BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: JoopSpoort op 23 December 2022, 16:58:42
-
Beste mensen,
Ik rijd al een tijdje met de hondekop 4 van Artitect (NS 769), gele uitvoering.
Nu wil het geval dat de verlicht niet meer correct brand.
- De frontseinen op de motorbak en de stuurbak branden correct
- de sluitseinen van de motorbak branden niet
- Het rangeersein brandt altijd, tenzij aan de betreffende kant de frontseinen branden
- Alleen de interieurverlichting van de motorbak brandt.[/li]
Alles is digitaal geschakeld.
Ik kan uiterlijk niets vinden, alle draadjes lijken vast. De stuurbak heb ik al eens aan de motorbak gekoppeld om te zien of een tussenbak toevallig defect zou, maar geen resultaat.
Ook al een andere 21mtc decoder geprobeerd, maar dat levert niets op.
Ik kan mijn schoonzoon laten zoeken, die heeft er voor doorgeleerd, maar het zu handig zijn als hij ook wist waar ie moet zoeken.
Iemand ervaring met een soortgelijk probleem?
Hartelijke groet,
Joop
-
Hallo Joop,
Wat voor decoder(s) zitten er in het treinstel en wat voor merk centrale gebruik je voor de baan?
Groet Heiko
-
Hallo Joop,
Ik zou even een mail sturen naar de service-afdeling van Artitec. Ze reageren over het algemeen heel snel (zaterdagmiddag een gesmolten draaistel van de Hondekop gemeld, zondagavond al geregeld). Ik ben ervan overtuigd dat ze of goed kunnen aangeven wat er gedaan moet worden, of dat je de Hondekop moet opsturen ter reparatie.
-
Hallo Joop,
Bij mij heeft hetzelfde probleem gespeeld, binnen de garantie, en moest de motorbak gewisseld worden.
Dit is door Artitec zeer goed opgelost. Als ik jou was zou ik hem ter reparatie, via je eigen handelaar, of direct naar Artitec op sturen.
Met vriendelijke groet,
Hans
-
Hallo Hans,
Ik heb het treinstel al vanaf 2018, garantie is dus voorbij. Maar ik denk dat ik hem maar opstuur naar mijn leverancier in Medemblik. Of bij Artitec een nieuwe motorbak bestellen, maar dat is een risico, vergelijkbare symptomen betekenen niet altijd hetzelfde onderliggende probleem. :) Een nieuwe print kan ook, want het ligt natuurlijk niet aan het mechanische deel.
-
Artitec zelf mailen !! die lossen ook na de garantie periode, altijd alles netjes op (y)
-
Gewoon direct opsturen naar Artitec; die leveren een zeer goede service. En niet via de winkel, dat geeft alleen maar vertraging......