BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Al het andere! => Topic gestart door: saskia op 21 December 2022, 17:29:42
-
Hallo,
weet hier iemand of Artitec nog kleine scennery produceerd?
Ik wacht al tussen de 5 & 9 maanden op bestelde onderdelen bij MSL,
Artitec-10414; 387509; 387506 & 387434, en die worden blijkbaar maar niet geleverd?
grtjs,
Saskia
-
Al navraag gedaan bij Artitec?
-
Volgens mij zou je beter eerst kunnen nagaan, of die artikelen al door Artitec uitgeleverd worden ipv van hier een lichte vorm van paniek te tonen. Een winkelier kan er ook niks aan doen als een artikel nog niet eens is uitgekomen.
-
Veroniek knalt 'm er weer vol in ;D
@Saskia: Een dergelijke wachttijd is niet ongebruikelijk. Tussen aankondigen enerzijds en produceren en leveren anderzijds zit nu eenmaal tijd. Bij de vakhandel kun je het artikel vanaf het moment van aankondigen wel bestellen en zelfs betalen, maar voor levering is die beste middenstander ook van de fabrikant afhankelijk. Dat geldt ook als er vanwege (onverwacht) succes een rerun van een bepaald artikel wordt gedaan.
-
Staan ook allemaal nog op niet leverbaar in de eigen webshop van Artitec.
Bij 10.414 de seinhuisinrichting staat inmiddels binnenkort leverbaar, zoals 1200blauw al aangeeft, rustig afwachten.
En als jouw leverancier voor deze producten vooruitbetaling eist, zou ik een ander zoeken ;D
-
Hallo,
weet hier iemand of Artitec nog kleine scennery produceerd?
Ik wacht al tussen de 5 & 9 maanden op bestelde onderdelen bij MSL,
Artitec-10414; 387509; 387506 & 387434, en die worden blijkbaar maar niet geleverd?
grtjs,
Saskia
10414: voor te bestellen
387509: te bestellen
387506: Bij sommigen leverbaar
387434: op voorraad bij bv https://www.modeltreincenter.nl/artitec-387434-stellingkasten.html
En Artitec produceert idd scenery producten, heel veel zelfs. En soms duurt dat even.
-
Veroniek knalt 'm er weer vol in ;D
Was toch ook een open doel ? Zelfs bij een supermarkt staat soms een plaatje "tijdelijk niet leverbaar"", maar inderdaad, die kondigen ook geen nieuwe dingen aan.
Spullen die ik bestel doen er gemiddeld een jaar of 2 over, voordat ze uitgeleverd worden, met uitschieters naar 8 of 9 jaar. Is dus heel normaal. En als je niet op tijd bestelt ? Sorry, uitverkocht, ver voordat uitlevering plaatsvind. Achteraan aansluiten !
Herproductie ? Jaar of 3 à 4.
-
Veroniek knalt 'm er weer vol in ;D
Ja, man, echt genieten… #NOT :-X Nog even en niemand durft hier nog een vraag te stellen, met zulke reacties :-\
-
Dat Veroniek zo reageert raakt mijn huid niet hoor. (Er zijn nu eenmaal op deze wereld ongemanierde mensen , kan ik ook niets aan veranderen) :'(
Ik had die artikelen , al zolang in reservatie staan en gezien dat sommige bij andere winkels wel verkrijgbaar waren.( vb HUnerb)
-
Ja vreemde reactie van Veroniek. Alsof ze zelf een paniekaanval had.
-
Ja, misschien wel, als ik zie dat iemand al 5 à 9 maanden wacht op iets dat nog niet is verschenen.
Maar zo te horen komt er bij Artitec schot in de zaken.
-
De stellingkasten zijn augustus vorig jaar al geleverd.......
(https://imagizer.imageshack.com/v2/1280x1024q90/922/PT86eT.jpg) (https://imageshack.com/i/pmPT86eTj)
Ik snap de vraag van Saskia wel, het zou goed zijn als Artitec de beschikbaarheidslijst weer eens publiceert, die was er altijd wel.....
https://artitec.nl/category/service/prijs-en-beschikbaarheidslijst/
Gr, Ben.
-
De stellingkasten zijn augustus vorig jaar al geleverd.......
Ja, dat zal wel zo zijn. Maar dan treedt toch precies op wat ik hier eerder gezegd heb ?
En als je niet op tijd bestelt ? Sorry, uitverkocht, ver voordat uitlevering plaatsvind. Achteraan aansluiten !
Herproductie ? Jaar of 3 à 4.
Alleen de tijdsspanne kan (hopelijk) wat anders liggen voor degenen die de eerste productie gemist hebben.
