BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Het stationsplein => Topic gestart door: Floris op 06 December 2022, 22:16:10
-
Als er een producent de gunfactor heeft is het PB wel. Ik denk dat er meer zorgen moeten zijn om Exact Trains, die nu voor de tweede keer op hun muil gaan, want daar is de gunfactor ver te zoeken.
-
Enerzijds begrijpelijk, echter bij pre-order loop je geen risico. Stel dat om wat voor reden dan ook de DH1's niet worden uitgeleverd, dan vervalt jouw overeenkomst. Althans: zelf heb ik wel de stap genomen. Overigens hoop ook ik dat één dezer dagen (goed) nieuws komt over de leverdatum van de DH1's.
Het gaat meer om mijn eigen financiële risico 😂😅
Ik weet bij god niet wat de prijzen voor mijn huishoud boekje komend jaar gaan doen, en als de bestelling en daadwerkelijke uitlevering weer een jaar duren, dan wacht ik liever even 😊
€1000 euro voor 2 treinen is voor mij nu al ook veel geld, zeker als ik er 2 ongezien moet bestellen, en misschien heb ik dat geld komend jaar wel hard nodig..
Ik zie het zelf niet zitten om iets te bestellen, mijzelf te verheugen een jaar lang, en dan uiteindelijk helaas het geld niet hebben vanwege de onzekerheid die er nu voor mij is.
Heb ik bij de DH1 wel gedaan, en misschien ook met de koploper, maar eerst de DH1 in huis en dan zie ik verder 😊
Preorder kan geloof ik tot eind februari dus tijd zat.
Henk, je moet eens bij PB op Facebook kijken... zeikerds die net gaan kopen maar wel willen zeiken. Ik benijd Chris en zijn team zeker niet in deze ;) Maar vind het geweldig goed wat ze doen. Nogmaals chapeau!! (y)
Ik zie nog steeds de toegevoegde waarde van Facebook voor een kleine startup niet.
Ik heb zelf ook geen Facebook, ik zie de toegevoegde waarde voor mijzelf ook niet 🤔😎
Ik kan wel tig nadelen opnoemen 👌🏻😂😂👻
-
Voor wanneer staat een handmonster in de planning? Of is die er al en heb ik die even gemist?
Ik ben namelijk best enthausiast over een mooie en enigszins betaalbare koploper, maar ik zou eerst graag iets tastbaars zien voordat ik mijn reeds uitstaande schuld aan pb models voor icr vergroot door er icm aan toe te voegen ;D
Groetjes, Tim
Je kan altijd afzien van je pre-order.
Je betaalt immers pas bij uitlevering.
Jos.
-
Is dat zo?
Ga je hier niet akkoord met een soort offerte? En kun je het daardoor niet alleen annuleren bij niet leveren wat beloofd is?
Het is tenslotte geen bestelling of reservatie?
Open vraag hè.
Ik heb hier niet genoeg kennis van, maar zoveel risico zal pb toch niet nemen?
Als iedereen zijn preorder zomaar kan afzeggen dan ………?
https://www.webwinkelkeur.nl/vragen/pre-order-voorbestelling-herroepingsrecht-retour/
-
Bij alle online aankopen (van fysieke producten) binnen EU kan je binnen 2 week van levering terugsturen voor refund, zolang het product niet gebruikt/beschadigd is.
Dus ehh, zou zeggen dat voor levering ook kan, zo niet, kan je theoretisch direct doos terug sturen...
Maar kan me hier eigenlijk niet voorstellen dat ze er uberhoud lastig over doen als het voor verzending geannuleerd wordt...
-
Precies
Alles (muv een een bepaalde groep producten, bijvoorbeeld wegens hygiene of een verbruiksgoed is) wat je online koopt mag je linea recta terugsturen (koop op afstand). Je mag het gekochte uitpakken, bekijken en (binnen grenzen) uitproberen om te kijken wat jij nog niet eerder hebt kunnen zien aan jouw verwachtingen voldoet.
Zou wel mooi. ik kondig iets aan en lever een banaan. Moet je het nog verplicht afnemen
-
Als er een producent de gunfactor heeft is het PB wel. Ik denk dat er meer zorgen moeten zijn om Exact Trains, die nu voor de tweede keer op hun muil gaan, want daar is de gunfactor ver te zoeken.
