BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: jerrytrein op 06 May 2022, 12:57:51
-
In mijn baan zitten 6 TAMS s88 met flat cable
Nu zitten deze allemaal met een contact rail van 1 cm
Echter op module 5 zit een pendel berg baantje
Deze is voorzien van reed contacten
De 6e module zit weer op de gewone baan
Nu wil de 5e module geen meldingen door geven aan het scherm
De contacten werken wel ,getest met een rijdende loc
De S88 werkt ook,getest met een led op de aansluiting en dan reageerd de bezet melding op het scherm en in het test programma bezet melders
Een magneet op de reed geeft hetzelfde
de reed werkt
maar lijkt of s88 deze niet wil aan nemen terwijl de melder met een led wel op de baan reageerd
Biij aanleg/aansluiten deed alles het zoals het moet
-
Gezien je eerdere problemen zal je met het repareren wisselen van spullen misschien toch iets niet goed aangesloten hebben.
Welke S88 heb je van TAMS?
Want ik zie dat je bij de S88-4 deze van een adres moet voorzien. Misschien daar zoeken?
Eerdere versies zitten gewoon in de keten zonder een specifiek adres.
-
Het zijn de oude vrsies met flat cable
De gene die nieuwere zijn mer r 45 kabel (met van die klik stekkers)
Verders is er niks verandert dan emkel de voeding van de booster trafo naar de wissel trafoverlegd
Enkel de 5e wil niet doen wat hij moet de 6e weer wel
-
En als je ze omwisselt?
-
De S88 gewisseld module 5 en 6
Resultaat gelijk
module 5 wil niet reageren
Module 6 wel
Alle bezet melders zitten over de hele baan in de rechter spoor staaf
De reed contacten zitten met 1 kant ook aan de rechter spoorstaaf,en het andere einde op de bezet melders
Had ook al getestomde reed op de linker spoor staaf aante sluiten,maar dat geeft een complete s88 als bezet in het test programma
Ook al op koploper forum gezet,maar geen reactie
-
Eindelijk
gisteren weer zoeken en plots de trafo op 0 volt
Blijkt dat er een sluiting ergens in de S88 zit
Nu maar even kijken of ik de nog in cvoorraad nieuwere van TAMS ga gebruiken met patch kabels
Wel direct alle IC vervangen en moet even kijken of ik nog wel een booster voor de S88 nodig heb dan
-
Geen idee wat er steeds bij jou gebeurd maar zoals we al eerder aangaven, een defecte booster of een trafo die opeens 0 volt aangeeft door een defecte S88 lijkt me nog steeds vrij onwaarschijnlijk.
Lijkt er meer op dat je eergens een ongewenste verbinding hebt die voor de problemen zorgt.
Plaats eens een schema hoe je e.e.a. precies aangesloten hebt.
Wel direct alle IC vervangen en moet even kijken of ik nog wel een booster voor de S88 nodig heb dan
Een booster en S88 staan in principe los van elkaar. S88 is niets meer dan terugmelding. En een booster om meer vermogen op je baan te hebben verdeeld over meerdere delen. En met jouw reedcontacten heb je geen verbinding met de booster.
-
Tams heeft een booster (versterker) voor de S88
Deze verhoogd de spanning voor de s88 naar dacht 12 volt ipv de normale 5 v
Na loskoppelen van deze blijft de trafo nu gewoon werken
met verder testen krijg ik de 1e s88 weer werkend
De 2e bljft gewoon niks doen
Ik denk toch dat deze door een te hoge spanning van ...... volt ergens iets hebben samen gebracht wat niet hoort
Ik had ook al een andere centrale (ook een easy control) getest,maar hetzelfde
Ik heb nog 9 andere S88 met RJ 45 kabel liggen
Ik had de ic van deze gebruikt om te testen met de oude s88
Ik wil deze nu gaan aansluiten,maar wel met nieuwe ic en kabels
Ik ben bang als ik de oude ic gebruik dat de melders door een defecte ic ook weer kapot gaan
Dus bestellen en weer opnieuw alles aansluiten ,en hopen dat het dan goed komt
misschien was de 5e s88 al defect
Eens kijken voor een tester voor de ic
-
Ik ben bang dat met alleen IC vervangen je probleem niet verdwijnt.
Je zult stap voor stap eerst uit moeten gaan zoeken waarom het steeds kapot gaat.
