BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Pauldg op 24 November 2022, 20:37:29
-
Ik kreeg een appje van twee collega's die naar Brussel moesren op dienstreis. Dat viel niet mee want vanmiddag reed de Thalys Rotterdam CS zonder te stoppen voorbij, 150 passagiers in verbijstering achterlatend...
#hoedan?
-
Rotterdam CS zie je zo over het heufd...
Staan er dan geen seinen die tot stoppen dwingen?
Ronald
-
Vind het ook raar. Je moet wel een vrije rijweg krijgen om door te kunnen.
-
Da's wel heel bijzonder. Ik heb wel eens een trein gemist omdat dit 5 minuten te vroeg vertrok, waren er nog een stuk of 5 die daardoor de trein misten.
-
was het een lege Thalys, omdat er geen stewards (genoeg) waren?
NS doet dat ook bij gebrek aan conducteur. Dan brengt de machinist de trein op bestemming, zonder aan perrons te halteren
Zeer irritant om je trein leeg voorbij te zien komen.
-
Dat vind ik met een trein met louter gereserveerde stoelen nog gekker om te doen eigenlijk
-
in de jaren 80 reed de IC+ niet met passagiers als de verzegeling van de EHBO koffer verbroken was.
het woord " werkattitude " staat niet in de spoorweg-CAO
-
Ik kreeg een appje van twee collega's die naar Brussel moesren op dienstreis. Dat viel niet mee want vanmiddag reed de Thalys Rotterdam CS zonder te stoppen voorbij, ⁶
Collega's blij, gingen gezellig in Rotjeknor Black Friday vieren?
Ronald
-
Waarom appen ze jou eigenlijk? Omdat jij "iets met treintjes" doet zou het dan op moeten lossen?
En appjes hebben nooit haast, waarom bellen ze dan niet?
-
In het nieuws heb ik er nog niks over gezien of gehoord. Dus het zal niet zo'n groot probleem zijn. Ik zie hier regelmatig treinen die Arnemuiden voorbijscheuren en daar piept ook niemand over. ;D
-
In Arnhem ben je vaker de klos.
Daar stopt de ICE in de richting van Duitsland regelmatig bewust niet, omdat deze in Utrecht al overvol is.
Er zijn vorige maand zelfs Kamervragen gesteld; dus komt het goed :)
-
Vanaf Dld geldt er zitplaatsreservering (in ieder geval) Ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat er dan reizigers in die trein aanwezig zijn, die er niet in horen (volgens het reserveringssysteem).
-
Reserveren in de ICE is niet verplicht. Veel nederlanders ploffen in een gereserveerde treinstoel, met een blik "wie ben jij dan wel". Met een gereserveerde plaats moet ik in Arnhem 2 van de 3 keer de conducteur erbij roepen. Als ze door de conducteur van "mijn" stoel worden gehaald, ploffen ze zonder gêne ergens anders neer, en vermijden oogcontact.
-
Op Treinposities zie ik niets staan over het overslaan van Rotterdam en op Somda is ook niets gemeld.
Vanaf Dld geldt er zitplaatsreservering (in ieder geval) Ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat er dan reizigers in die trein aanwezig zijn, die er niet in horen (volgens het reserveringssysteem).
Als er van de geplande 16 bakken 9 niet aanwezig of bruikbaar zijn dan is de resterende trein snel overvol.
-
Reserveren in de ICE is niet verplicht. Veel nederlanders ploffen in een gereserveerde treinstoel, met een blik "wie ben jij dan wel". Met een gereserveerde plaats moet ik in Arnhem 2 van de 3 keer de conducteur erbij roepen. Als ze door de conducteur van "mijn" stoel worden gehaald, ploffen ze zonder gêne ergens anders neer, en vermijden oogcontact.
Als de ICE echter niet stopt in Arnhem heb je aan een gereserveerde treinstoel ook niet erg veel.
-
Waarom appen ze jou eigenlijk? Omdat jij "iets met treintjes" doet zou het dan op moeten lossen?
En appjes hebben nooit haast, waarom bellen ze dan niet?
Ze appen waarschijnlijk als alternatief voor de pre-corona koffieautomaat babbel.
Ronald
-
Waarom appen ze jou eigenlijk? Omdat jij "iets met treintjes" doet zou het dan op moeten lossen?
En appjes hebben nooit haast, waarom bellen ze dan niet?
ik ben niet persoonlijk geappt, maar las het in de groepsapp. En aangezien het een dienstreis was had men wel even de behoefte om dit voorval daar te delen. :)
-
Ze stonden per abuis op Rotterdam Zuid te wachten?
-
Ja, net als 150 anderen.... ;D
-
In Arnhem ben je vaker de klos.
Daar stopt de ICE in de richting van Duitsland regelmatig bewust niet, omdat deze in Utrecht al overvol is.
Er zijn vorige maand zelfs Kamervragen gesteld; dus komt het goed :)
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Zou ook raar zijn, omdat veel mensen de ICE in Utrecht ook voor binnenlandse reizen gebruiken en er dan graag in Arnhem uit willen. Dan zou je dus een hele hoop van dat "overvol" kunnen lozen op Arnhem ipv van ze diep Duitsland mee in te nemen naar volgende stop Oberhausen ;)
-
Dat is niet raar, dat gebeurt.