Oh echt? Ik gun ET alle succes van de wereld, maar wellicht heb jij kennis van de rest van modelspoorminnend NL. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat ze een goed product gaan neerzetten.
-
ik zit reacties hier te lezen en vooral dat er een strijd tussen ET en PB ontketend word, vind ik vreemd, ik gun het PB en ET, maar @Floris denkt daar anders over, neem aan dat deze @floris is als de Floris de Leeuw op facebook die ET een faillissement toewenst, vind ik een ongezonde reactie. Koploper is de icoon van de Nederlandse spoorwegen dan is het toch logisch dat ET en PB ermee komt, dat heet gezonde concurrentie, word je normaal gesproken alleen maar beter van. Ik kan de gunfactor voor PB wel voorstellen, Chris toch al jaren lid van deze forum en heeft toch veel voor veel leden betekend heeft, alleen moet er gestopt worden om de ene of de ander compleet zwart te maken, kijk als ik bedrijfsleider was van een fabrikant en zie dat er al 2 met een bepaald model komen en je eigen model is nog maar in beginfase , tekentafel zeg maar, dan zou ik overwegen om met een ander gewild model te komen. Het is natuurlijk wel zo dat dit een 2 flater kan zijn, ik zou daar niet op gokken, een VIRM wil ook iedereen om maar een voorbeeld te noemen, maar ik ben ET niet. Maar ja zo krijgt de Nederlandse rijder jaren lang niks en nu kan je als Nederlandse rijder een bank beroven om de vele uit te komen modellen te bekostigen. Ok ik heb een kritiekpunt op PB, waarom alle koplopers te gelijk, nu moet de meeste met een kleine beurs keuzes maken en dat is jammer
-
Oh echt? Ik gun ET alle succes van de wereld,........
E-T bedient zich van een aantal roeptoeters, ook actief op dit forum, die (vind ik) smerig spel speelden, zoveel is mij nu wel duidelijk. Ze lekten samen met een bekende importeur en dito modelspoorblad mede voorinformatie die bedoeld was als vertrouwelijk en dat komt de gezonde concurrentie niet echt ten goede.
Verder gaat dit topic op PBModels en haar nieuwe treinstel. Voor E-T is er een apart topic.
Gr, Ben.
-
Ok ik heb een kritiekpunt op PB, waarom alle koplopers te gelijk, nu moet de meeste met een kleine beurs keuzes maken en dat is jammer
Met het uitbrengen van alle koplopers geeft PB de mensen een keus voor een bepaald model/uitvoering. Kleine beurs of niet, toch zal men, net als in het echte leven, een keus moeten maken. En de modellen zijn er nog niet, je kan wel alvast een gewenst model/uitvoering in pre-order zetten. Heb je nog even de tijd om (door) te sparen. De redenering van over kleine beurs raakt dus kant nog wal.
-
Het is ook heel simpel, omdat het niet anders kan bij kleinere fabrikanten. Met deze aantallen is het namelijk maar één batch. Het alternatief is modellen een tijd op de plank laten liggen, maar het produceren moet in één keer. Het is geen Roco of Marklin of Piko die dezelfde aantallen van één model laat maken en dus elk jaar maar een of twee varianten kan uitbrengen als ze dat willen.
-
maar @Floris denkt daar anders over, neem aan dat deze @floris is als de Floris de Leeuw op facebook die ET een faillissement toewenst, vind ik een ongezonde reactie.
Waarom plaats je deze reactie niet onder het berichtje wat op facebook staat, je komt bij mij nu over als een klikspaan.
Groet Ronald.
Die ondanks dat die slechtziend is (langzaam blind wordt) en de dingen niet meer goed ziet het juist heel erg toejuicht dat PB Models en Exact-Train mooie dingen maken.
-
Met het uitbrengen van alle koplopers geeft PB de mensen een keus voor een bepaald model/uitvoering. Kleine beurs of niet, toch zal men, net als in het echte leven, een keus moeten maken. En de modellen zijn er nog niet, je kan wel alvast een gewenst model/uitvoering in pre-order zetten. Heb je nog even de tijd om (door) te sparen. De redenering van over kleine beurs raakt dus kant nog wal.
