BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: everh003 op 28 December 2022, 11:22:34
-
Goederentreinen die door Overijssel rijden, mogen vanaf 2030 zo'n 100 meter langer zijn dan nu. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat stelt geld beschikbaar voor het verlengen van de zogenaamde wacht- en buffersporen in Hengelo en Oldenzaal. Dit is volgens Den Haag nodig om langere goederentreinen van het westen naar Duitsland te kunnen laten rijden. Momenteel mogen goederentreinen maximaal 650 meter lang zijn, maar in de toekomst gaat dit naar maximaal 740 meter.
Bron RTV Oost, volledig artikel op https://www.rtvoost.nl/nieuws/2178407/langere-goederentreinen-door-overijssel-ministerie-trekt-portemonnee (https://www.rtvoost.nl/nieuws/2178407/langere-goederentreinen-door-overijssel-ministerie-trekt-portemonnee)
-
In half nul dus treintjes van ruim acht meter.
Over 7 jaar.
En hoe lang mogen treinen buiten Overijssel wel zijn?
Ronald
-
Ronald ook 740 meter.
https://www.prorail.nl/nieuws/90-miljoen-euro-voor-740-meter-lange-goederentreinen (https://www.prorail.nl/nieuws/90-miljoen-euro-voor-740-meter-lange-goederentreinen)
-
Dank Jeroen.
;)
Ronald
-
In half nul dus treintjes van ruim acht meter.
Over 7 jaar.
En hoe lang mogen treinen buiten Overijssel wel zijn?
Ronald
Leuk toch? De LKW Walter van 19 wagens, 650 meter, 38 trailers. In Roco zo'n 7,5 meter lang (en € 1.900,- ;D )
-
Nu nog wat bijpassende opstelmogelijkheden voor weinig.... Oh wacht, dat is per 1/1 niet meer te betalen...
-
Treinen moeten ook rijden en niet geparkeerd staan 😁
-
In N maar 4 meter, en in Z 3.
-
Even een zijsprong: is ook ergens terug te vinden wat die maximale lengte in de jaren '70 was? Toevallig ook al 650 meter?