BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Henk Uijterwaal op 02 April 2008, 13:43:39
-
Ik lees net op een aantal nieuwsites dat de capaciteit van de Betuweroute op dit moment 1 trein per 1.5 uur is. Een trein rijdt ongeveer 100 km/u, de lijn is 160 km lang, dus dit betekent dat er op dit hele baanvak maar 1 trein tegelijk kan rijden.
Kan iemand dit verklaren?
-
De beveiliging is nog niet betrouwbaar genoeg. Dus wordt het hele traject momenteel als één blok beschouwd. Dat betekent inderdaad dat er in iedere richting maximaal één trein per anderhalf uur de Betuweroute op kan worden gestuurd.
-
Zelfs als dat opgelost is gaan er maar 50 treinen per dag rijden. Vind ik eerlijk gezegd geen indrukwekkend aantal.
mvg,
Gert
-
In het begin, omdat Duitsland de zooi vertraagd. vanaf Emmerich loopt alles vast, omdat er te weinig cappaciteit is. ::)
-
Daar denk ik heel anders over: zolang je in Emmerich niet van loc hoeft te wissel kan er zat over het baanvak Emmerich-Oberhausen heen, alleen na Wesel is het iets meer proppen. Tussen Emmerich en Wesel rijden gemiddelt 2 reizigerstreinen per uut per richting( de RE5, ICE, in de spits en dag rand de RB35 en enkele CNL's). Vanaf Wesel komen er 2x per uur een RB33 bij, maar dan blijft er ruimte zat om minstens 4 goederen treinen per uur per richting overheen te sturen naar mijn idee. Dus voorlopig zit er nog wel rek in en als de paden slim zijn ingedeeld zou er nog wel meer overheen moeten kunnen.
Groetjes Michiel
-
Bedankt, ik dacht dat je voor 4.7 miljard wel een goed werkende beveiliging erbij zou krijgen maar nee dus :)
-
Jawel, alleen is die dus nog niet af ;)