-
Ja, man, echt genieten… #NOT :-X Nog even en niemand durft hier nog een vraag te stellen, met zulke reacties :-\
Ik probeer enkel te relativeren. De ondertoon moge duidelijk zijn.
Was toch ook een open doel ?
Je kunt er niet klakkeloos vanuit gaan dat iedereen hetzelfde kennisniveau heeft. Mensen vragen omdat ze iets niet weten; niet omdat ze het wèl weten.
-
Was toch ook een open doel ? Zelfs bij een supermarkt staat soms een plaatje "tijdelijk niet leverbaar"", maar inderdaad, die kondigen ook geen nieuwe dingen aan.
Spullen die ik bestel doen er gemiddeld een jaar of 2 over, voordat ze uitgeleverd worden, met uitschieters naar 8 of 9 jaar. Is dus heel normaal. En als je niet op tijd bestelt ? Sorry, uitverkocht, ver voordat uitlevering plaatsvind. Achteraan aansluiten !
Herproductie ? Jaar of 3 à 4.
Dit is het probleem, dat wij het normaal gaan vinden dat we zaken moeten bestellen voor we ze gezien hebben. Er daarna maanden zo niet jaren op moeten wachten, en de fabrikanten er dan vanuit gaan dat je na al die jaren nog steeds de producten wilt hebben, en ze dan ook nog kunt betalen.
Ik vind dat niet normaal.
Wat ik dan wel weer kan snappen is dat als je al lang wacht, je even op een forum als deze de vraag steld om te kijken of anderen dezelfde ervaringen hebben, alvorens alles zelf uit te zoeken. Als iedereen dat altijd doet heeft dit forum geen bestaandrecht meer.
Groet,
Roelco
-
Het is inderdaad veel makkelijker om je vraag op het forum te gooien in plaats van zelf eerst moeite te doen om het antwoord te zoeken...
-
Als een vraag geen vraag was zou een vrager hem niet vragen. Waarom moet er dan direct een antwoorder in met een gestrekt been. Op zo,n manier verliest een forum zijn waarde en blijft er alleen een vrachtje gefrustreerde lui achter omdat niemand meer iets durft te vragen.
Alsnog prettige feestdagen. Mvg aad
-
Mee eens hoor, je kan ook op een normale manier een antwoord geven en als je dat niet lukt kan je beter niet reageren.
Persoonlijk vind ik ook dat er redelijk wat scenery objecten al heel lang niet te verkrijgen is, ook niet in de Artitec shop. Ik zoek naar een vervanger of zelf maken is eventueel ook nog een optie. Heb ook al een aantal vragen hierover gesteld bij Artitec maar een antwoord geven lijkt een lastige opgave blijkbaar voor hun, voor mij geen Artitec meer.
-
Kan allemaal zijn, maar als de vraag het beste door de bron (Artitec dus) te beantwoorden is dan ook daar stellen. ATB geeft dat ook aan.
We hebben hier ook een incident gehad waarbij iemand opmerking maakte over drukfoutje bij Artitec-artikel, maar het vertikte om bij Artitec zelf te melden. Terwijl dat nu juist het bedrijf is die voor een eventuele vervolg-oplage de aanpassing kan laten doen.
-
Maar goed, het heeft weinig zin er pagina’s over door te gaan.
‘Het komt als het komt’ is het enige antwoord dat de aanwezigen hier kunnen geven. Die instelling geeft trouwens een hoop rust. :)
-
Het is inderdaad veel makkelijker om je vraag op het forum te gooien in plaats van zelf eerst moeite te doen om het antwoord te zoeken...
En door dit soort ‘dooddoeners’ stel ik het stellen van een vraag over iets waar ik tegenaan loop, keer op keer uit. (y) Prima informatiebron, het forum. (y)
-
Als je het antwoord op je vraag dan zelf zoekt, vindt en verder kan is het helemaal mooi. (y) (y)
-
Naja, duidelijk is dus, m’n punt is onduidelijk. :-X
-
Nee hoor maar het is kennelijk niet iedereen duidelijk dat ik hierop reageer:
je even op een forum als deze de vraag steld ... alvorens alles zelf uit te zoeken.
Vragen stellen is prima, maar als het meer tijd kost om in te loggen en een nieuw topic op BNLS te openen dan dat je nodig hebt voor een zoektocht op internet ga ik geen moeite doen om antwoord te geven. Volgens sommigen bestaan domme vragen niet, maar luie vragen zeker wel.
-
Er is ook niemand die jouw verplicht om een antwoord te geven op een luie vraag. Dan reageer je gewoon niet, je hoeft de vraag niet eens te lezen. Je kunt het allemaal gewoon negeren.
En iemand anders die wel de moeite neemt om een luie vraag te beantwoorden kan dat dan wel. En laat die dat dan ook gewoon doen.