Maar niet iedereen kan even veel sparen. En ik snap best dat een klant denkt dat bij een uitgesmeerde productie hij/zij twee of zelfs meer, stellen had kunnen kopen en nu maar één of in ieder geval minder.
-
Het is ook heel simpel, omdat het niet anders kan bij kleinere fabrikanten. Met deze aantallen is het namelijk maar één batch. Het alternatief is modellen een tijd op de plank laten liggen, maar het produceren moet in één keer. Het is geen Roco of Marklin of Piko die dezelfde aantallen van één model laat maken en dus elk jaar maar een of twee varianten kan uitbrengen als ze dat willen.
Maar dat zou betekenen dat er hierna niet meer koplopers komen? Dat lijkt me ook weer vreemd, want er zijn best nog een aantal varianten te maken. Met name reclamestellen dat wel.
-
En die laatste uitspraak van Ronald onderschrijf ik van harte en geldt m.i. voor alle fabrikanten die mooie Nederlandse modellen maken en leveren (y)
(Mijn enige kanttekening is: ga eens met elkaar in gesprek in plaats van wéér te doubleren in een kleine markt, waarin zoveel materiaal nog nooit, of alleen als, in mijn ogen, (semi)fantasiemodel (o.a SGM/mP3000) is uitgebracht.
En nu niet aankomen met dat dat wettelijk niet mag, want dat is bolle onzin)
-
Er kan altijd een nieuwe batch gemaakt worden dan natuurlijk, maar weer met bepaalde minimum aantallen, dus alleen bij forse vraag
-
En die vraag wordt groter als je spreidt (denk ik).
-
Nogmaals dan, dat kán dus alleen als je je producten langer in je magazijn laat liggen dan nodig. Dat wil geen enkel bedrijf
-
Het alternatief is modellen een tijd op de plank laten liggen, maar het produceren moet in één keer. Het is geen Roco of Marklin of Piko die dezelfde aantallen van één model laat maken en dus elk jaar maar een of twee varianten kan uitbrengen als ze dat willen.
Maar je zegt net zelf dat grote merken dat wel doen. En zij zijn ook een bedrijf en willen dat dus blijkbaar wel.
Ik snap dat een bedrijf liever geen spullen op de plank wil hebben liggen, maar even voor alle duidelijkheid; heb je het nu over complete modellen of over mallen?
-
Nee, grote bedrijven laten het niet jaren op de plank liggen in magazijnen. Grote bedrijven laten gewoon na een aantal jaar weer een nieuwe batch maken.
Bor
-
Inderdaad, ik weet niet waar ik onduidelijk was, maar:
- elk bedrijf wil van z'n voorraad af, zo snel mogelijk (opslag = duur, plus geen inkomsten over voorraad)
- een model moet altijd in minimale aantallen gemaakt worden
- bij een groot bedrijf is dat aantal door de omvang van de productiecapaciteit lager, en zij zetten grotere hoeveelheden van één variant weg - dus zij maken per batch vaak maar een of enkele varianten
- bij een klein bedrijf zijn aantallen vele kleiner en moeten alle kosten over dat ene model verspreid worden, vandaar alle varianten in de eerste batch en alleen als de vraag zo groot is dat een volledige tweede batch uit kan komen er meer varianten
Als je dus model X van een grote variant jarenlang aangeboden ziet worden zijn dat telkens nieuwe batches (met nieuwe varianten) van een bestaande mal
Eigenlijk heb je als consument alleen pech als de vraag precies zo groot is als die ene batch, of iets groter. Dan komt er gene tweede batch, maar de eerste is zo weg. Is de vraag veel groter kun je wachten, is de vraag veel kleiner blijven de modellen lang beschikbaar
Je hebt hoogstens dat de kosten ook bij een klein bedrijf wat lager zijn voor een tweede batch dus dat het dan mogelijk in wat kleinere aantallen kan
-
