BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Klaas Zondervan op 07 May 2022, 11:00:21
-
Tussen Kruiningen en Bergen op Zoom rijden sinds gistermiddag geen treinen door een probleem met de bovenleiding.
Aanvankelijk werd gemeld dat het tegen de avond hersteld zou zijn, later werd dat vanmorgen vroeg en nu is het vanavond.
Weet iemand wat er aan de hand is en waar? Ik vind het te ver om er even naar toe te fietsen en met de trein kun je er niet komen. :)
-
Bij Krabbendijke is de bvl van beide sporen kapot getrokken.
Bij Somda Spoor Niews kan je er meer over lezen .
Peter
-
Weet iemand wat er aan de hand is en waar?
Volgens ProRail via Twitter; “Update kapot gereden bovenleiding door vrachtwagen bij Krabbendijke; de herstelwerkzaamheden zullen door tegenvallers met o.a de levering van materiaal ook zaterdag nog de gehele dag duren. De NS zet bussen in. Check de reisplanner voor vertrek.“
-
bedankt beiden. Ik moet dus wat vaker op somda en prorail kijken.
Intussen ook even bij omroepzeeland.nl gekeken. Het is te doen bij de overweg in de Nieuwlandse Binnendijk, vlak naast het onderstation Oostdijk.
-
Volgens de NS-app rijden de treinen tot Kruiningen-Yerseke Klaas, fiets mee in de trein en alleen het laatste stukje op de fiets ;D
Vreemde is dan wel weer dat op Actuele spoorkaart Nederland (https://spoorkaart.mwnn.nl/) niets verder lijkt te rijden dan Goes vanuit Vlissingen gezien en ook op Actuele treinposities (https://treinposities.nl/#close) lijkt alles vanuit Vlissingen kop te maken in Goes ...
-
Ze rijden inderdaad maar tot Goes. En niet alleen op de actuele spoorkaart, maar ook in het echt.
Gisteren op de stations van Middelburg en Arnemuiden geweest. Zowel de treinaanwijzers als de omroepberichten vertellen dat Goes het voorlopige eindpunt is.
-
En voor wie het nog even wil nalezen: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/14641505/ook-vandaag-geen-treinen-tussen-goes-en-bergen-op-zoom-kapotte-bovenleiding-nog-niet-gerepareerd
-
Het is ook wel een hoogst ongelukkig punt: boven de overweg een deel van een afspanveld en aan het volgende portaal een voedingspunt. Ter plekke staat een onderstation naast de spoorlijn.
Die chauffeur zal zich enorm populair hebben gemaakt bij zijn chef en de verzekeraar van het desbetreffende bedrijf. Reken maar op een zeer forse schadeclaim.
Jammer alleen dat uiteindelijk alle verzekerden samen dit weer betalen.
-
Ze rijden inderdaad maar tot Goes. En niet alleen op de actuele spoorkaart, maar ook in het echt.
Gisteren op de stations van Middelburg en Arnemuiden geweest. Zowel de treinaanwijzers als de omroepberichten vertellen dat Goes het voorlopige eindpunt is.
Ik geloof je meteen Klaas, des te verwonderlijker is het dus dat terwijl ik dit type de NS-app nog steeds aangeeft dat ik zonder problemen van Vlissingen naar Kruiningen-Yerseke kan reizen, pas wanneer ik naar Krabbendijke en verder wil komt de storing in beeld ...
-
Ook volgens Teletekst is de stremming van Bergen op Zoom tot aan Kruiningen-Yerseke.
-
In de eerste uren na de storing reden ze tot Kruiningen. Toen reden ze volgens mijn waarneming ook een geïmproviseerde dienstregeling. Maar later is dat Goes geworden, dat is kennelijk een handiger keerpunt.
-
Waarschijnlijk ...
Maar als ik op TWIAV (https://twiav.nl/nl/luchtfoto_prorail.php#13/51.4665/4.0351) kijk heeft Krg voldoende mogelijkheden tot kopmaken met 2 perronsporen, een inhaalspoor en overloopwissels net ten westen van het station.
Daarnaast lijkt het me een stuk makkelijker te bereiken voor het vervangend busjesvervoer dan Gs ..
-
Ik heb ook geen idee waarom ze Goes als keerpunt hebben gekozen.
In Goes hebben ze nu 3 minuten om kop te maken, in Kruiningen zou dat 11 minuten zijn.
Ik kan wel een paar dingen verzinnen, maar dat is puur speculatie.
Tussen Goes en Kruiningen staat een onderstation (in Kapelle). Misschien hebben ze vanaf daar de spanning afgeschakeld.
Een andere reden zou kunnen zijn: van Vlissingen naar Goes en terug is binnen een uur te halen, van Vlissingen naar Kruiningen gaat dat net niet lukken. Dat scheelt een treinstel om de normale dienstregeling te halen.
Ik ben ook nog niet gaan kijken hoeveel materieel er beschikbaar is. Ze zullen het moeten doen met de treinstellen die na de storing opgesloten stonden. Ik heb wel gezien dat ze SNG treinstellen als intercity laten rijden.
-
Op de treinenradar zie ik een SNG stel nr 2283 (Viertje) en stel 9596 ri Vlissingen.
-
Goede speculaties Klaas, alleen vraag ik me dan af waarom zou je de dienstregeling willen aanhouden als toch al bekend is dat er een tekort is aan vervangend vervoer en de extra reistijd van Gs naar Bgn toch al meer dan 60min is ...?
(In 1952 deden ze het met één stel ;) (Ik weet, andere tijd, maar vooral ook andere mentaliteit))