Geen leuk werkje maar ik zou alles loskoppelen en beetje bij beetje weer aansluiten en meten wat er gebeurd.
Ergens zal er toch iets zijn wat je sluiting veroorzaakt.
-
Ik ben al steeds aan het testen
1e
de kabels van de centrale naar de s88 out
kabel 1e s88 in naar 2e s88 out en zo 7 maal
2e
dan elke aansluiting loshalen
testlampje op de draad
met een loc over de melder rijden,en zien dat het lampje aangaat,en weer uit als de loc is gepasseerd (dat werkt dus goed)
3e
Met een led op de melder zien of deze met het test programma in koploper en op de centrale reageerd
dit werkt ook zoals het hoort
alleen in koploper zie je soms meerdere meld punten tegelijk reageren(niet op de centrale)
Ik neem dus aan dat de melders in de baan niet de oorzaak zijn,omdat zij enkel met een loc reageren(aan) en na passeren weer uit
Ach jammer maar na meer dan 8 jaar probleem loos werken
-
als je in de centrale juist ziet en in koploper verschillende melders tegelijk ziet oplichten is er wat mis geprogrammeerd daar. Juist aantal melders ingegeven ? juiste type ? is geweten dat er soms spontaan wat kan veranderen door een enkele aanpassing
-
Dat is eigenlijk niet mogelijk
In koploper geef je aan hoeveel bezetmelders je hebt
Meer niet
Onderhouden digitale onderdelen/bezetmelders/aansturen paralel of OM32/OC32
In dit geval dus paralel
Klaar
-
in koploper moet je ook je bezetmelders toewijzen en als er in het programma verschillende tegelijk oplichten is er wat verkeerd ingesteld.Je hebt ook wel ergens een groot massaprobleem op je baan in je S88 kring.
Geef in koploper eens 1 S88 teveel in want dat is een bugje geweest in het verleden.Waarom eigenlijk met een Led en niet gewoon een draadje of wiel ? Massadetectie is gewoon rechtstreeks doorgeven en geen belasting zoals stroomdetectie
-
Ik heb dus alle bezetmelders gekontroleerd
Nergens een dubbel
En hoezo een giganties massa probleem in de S88 kriing
De kabel van de centrale naar de S88
Van de S 88 naar de melder
Elke melder is en geisoleerd stukje rail waar 1 wiel op kan staan
Bij een vuil wiel kan de melder missen,maar dan komen er altijd nog een of meer wielen
En anders gaat op de volgende melder de spooktrein detectie aan
-
.Je hebt ook wel ergens een groot massaprobleem op je baan in je S88 kring.
Geef in koploper eens 1 S88 teveel in want dat is een bugje geweest in het verleden.
@ bellejt
leg eens uit waar je dit op basseerd
-
vermits er tegelijk oplichten liggen die mss heel licht in kontakt met elkaar.Wat vijlsel is al voldoende om een fout kontakt te geven.Verder moet je het in het programma zoeken als alles normaal is in de centrale.Ga er mij verder niet meer mee bemoeien want is nutteloos raad geve als men van het standpunt uitgaat dat er niks veranderd is terwijl je aanpassingen hebt gedaan.
S88 is een seriele kring en als 5 niet zou werken dan kan 6 ook niet goed werken tenzij enkel een deel van module 5 defekt zou zijn
-
Er is alleen een S 88 toegevoegd met aansluitingen op reed contacten
De s 88 is module 5,en 6 zit erachteraan en is al in gebruik
maar waarop basseer je dan een massa probleem
En een advies neem ik echt serieus
Maar 6 werkt dus goed
verders is de baan al zeker 8 jaar zo in gebruik
alles rijdt goed,en de melders werken ook goed ,op die 5e module na
Ik krijg advies en opmerkingen,die ik ook echt wel naloop of controleer
En je opmerking raad geven en het standpunt er is niks veranderd
Vergeleken met andere bezet melders is enkel voor module 5 gekozen voor reed contacten om dat dit nog te doen was met inbouw
En de draden komen van de spoorstaaf via de reed naar de s88
Mijn andere melders zijn rail stukje die geisoleerd zijn met een drup lijm uit een hot gleu
en die zitten er dus al 8 +jaar
Dus dat is allemaal met een led gecontroleerd op contact met de rais
de melder werkt
de isolatie is ook OK
anders gaat de led wel branden
Maar ik vindt het jammer dat je zo reageerd
Dat geeft een gevoel of je iets schreef ,en toen dacht dit kan niet en dan maar stoppen met antwoorden
Dat is dus jammer
Want alles hier en elders is niet voor enkel mij ,maar ook voor anderen die een gelijk lijkend probleem hebben en willen oplossen
-
probeer eens met een draadje de reeds te overbruggen.Als het dan goed werkt heb je omgekeerde reedkontakten of is het magnetisch veld onvoldoende om ze te doen sluiten.Zonder echt een schema is het afgaan op wat er geschreven staat.Massa probleem : heb je alle massa's doorverbonden tussen je boosters of mag dat bij jou niet ? Ik werk met ecos en alle massa's liggen aan elkaar verbonden NA de boosters.