Veroordeel de vraagsteller en de luie vragen beantwoorder dan niet, maar laat die gewoon in hun waarde.
Is hier in andere topics ook al wel naar voren gekomen, en dat geld voor veel zaken. Blijf vrij in het reageren, ja zelfs lezen van topics, en laat zowel de vraagsteller, als mensen die de moeite nemen die vraag te beantwoorden in hun waarde. En reageer gewoon niet als het geen echte bijdrage heeft.
Dan zijn dit soort discusies niet nodig, en krijg je ook niet het probleem dat mensen vragen gewoon niet durven te stellen en door blijven worstelen met hun probleem. En kunnen we elkaar hier helpen en een goed forum blijven.
En bij een echte luie vraag waar niemand reageerd gaan mensen vanzelf verder zoeken naar een antwoord.
mvg
Roelco
-
Mee eens Roelco.
Mvg aad
-
Ik zou wel eens willen weten; doet Artitec reruns van scenery?
Stephan.
-
Als blijkt dat er genoeg vraag naar is gebeurt dat zeker.
Rob
-
Vraag is niet van belang.
Belangrijk voor chinezen is geld.
En dat dient vooraf betaald te worden anders geen levering.
Dus als er hier niet genoeg wordt verkocht is er ook niet genoeg geld voor''producenten'' om nieuwe dingen daar te betalen/bestellen.
Vandaar lange wacht cq levertijden.
-
en ik stel mij hier de vraag of het nog de moeite is om een vraag te stellen :-[, alsook er nog de moeite moet gedaan worden om iemend voort te helpen, die een vraag steld :'( zoals ik al meermaals iemend heb voortgeholpen.
Trouwens er is een gezegde : lompe vragen bestaan niet, lompe antwoorden wel. ;D
-
Trouwens er is een gezegde : lompe vragen bestaan niet, lompe antwoorden wel. ;D
Waar is die like knop als je hem nodig hebt ??? 8)
-
Er is ook niemand die jouw verplicht om een antwoord te geven op een luie vraag. Dan reageer je gewoon niet, je hoeft de vraag niet eens te lezen. Je kunt het allemaal gewoon negeren.
En iemand anders die wel de moeite neemt om een luie vraag te beantwoorden kan dat dan wel. En laat die dat dan ook gewoon doen.
Veroordeel de vraagsteller en de luie vragen beantwoorder dan niet, maar laat die gewoon in hun waarde.
Werkelijk? Dat scheelt me veel tijd als ik niet verplicht ben om te reageren, zo leer je weer eens wat op dit forum. ;D
Het enige probleem is dat ik eerst iets moet lezen om te weten of het een luie vraag of wat dan ook is. Dan beslis ik of ik reageer of niet en als een ander dat wel wil doen is dat prima. Kennelijk denk je dat ik wil dat niemand antwoord geeft maar dat heb je verkeerd gedacht. Vragen staat vrij, antwoord geven ook.
en ik stel mij hier de vraag of het nog de moeite is om een vraag te stellen :-[, alsook er nog de moeite moet gedaan worden om iemend voort te helpen, die een vraag steld :'( zoals ik al meermaals iemend heb voortgeholpen.
Kennelijk voel je je aangesproken maar je had al bij andere winkels gekeken en gezien dat de artikelen daar wel leverbaar waren dus vind ik het een terechte vraag. Misschien produceert Artitec ook in batches en komt er nog een levering.
-
Pfff, ik gooi er maar een slotje op. Gelukkig stonden er goede bruikbare antwoorden op de eerste pagina. Goede antwoorden, dus de vraag was ook niet slecht. Zie ook Ricks laatste regel, hierboven.
Ook een voordeel: we hebben er een mooie variant op een spreekwoord bij. "Lompe vragen bestaan niet, lompe antwoorden wel". Ik vind 'em in ieder geval leuk :)
Verder was er veel reactie-op-reactie. Nee, je hoeft niet te reageren op een vraag die je niet bevalt. Maar je hoeft ook niet te reageren op die reactie. En ook niet op de reactie erna. En ook niet op botte wijze te zeggen dat iets bot is.
Tip: als je denkt dat iets stom/dom/onnodig/raar/lomp/etc is en je wil per se reageren, reageer dan zo open mogelijk. De bedoeling van communiceren is dat de ander info terug geeft, "lok" dat dan ook uit. Als je met een schop tegen de schenen erin gaat krijg je een knal terug i.p.v. keurige informatie.
Reinout-als-moderator
(die zich trouwens af zou kunnen vragen of er eerder ingegrepen had moeten worden, maar die zich toendertijd afvroeg wat 'ie dan wel en niet moest laten staan....)