ik zit reacties hier te lezen en vooral dat er een strijd tussen ET en PB ontketend word, vind ik vreemd, ik gun het PB en ET, maar @Floris denkt daar anders over, neem aan dat deze @floris is als de Floris de Leeuw op facebook die ET een faillissement toewenst, vind ik een ongezonde reactie. Koploper is de icoon van de Nederlandse spoorwegen dan is het toch logisch dat ET en PB ermee komt, dat heet gezonde concurrentie, word je normaal gesproken alleen maar beter van. Ik kan de gunfactor voor PB wel voorstellen, Chris toch al jaren lid van deze forum en heeft toch veel voor veel leden betekend heeft, alleen moet er gestopt worden om de ene of de ander compleet zwart te maken, kijk als ik bedrijfsleider was van een fabrikant en zie dat er al 2 met een bepaald model komen en je eigen model is nog maar in beginfase , tekentafel zeg maar, dan zou ik overwegen om met een ander gewild model te komen. Het is natuurlijk wel zo dat dit een 2 flater kan zijn, ik zou daar niet op gokken, een VIRM wil ook iedereen om maar een voorbeeld te noemen, maar ik ben ET niet. Maar ja zo krijgt de Nederlandse rijder jaren lang niks en nu kan je als Nederlandse rijder een bank beroven om de vele uit te komen modellen te bekostigen. Ok ik heb een kritiekpunt op PB, waarom alle koplopers te gelijk, nu moet de meeste met een kleine beurs keuzes maken en dat is jammer
Wat een absolute onzin dit! Ik WENS ET zeker geen faillissement toe. Ik ben er alleen bijzonder bang voor. Wees eerlijk. PB laat alleen tekeningen zien en iedereen buitelt over elkaar om te bestellen. Er komt een slechte foto van een ET ICR naar buiten en meteen beginnen de criticasters met het afbraak proces.
Nu de op het eerste oog fraaie ICR van Piko er bijna is en alle ontwikkelingen maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.
Maar ik verwacht dat de PB koplopers het goed gaan doen en wens PB er alle succes mee!
Het lijkt mij wel beter dat de Nederlandse kleinspoor fabrikanten voortaan beter afstemmen wat ze van plan zijn. Het lijkt mij veel beter voor iedereen.....
Het doet mij denken aan de strijd om de Belgische dubbeldekkers. Volgens mij bestaat een van de twee toenmalige leveranciers inmiddels niet meer.....
-
Maar niet iedereen kan even veel sparen. En ik snap best dat een klant denkt dat bij een uitgesmeerde productie hij/zij twee of zelfs meer, stellen had kunnen kopen en nu maar één of in ieder geval minder.
tja, Daan! Dat valt onder keuzes maken. Kan/wil je centjes aan de kant leggen voor de hobby of besteed je je centjes aan belangrijkere zaken. Levensonderhoud bijvoorbeeld.
-
En ik ben dit gejank eigenlijk wel een beetje zat. Kijk eens naar de titel van dit draadje.
Mensen die een mening hebben over dubbel-ontwikkelingen en zorgen hebben over de financiële posities van deze bedrijven: Richt een club op, open een eigen draadje, ga in kringgesprek zitten op Maasvlakte 3 of ga er naar zoeken.
Dit draadje gaat over specifiek over de Koploper de uitgebracht gaat worden door een bedrijf waarvan zeker 1 persoon al een decennia lang zijn giraffennek (figuurlijk dan) uitsteekt voor ons modelspoorders. Waardeer dat eens en als je wat hebt te klagen doe dat ergens anders, zolang je maar niet de zorg belast want de premies zijn al zo hoog.
De koploper valt te prijzen, en als zelfs iemand die een paar jaar geleden bij mij nog huilie huilie deed dat hij onder financieel bewind stond hier weet te melden dat hij er 4 gaat bestellen is dat al een signaal dat het model nu al aanslaat.
Enige kritiek: Psychologische prijsstelling (579.95 ipv 580) is zo 1983, daar trapt niemand meer in. Alsof je er dan ineens 2 gaat bestellen ;D
En ik ga dit draadje niet vervuilen met de ICR van Piko. Daar is op Drehscheibe al een draadje over, gestart door een zichzelf ophemelende hobbyist.
