel
Edit1: http://www.somda.nl/www/drgls/281/
Edit2: geen apart topic maar het opvallende dingen topic van gister o.a.; http://www.somda.nl/www/forum/4691/
-
En op Somda had ook iemand nog een link naar een foto achtergelaten...
http://www.trapho.net/foto/2008_1/2008_15/IMG_002392.jpg (http://www.trapho.net/foto/2008_1/2008_15/IMG_002392.jpg)
Groet,
Robert
-
De kop heeft wel wat weg van een Br 185
-
Echt nie ::)
Lijkt mij een Windhoff
De BLS heeft een Lösch und Rettungszug (http://home.deds.nl/~jjv/archief%20foto%20van%20de%20maand/okt%202006/FvdM%20okt%202006.html) van dit type 8)
Mvg, Johan
-
Het is een Windhoff. Persbericht van de site van Windhoff (link (http://www.windhoff.de/d/index_wh.htm)):
Windhoff liefert Instandhaltungsfahrzeuge in die Niederlande
Innovative Technik für die Hochgeschwindigkeitsstrecke
Rheine, Juli 2007. Die neue Hochgeschwindigkeitslinie HSL Zuid in den Niederlanden wird in Zukunft durch Instandhaltungsfahrzeuge der Firma Windhoff Bahn- und Anlagentechnik GmbH gewartet, die bereits im Frühjahr 2008 ihren Dienst versehen sollen.
Das Betreiberkonsortium INFRASPEED Maintenance hat dazu zwei 120 km/h schnelle Fahrzeuge geordert, die auf dem bewährtem Multi-Proposal-Vehicle-Konzept (MPV) beruhen.
Dies gewährleistet ein Aufbau, der die vielfältige Einsetzbarkeit des Fahrzeuges sicherstellt: Auf dem etwa 21 Meter langen Rahmen befinden sich eine Kabine und ein Kran mit einer weiteren, mitdrehenden Kabine, während der Zwischenraum auf 40 Fuß Länge Platz für beliebige Austauschmodule lässt. Der Auftrag beinhaltet dafür zunächst Wechselmodule mit Hubarbeitsbühnen. Im Gespräch sind jedoch weitere funktionale Einheiten für zusätzliche Einsatzbereiche.
Ausschlaggebend für die Auftragsvergabe an die Firma Windhoff war die Zulassungssicherheit ihres Konzeptes ebenso wie die Möglichkeit, die für die Strecke geforderten Zugsicherungssysteme zu übernehmen.
-
Echt nie ::)
Lijkt mij een Windhoff
De BLS heeft een Lösch und Rettungszug (http://home.deds.nl/~jjv/archief%20foto%20van%20de%20maand/okt%202006/FvdM%20okt%202006.html) van dit type 8)
Mvg, Johan
voor zover ik kon zien ;)
-
Lijkt wel wat voor de tram! Kunnen ze zo containers in de stad afleveren.....Volgens mij zit er ook een kraan op....
Het idee is trouwens niet nieuw,In Duitsland hebben ze jaren geleden ook zo'n CargoSprinter gehad. Volgens mij heeft Marklin daar een model van gemaakt. Nu dat niet zo'n succes was staan de beide cabines van dat oude DB ding weg te rotten in Aken West.
-
Dat was het eerste waar ik aan moest denken, die cargo-sprinters.
(http://i177.photobucket.com/albums/w225/rrvm1971/101_3801.jpg)
(http://i177.photobucket.com/albums/w225/rrvm1971/101_3800.jpg)
De achterste is geen cabine maar een klein kraantje
-
De cargosprinter werd volgens mij ook bij Windhoff gebouwd
Märklin leverde hem, ook aan mij, onder bestelnr. 37090.
Dick Bolt
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Marklin_37090_Cargosprinter.jpg)