BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Jint Nijman op 26 August 2022, 19:52:06
-
Zo, ik heb nu ook een Piko NS2000 (de AC met sound versie).
Om dat ik de Märklin rails al zo'n 45 jaar geleden afgedankt heb moet die lok naar 2 rail DC(C) omgebouwd worden.
Kant en klare wielsets zijn simpel bij Piko te bestellen, dus da's geen probleem, maar men staat daarbij voor de keuze twee maal twee assen zonder antislip banden te bestellen of zoals het eigenlijk "hoort", een wielset (met twee assen) met antislip en een wielset zonder antislip banden te bestellen.
Heeft iemand misschien ervaring met een Piko NS 2000 zonder antislip banden? Trekt die dan nog een normaal aantal wagons?
Als ik toch aan het vragen ben, heeft er misschien iemand geprobeer 42" wielen van een ander amerikaans diesel lok model (met RP25 wielen) op de Piko assen te monteren? Onder andere Athearn levert zulke wielen (assen).
Bij voorbaat bedankt,
Jint
-
Mijn Piko NS2000 heeft geen asb meer en op mijn baan trekt de loc nog gemakkelijk 23 Liliput NAM-wagens. Moet er wel bij vertellen dat mijn baan geen helling van betekenis heeft. Hoe het op een helling van 3 procent uitpakt kan ik je dus niet vertellen.
-
Hallo Henk,
bedankt voor je antwoord. Welke radius hebben de "bochten" bij jou?
Jint
-
De krapste boog is Rocoline R3. Dat zit in één opstelovaal en dat is toevallig ook het opstelspoor waar die lange olietrein met NS2000 van vertrekt en weer aankomt.