EDIT: Joop, niet aan jou gericht.
Edit 2 algemeen: Ik hoef hier geen PM over trouwens. Ik ben geen maatschappelijk werker.
-
Vele jaren geleden, toen de overgang kwam van Fabrikanten die gewoon één variant maakten en aan bleven bieden naar wat we nu al lang kennen, elk jaar ene nieuwe variant, was dezelfde discussie er ook al. Toen moesten wel, begrijpelijk, ook hele erg wennen aan modellen die niet meer verkrijgbaar waren op een gegeven moment. De variatie groeide, maar de verkrijgbaarheid daalde. Het is jammer, maar realiteit, dat je tegenwoordig snel moet beslissen bij nieuwe modellen.
-
tja, Daan! Dat valt onder keuzes maken. Kan/wil je centjes aan de kant leggen voor de hobby of besteed je je centjes aan belangrijkere zaken. Levensonderhoud bijvoorbeeld.
Dat klopt, maar daarom raakt iemands mening niet kant noch wal.
-
Deze weet ik niet zo zeker:
- bij een groot bedrijf is dat aantal door de omvang van de productiecapaciteit lager, en zij zetten grotere hoeveelheden van één variant weg - dus zij maken per batch vaak maar een of enkele varianten
Volgens mij ligt dat voornamelijk aan de afzetmarkt. Een (technisch, lengteschaal) gelijkwaardig en binnen marges gelijk geprijsd Nederlands (of Tsjechisch, Belgisch etc.) model van een Marklin of Roco heeft in potentie net zoveel afnemers als van een kleinseriefabrikant als PB, ET, LSM etc.
Voor Duitse modellen is dat anders, omdat ook buiten Duitsland veel modelspoorders met een Duits thema een baan bouwen. Voor andere landen is dat anders, niet heel veel buitenlandse modelspoorders hebben een Nederlandse/Belgische/etc. baan .
Wat betreft ET maak ik me minder zorgen dan sommige anderen, ze hebben ook nog diverse andere producten voor andere afzetmarkten in hun assortiment.
Over roeptoeters, die zijn er hier, maar nog meer in de rest van de modelspoorwereld genoeg. Dus laat beschuldigingen hier maar weg.
En over die prijs/kosten discussie, het enige wat ik niet leuk vindt bij de huidige trend van nu produceren/nu kopen anders is het jammer, is dat modelspoorders die pas over een paar jaar starten de keuze niet meer hebben. En vaak aangewezen zijn op Marktplaats etc., waar door schaarste de prijzen soms erg uit de hand lopen.
Ook de opmerking breng verschillende modellen over meer jaren uit, dan kan ik ervoor sparen en hoef niet ineens een heel groot bedrag op te hoesten snijdt in dit verband zeker wel hout.
Daarom bevalt me de opmerking van Piko die ik ergens las wel, dat de modellen langere tijd in productie blijven. Het zal Piko kennende dan wel over -2, -3, -4 nummervarianten met een ander rijtuignummer gaan, maar het blijft op die manier te koop.
-
Ergens heb ik opgevangen dat ook marklin (en trix) met de IC III gaat komen.
Als dat zo is zal de schaal waarschijnlijk overeenkomen met de vierdelige versie.
Voor sommigen kan dit een reden zijn om daarvoor te kiezen.
Spoorfan
-
Sorry, maar dat is allang algemeen bekend hier.