Ps : als er in koploper verschillende tegelijk oplichten dan is er toch wat mis alhoewel je dat niet gelooft.Heb het ook eens gehad en toen was het een vochtprobleempje.
-
Ik heb de reeds gecontroleerd met de locs die er rijden
Dit zijn 5 vast locs voor dit traject
met een loc over de reed,en een lampje of led aan de draad werken de contacten elke keer
ook de wagons hebben een magneet,en ook die reageren goed en elke keer
ook met een magneet op de reed geeft een goede werking
De s 88 geeft met een draad een bezet melding op elke uitgang
vorige week na instellen van de blokken / van naar /keerloc uit
Alles heeft 5 uur lang gewoon gewrkt,zonder haperen
Na het eten werkte plots een aantal bezetmellders niet meer en gingen er soms 2 of 3 gelijk in bezet
Ik heb echt alles gecontroleerd
de reeds elk apart met en een loc en een wagon en een magneet direct op de reed
draden los weer controle en melder voor melder aangesloten
en met de loc controle wel of niet werken
En daar kwam dus uit dat er in eens niks meer werkte
wel op de hele baan 4 melders en melder 6
geen probleem
andere s88 ertussen,maar 5 blijft het probleem
melder gewisseld maar weer de 5e niks
in digitale onderdelen 6 melders aangegeven(stond altijd op 9)
En ik snap nog steeds niet waar om je denkt aan een massa probleem
De boosters zijn op de niet onderbroken kant allemaal gelust zoals TAMS ook aangeeft
bij elke melder is een draad over de melder gesoldeerd
Ook geen last dat locs weigeren na de melder door spannings uitval
Hele baan met een wagon met licht en schone wielen nagelopen,en geen uitval behoudens sommige FLEISCHMANN wissels op de puntstukken een knipper
-
De s 88 geeft met een draad een bezet melding op elke uitgang : dan ligt het toch aan je reedcontacten als het dan goed gaat. Mss is de tijdsduur van sluiting wel tekort.
Stap nou eens af van het principe dat het goed gewerkt heeft.Mijn auto reed 15 jaar goed en plots stopte hij omdat er geen diesel meer inzat.Simpel voorbeeld maar er was wat veranderd.
waarom ook zo een klein stukje terugmelding ? Heeft geen enkel nut tov een langer deel.Hier is terugmelding minstens 1 rail lang en zelfs overal de ganse lengte van het blok.
-
Ik ben me bewust dat de melding kort is
Daarom heeft elke loc 2 magneten (voor en achter) en elke wagon 1 magneet achter aan
Hety blijft een raadsel ,mede dat er een booster die de versterker van de s88 voede uitkoolde
Ik heb de voeding op een andere trafo gehad,en inmiddels verwijderd
Ook ben ik alle s88 opnieuw aan het aansluiten
Op het betreffende traject ligt de snelheid zo laag dat je elke magneet duidelijk ziet
Als je een lampje op de draad zet gaat deze echt aan en uit ,en niet even een flits
Als het niet gaat lukken ,denk ik er aan om met virtuele melders te gaan werken
-
nog eens logisch overlopen en je werkt met reedkontakten.Dan moet je helemaal geen stuk spoor isoleren.Je reedkontakt zorgt daarvoor.Bij aantrekken geeft het gewoon de massa van het spoor door aan de S88.
-
In dat traject liggen enkel reed contacten
de rest van de baan hheft isoleer stukken
-
Hoe heb je die reed contacten aangesloten, je S88 modules zijn van het type stroomdetectie toch?
