BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Jeroen1975 op 23 August 2006, 18:22:00
-
Dit zag ik vandaag in de METRO staan. Kijk even links op de foto. Wie heeft er meer informatie?
http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=8&id=63539 (http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=8&id=63539)
Groetjes
-
Grappig. Vanmorgen was er op msn ook al iemand die mij dat vroeg :D Toen zonder plaatje, maar met een beschrijving. Na een tijdje schoot mij het antwoord te binnen:
De foto is genomen in een hoofdgebouw van de NS. Daar staan een aantal 1:1 modellen van bestaande treinen of nieuwe ontwerpen. Je kan ook duidelijk zien dat het niet op een echt station is.
De stoptrein op de achtergrond is een ontwerp voor de nieuwe Sprinters. Deze worden gebouwd door Bombardier en de eerste wordt tegen 2008 afgeleverd. Dat ook is het materieel waarvoor die teststoelen op Utrecht Centraal opgesteld stonden. Daar zul je vast wel iets over gehoord hebben.
De nieuwe sprinters zullen er echter heel anders uitzien dan het model op de foto. De uiteindelijk gekozen kopvorm lijkt sterk op die van het IRM.
-
Om precies te zijn, is de foto genomen in het 'Trefpunt' van NS HGB IV ;)
-
;) Wat ik van een collega van struckton heb gehoord:
denk aan een s-Bahn stel zoals de serie 428 met de kop van een talent
correctie 423 i.d.d.
-
;) Wat ik van een collega van struckton heb gehoord:
denk aan een s-Bahn stel zoals de serie 428 met de kop van een talent
Bedoel je niet de 423?
Groetjes,
Marc
-
idd denk aan een 423-426 (stellen zien er allemaal hetzelfde uit). 428 wordt mogelijk gebruikt voor toekomsige Flirt stellen van Stadler.
de looks van deze treinen is echter allang bekend:
(http://www.nvbs.com/NieuwsOpderails/2005/images/20050801-Sprinter.jpg) (klein plaatje)
looks zouden nog wel kunnen veranderen....
zo ontstaan de nieuwe series 2400 en 2600 bij de NS vanaf 2008.
-
Volgens Railfaneurope is de serie 428 bestemd voor zesdelige 423'ers en de 427 voor vijfdelige FLIRT's.
-
ahh wat een lelijk ding wordt alles zo?
hoelang blijft de plan V nog in dienst ? die is inmiddels al 35 a 40 jaar op de baan wat een record!
-
Volgens Railfaneurope is de serie 428 bestemd voor zesdelige 423'ers en de 427 voor vijfdelige FLIRT's.
Dat is maar wat men kiest, is iedereen vrij in, Cantus heeft zijn FLIRT's BR 427 (001-014) en BR 428 (001-006) genoemd, die DB zal zijn 5 stuks dus of hetzelfde kunnen noemen of net weer anders.
hoelang blijft de plan V nog in dienst ? die is inmiddels al 35 a 40 jaar op de baan wat een record!
blijft nog zolang er geen voldoende vervangend materieel is en de materieelschaarste de komende tijd zou ook zo maar nog wat extra diensttijd kunnen betekenen voor een aantal twee-tjes...
vanaf 2009 zullen dan toch ook wel weer de eerst exemplaten bd gaan en zo tegen 2012-2013 is alles weg, maar dat is slechts koffiedik kijken...
-
;) denk erom de jongste plan V stellen zijn uit 1976 dus nog maar net 30 jaar.
De oudste plan T uit 1964 dus 42 jaar.
-
het is dat de gemiddelde nederlandse reiziger nog niet beter weet...
-
8) als ik eerlijk ben heb ik meer vertrouwen in de degelijkheid van een mat '64 als in een V-IRM op dit moment.
-
ahh wat een lelijk ding wordt alles zo?
hoelang blijft de plan V nog in dienst ? die is inmiddels al 35 a 40 jaar op de baan wat een record!
Dat dachten ze van een plan V 40 jaar geleden denk ik ook.
35 à 40 jaar is toch nog geen record? In Zwitserland zijden dagelijks treinen rond die nog veel ouder zijn.
Op Station Brig staat een Ee 3/3 (rangeerlok) van 1941
Schynige PlatteBahn rijden dagelijks met lokjes van 1909 tot 1913
de Ae 4/7 van 1927 heeft tot 1996 gereden.
de Ae 6/6 van 1952/1958 gebouwd,rijden ook nog dagelijks rond. Ik heb maschinist gesproken die vertelde dat SBB cargo ze eigenlijk kwijt wil omdat ze oud zijn, maar eigenlijk ook nog te goed zijn om weg te doen.
Groetjes