-
Inderdaad, ik weet niet waar ik onduidelijk was, maar:
- elk bedrijf wil van z'n voorraad af, zo snel mogelijk (opslag = duur, plus geen inkomsten over voorraad)
- een model moet altijd in minimale aantallen gemaakt worden
- bij een groot bedrijf is dat aantal door de omvang van de productiecapaciteit lager, en zij zetten grotere hoeveelheden van één variant weg - dus zij maken per batch vaak maar een of enkele varianten
- bij een klein bedrijf zijn aantallen vele kleiner en moeten alle kosten over dat ene model verspreid worden, vandaar alle varianten in de eerste batch en alleen als de vraag zo groot is dat een volledige tweede batch uit kan komen er meer varianten
Als je dus model X van een grote variant jarenlang aangeboden ziet worden zijn dat telkens nieuwe batches (met nieuwe varianten) van een bestaande mal
Eigenlijk heb je als consument alleen pech als de vraag precies zo groot is als die ene batch, of iets groter. Dan komt er gene tweede batch, maar de eerste is zo weg. Is de vraag veel groter kun je wachten, is de vraag veel kleiner blijven de modellen lang beschikbaar
Je hebt hoogstens dat de kosten ook bij een klein bedrijf wat lager zijn voor een tweede batch dus dat het dan mogelijk in wat kleinere aantallen kan
Ik snap ook zeker dat een bedrijf niet met voorraden wil blijven zitten. Volgens mij is dat ook helemaal het punt van de discussie niet. Maar stel een batch moet bestaand uit 1000 stellen en PBM produceert 2000 stellen verdeelt over 15 varianten. Daarmee hebben ze de constante kosten (waaronder ontwikkelingskosten) en de variabele kosten terugverdiend en winst gemaakt.
Maar er kan ook gekozen worden om nu 5 varianten aan te bieden. Daardoor verkopen ze geen 2000 maar 1500 treinstellen. De constante kosten zijn dan terugverdiend, maar van echte keiharde winst is nog geen sprake. Echter, de andere 10 varianten komen in de volgende twee jaar. Daar worden er ook 2x1500 van verkocht. Totale verkoop dan 4500 stellen en winst groter.
Bovenstaande getallen zijn fictief en hoe ze precies liggen weet ik niet. Het gaat me om het principe dat door de productie uit te smeren er uiteindelijk meer winst gemaakt kan worden. Want ik denk echt niet dat er heel veel mensen zijn die nu meer dan vier stellen in één jaar aanschaffen.
Artitec, reken ik onder de kleinseriefabrikanten, produceerde ook niet altijd zoveel verschillende varianten volgens mij.
Als ik naar mezelf kijk; ik rijd na 2000 dus zou ongemoderniseerde en gemoderniseerde kunnen aanschaffen. Echter omdat ze allemaal tegelijk komen, ga ik keuzes maken.
Daar komt dit jaar dan ook nog eens ICR en Wadlopers bij (dan heb ik het alleen over PB) en dat dwingt om nog scherpere keuzes te maken.
Ik kan me niet voorstellen dat dat voor anderen ook niet geldt.
Neemt niet weg Sicco, dat ik je theorie snap en dat dat in de praktijk ook zo werkt.
En het neemt ook niet weg dat ik blij ben met de stappen die PB Models zet. Het is een gat in de markt en een hele logische stap.
-
E-T bedient zich van een aantal roeptoeters, ook actief op dit forum, die (vind ik) smerig spel speelden, zoveel is mij nu wel duidelijk. Ze lekten samen met een bekende importeur en dito modelspoorblad mede voorinformatie die bedoeld was als vertrouwelijk en dat komt de gezonde concurrentie niet echt ten goede.
Verder gaat dit topic op PBModels en haar nieuwe treinstel. Voor E-T is er een apart topic.
Gr, Ben.
Als ET informatie over hun eigen ontwikkelingen wil laten lekken is dat helemaal hun eigen keus en daar is niets smerigs aan, ieder kan dan voor zichzelf wel bepalen hoeveel waarde hij daaraan hecht.
Stephan.
-
Er wordt zo te zien genoeg gegund; het regent inmiddels advertenties van Trix koplopers op marktplaats. ;D
-
Als ET informatie over hun eigen ontwikkelingen wil laten lekken is dat helemaal hun eigen keus en daar is niets smerigs aan, ieder kan dan voor zichzelf wel bepalen hoeveel waarde hij daaraan hecht.
Als E-T wil lekken over haar eigen producten moeten ze dat zelf weten. Maar je hebt dus niet begrepen wat ik schreef......
-
Ik kijk er vast overheen. Kan iemand mij wijzen op de onthulling van ET van de ICM? Staat dat ook ergens hier op het forum? Linkje?
-
Ik gun ET het allerbeste, helaas was mijn eerste aanschaf gelijk mijn laatste.
Destijds een schitterende platte wagen volgens de introductie.