-
"Toen wij van Rotterdam vertrokken...." ;D
-
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Zou ook raar zijn, omdat veel mensen de ICE in Utrecht ook voor binnenlandse reizen gebruiken en er dan graag in Arnhem uit willen. Dan zou je dus een hele hoop van dat "overvol" kunnen lozen op Arnhem ipv van ze diep Duitsland mee in te nemen naar volgende stop Oberhausen ;)
Inderdaad, wel schandalig mensen die gereserveerd hadden moesten wachten op de volgende trein.
Die ook voorbij reed :o
Maar een Thalys heeft reserveringsplicht dus daarbij is het vrij ongewoon dat die te vol zit.
-
Als er van de geplande 16 bakken 9 niet aanwezig of bruikbaar zijn dan is de resterende trein snel overvol.
Of, zoals wij deze zomer meemaakten: Van de 2 stellen richting Basel bleek er één een probleem met de remmen te hebben.
Alleen hebben we ruim 3 uur op Arnhem gestaan eer er een 'bevoegd persoon' was die de trein langs mocht lopen om te kijken wélk van de twee stellen het probleem was.
Gelukkig was het het achterste en konden we met het volgepropte voorste stel verder.
Een treinstel anno 2022 wat half Europa door kan crossen en dat moet er een monteur langs de trein lopen om te kijken welk remsysteem het probleem heeft.
Informatie die in de luchtvaart gewoon op een display wordt getoond .... sinds een jaar of 40
-
Kameraad van mij reist heel vaak per thalys naar Parijs.
Gaat vrijwel altijd goed.
Maar een goede reis levert geen smeuiige anekdotes op.
Groeten
Hendrik Jan
-
Maar een goede reis levert geen smeuiige anekdotes op.
Goed en leuk gaat niet samen?
Gelukkig kan het wel samen gaan.
Ronald
-
Maar een Thalys heeft reserveringsplicht dus daarbij is het vrij ongewoon dat die te vol is.
In de spits zie ik - bij dubbel treinstel - veel confectiepakken in de bar staan of in de halletjes en bij de bagage op de grond zitten met laptop op schoot, en bij de kaartcontrole krijgen ze geen boete of treinuirzetting... zijn dat abonnementhouders zonder reservering?
-
Ik werk niet bij Thalys, ( dus ik weet het niet 100% zeker) maar zonder reservering mag je normaal gesproken Thalys niet in.
-
En wat als je tussen Schiphol en Rotterdam met gewone OV reist plus gewoon toeslag hsl ticket?
Inderdaad, hopen dat de Th. stopt...
Ronald0
-
...zonder reservering mag je normaal gesproken Thalys niet in.
De tijd dat bij elk station er een steward bij een deur stond is voorbij. Bij o.a. Antwerpen en Arnhem is het gewoon na binnenkomst snel instappen en de trein rijdt verder. Als ik dat bij een nachttrein probeer, trekken ze aan mijn jack: "mag ik uw plaatsbewijs zien?"
-
In de spits zie ik - bij dubbel treinstel - veel confectiepakken in de bar staan of in de halletjes en bij de bagage op de grond zitten met laptop op schoot, en bij de kaartcontrole krijgen ze geen boete of treinuirzetting... zijn dat abonnementhouders zonder reservering?
Staat mij bij dat je met bepaalde flex-tickets een eerdere/latere thalys kon pakken, maar dan zonder zitplaatsgarantie. Dat komt overeen met dit beeld.
-
De tijd dat bij elk station er een steward bij een deur stond is voorbij. Bij o.a. Antwerpen en Arnhem is het gewoon na binnenkomst snel instappen en de trein rijdt verder. Als ik dat bij een nachttrein probeer, trekken ze aan mijn jack: "mag ik uw plaatsbewijs zien?"
Thalys stopt niet op Arnhem ;)
-
Staat mij bij dat je met bepaalde flex-tickets een eerdere/latere thalys kon pakken, maar dan zonder zitplaatsgarantie. Dat komt overeen met dit beeld.
Klopt met een Thalys my world status mag je afhankelijk van je status een trein voor/na je geboekte ticket nemen of zelfs alle treinen nemen op de dag van je oorspronkelijk geboekte ticket. Dit wel zonder garantie op een zitplaats wat dus kan betekenen dat je op een klapstoeltje of in de bistro terecht komt.
-
Heeft er al iemand schande van gesproken?
Schande! ;D
-
mag je ... zelfs alle treinen nemen op de dag van je oorspronkelijk geboekte ticket " dus zonder reservering
Zoiets als maanden vooruit voor elke werkdag low cost tickets kopen en alleen gebruiken als nodig is?
Raadsel opgelost: minstens 150 World Statushouders hadden in Amsterdam al de stoelen ingepikt, en "dus" was de Thalys te vol om in Rotterdam te stoppen voor meer passagiers die willen zitten.
-
Dan is het nog gek dat hier eerder al geschreven is dat er geen enkele Thalys in de logging niet gestopt is te Rtd?
-
Laten die 2 collega's van Paul hier lid worden om hun ervaringen hier te delen, dan krijgt dit draadje tenminste een beetje inhoud en extra actieve leden kan dit forum ook wel gebruiken :angel:
-
Dan moet je wel iets meer met treinen hebben dan de behoefte om er door getransporteerd te worden lijkt me. ;)
-
Hoe dichter bij de bron, hoe beter de info toch?
Nu krijgt het een hoog humorgehalte, gaat het over de ICE en reiservaringen van iemand anders. ;)
-
Dat is niet erg. Hoe dan ook heb ik er het volste vertrouwen in dat dit echt heeft plaatsgevonden hoe bizar (en slecht geregistreerd) ook.