BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Renze de Vries op 01 December 2022, 08:40:25

Titel: Problemen ESU Class 66 Rookgenerator
Bericht door: Renze de Vries op 01 December 2022, 08:40:25
Ik heb ongeveer twee jaar geleden een ESU Class 66 loc gekocht. Ivm verbouwing en nieuwe baan opbouw heb ik hem redelijke tijd niet gereden. Echter als ik nu de loc rijd en de rook generator gebruik komt er een hoog frequent geluid uit. Ik heb een video op youtube gezet: https://www.youtube.com/watch?v=qrhCy_q_pV0

Ik heb de rookgenerator er al even uitgehaald en doorgeblazen zonder success. Zijn er andere tips wat ik zou kunnen doen?
Titel: Re: Problemen ESU Class 66 Rookgenerator
Bericht door: Rolf S op 01 December 2022, 10:21:11
Renze,

Dat is inderdaad een veelgehoord probleem bij de ESU rookgenerators. Ik heb er al een paar (na ook meer dan een jaar) teruggestuurd en steeds vervangt ESU 'm voor niets. Mijn V60 is al twee keer terug geweest dus ook na garantietijd (hoewel: de 2e keer was minder dan 2 jaar na de eerste keer, dus wellicht denken dat het binnen de garantie van de gerepareerde rookgenerator zat) en ik kreeg gewoon een nieuwe geinstalleerd. Groeten, Rolf
Titel: Re: Problemen ESU Class 66 Rookgenerator
Bericht door: Renze de Vries op 01 December 2022, 13:19:20
Ah dat is interessant, dus ben niet de enige, geeft soort van geruststelling.

Ik ben volgens mij nog in de 2 jaar garantie, maar niet bekend hoe ESU dat afhandeld. Hun website is niet heel duidelijk, het lijkt erop dat ik de loc gewoon op moet sturen en er geen mail communicatie of formulier nodig is? Hoe werkte dat voor jou @Rolf?
Titel: Re: Problemen ESU Class 66 Rookgenerator
Bericht door: Rolf S op 01 December 2022, 15:32:28
Ik heb 'm naar de winkel in Duitsland (een bekende die vaak op dit forum voorbij komt) waar ik de lok gekocht had terug gestuurd - zij sturen dan een retourlabel van DHL oid en zonder kosten en zonder zorgen komt de lok een paar weken later terug. Ik heb ook 1 keer een ander probleem met een andere lok gehad, email naar ESU en daar rechtstreeks heen gestuurd (dus verzendkosten) en kwam ook zonder problemen na een paar weken terug.

Om eerlijk te zijn: ik heb met al mijn ESU loks wel iets gehad (da's slecht nieuws, maar het zijn complexe dingen en ik vind ze prachtig met mooie functies en mogelijkheden), maar hun after-service was steeds zonder uitzondering geweldig.

Groeten, Rolf