Nou de rest weten jullie vast wel, dan val je als koper af..
Wagon ontspoorde op A-C, koppeling deugde niet, alles waar je nog maar keek in de verder fantastische verpakking was al afgebroken..
Tja een 2e kans wilde ik wel doen maar dan komen ze enkel met van die gebogen dak hokken met wat reclame erop, nee dank u 🙏
En nu meeliften? Op de mal van pb of andersom , dat boeit me niet.
Ik wil eerst mijn DH1 in A-C full sound met mfx aanmelden.. dan beslis ik verder..
En nu niet zeuren waarom mfx? Ik ben er wel blij mee en het werkt prima, mijn keuze 👊🏻
-
Ik zou geen van beiden bestellen.
Laat ze ze eerst maar eens in de winkel zetten, dan kan je zelf kiezen welke je het meest aanstaat. ;)
Dan kan je ook nog beslissen of je het geld er voor over hebt of niet.
Je kan dan ook nog een paar jaar wachten, ze komen vanzelf wel weer op de beurs te liggen, en als je geluk hebt nog voor minder dan de
nieuw prijs.
Maar dat is een gok die je zelf moet nemen. ::)
Kees.
-
Ik ben Guus geluk niet.
Als ik naar houten moet rijden vanuit Zeeuws Vlaanderen volgend jaar voor een koploper,
Wat zijn dan wel niet kosten over 1 jaar aan brandstof (reken ik de tol om mijn eigen land in te mogen en entree van de locatie nog niet mee) oh ja en een broodje voor onderweg, wan ter plaatsen wordt waarschijnlijk helemaal duur eten 😉💶
-
Wachten tot een model in de uitverkoop komt gaat tegenwoordig bijna niet meer op. Zeker niet bij producten van kleinserie fabrikanten. Daarbij is het gewoon direct aanschaffen (of zelfs voorbestellen nog voor je wat gezien hebt).
Anders vis je achter het net, of kan je het betreffende model misschien ooit nog eens tweedehands aanschaffen, voor (veel) meer dan de nieuwprijs ooit was. Meerdere oplages komen er vaak niet, of pas na vele jaren. Of het door jou gewenste model wordt gewoon nooit meer uitgebracht, zoals de oerversie van de 6400 (Rocky Rail). Roco Plan V idem, al zit die nu dan eindelijk in de pijpleiding.
-
https://www.degroenekrokodil.nl/elektrische-locomotieven/2450-marklin-37424-ns-koploper-in-klm-uitvoering-pre-order.html
(https://images.beneluxspoor.net/abload/193/naamloosykd0x.png) (https://images.beneluxspoor.net/abload/193/naamloosykd0x.png)
Levering medio 2024..... ;)
Gr, Ben.
-
Dat zie je verkeerd Ben.
Het plaatje is nu al leverbaar. ;D
Treinstel duurt nog even. ;)
Omdat hij korter is, is ook de prijs aangepast. :angel:
Kees.
-
Klopt toch?
De Pr-order is uit voorraad leverbaar 🤣🤣
-
https://www.degroenekrokodil.nl/elektrische-locomotieven/2450-marklin-37424-ns-koploper-in-klm-uitvoering-pre-order.html
(https://images.beneluxspoor.net/abload/193/naamloosykd0x.png) (https://images.beneluxspoor.net/abload/193/naamloosykd0x.png)
Levering medio 2024..... ;)
Gr, Ben.
Denk dat je dit eerder onder "niet geoptimaliseerde webshop" moet classifieren :
Winkelier heeft bv voorbestelling van 20 stuks gedaan bij de leverancier, en zolang er geen 20 besteld zijn door klanten, zijn ze "uit voorraad leverbaar".
Dus als jij dan nummer 21 besteld, zal die niet uit de voorbestelling van de winkelier komen, maar moet je hopen, dat ie die 1 die jij besteld hebt heeft/kan nabestellen en ook krijgt.
Idem met de voorbestelling van die 20 stuks zelfs, heb al van sommige winkels gehoord dat ze van bepaalde merken ook al niet altijd de goed op voorhand voorbestelde modellen uitgeleverd krijgen.