Gr, Ben.
-
de S88 zijn TAMS S88-1
Ben nu bezig met S88-3
die kunnen met stroom detectie
schakel rail
en reed contact
Dat staat ook duidelijk in de handleiding met 3 voorbeelden
-
De S88 - 3 is massadetectie lees ik. Jij rijdt toch 2 rail?
-
Tams zegt en geeft aandat je met 2 en 3 rail kan werken
Ook geven ze aan
1
schakelrail
2 contact rail
3 reed contact
-
Ik begrijp dat je de reed contacten aan een S88-3 hebt geknoopt. Als ik de handleiding daarvan lees, dan heb ik het gevoel dat bij DCC gebruik, je het reed contact niet aan de massa van een rail moet leggen (bij DCC is er eigenlijk geen massa) maar aan de massa van de S88-3, n.l. aansluiting X2. Heb je dat gedaan?
Groet Meino
-
@meino
Verklaar eens
Ik heb overal in de baan = 5 X 16 = 80 rail doorgeslepen
deze met een draad naar de S88 (zoals tams aangeeft)
werkt al jaren zo ook bij de vorige baanen
Nu monteer ik S88-3
Geeft tams hetzelfde aan (ook over gecorrespondeerd met de aanleg van een andere baan waar deze s88 afkomen)
Nu wilde de 1e niet functioneren,
moet een draad van de spoorstaaf naar de X2
Als ik een reed gebruik en op de spoorstaaf zet,watis dan het verschil tussen de reed aan de spoorstaaf leggen,of een draad extra naar de x2
Deze X2 ligt dus al aan de spoorstaaf
als ik je goedbegrijp moet dus de reed met 2 draden naar de s88
1 draad naar de s88 melder uitgang,en 1 draad naar de x2 die al aan de spoorstaaf zit
-
Het was van mij maar een idee.
Ik weet niet precies hoe je baan werkt (2rail of 3rail). Bij 2rail en DCC kun je alleen met stroomdetectie werken, maar met een reedcontact kun je niet met stroomdetectie werken, alleen met massa detectie. Ik werd getriggered door een opmerking in de handleiding van de S88-3 over het gebruik in combinatie met DCC. Vandaar dat ik dit als opmerking plaatste, ook omdat alleen deze detector niks detecteerd. Mijn indruk is n.l. dat hij op zichzelf goed functioneert, hij zit n.l. in een keten van detectoren, waarbij een volgende detector wel goed zijn bezetmeldingen doorgeeft. Wetende hoe een S88 schuifregister werkt, betekend dat de S88-3 ansich goed werkt, alleen dat hij niet ziet dat een reedcontact sluit. Vandaar. En mijn idee was om het reedcontact niet aan de spoorstaaf te verbinden maar alleen aan X2. Maar misschien is dat een heel foute gedachte, daar ken ik dit spul niet genoeg voor.
Groet Meino
-
Ik rij 2 rail,met
easy control
Trafo's 4 X TAMS 18 v 3Amp
Booster 4X B3
S88-nu 3 voor heen 1
Wat mij verteld is (toen ik de baan opbouwde vooer een inmidels heen gegane)buurman
Door tams
De s881 en 3 werken hetzelfde
Alleen de buurman had stroom detectie
die modules heb ik ook liggen
en in de hand leiding van tams staat een voorbeeld en tams zegde dit ook
je kan met een schakelrail werken
je kan met een geisoleerd baan stuk(je) werken
en je kan met een reed contact werken
de werking van elk is gelijk voor de melder
Er komt een signaal (spanning )op de ingang van de melder
Het maakt niet uit hoe dat stroompje er komt
via een stuk(je) rail dat er aan zit,een reed contact(is eigenlijkhet zelfde)en een schakel rail
alle drie pakken de stroom van de rail via geisoleerd stuk rail ,het reed contact of de schakel rail
de spoorstaaf word via een wiel verbonden met het geisoleerde stukje rail,het reedcontact of de schakel rail
Dus het moet gewoon kunnen werken
Ik heb dus lang gewacht ,maar deze baan werkt met geisoleerde rail stukjes van 1 cm lengte
het traject met de reed kom ik moeilijk bij,zodoende de reed contacten
Dit is gewoon een pendel stuk waar 5 locjes pendelen tussen 2 stationnetjes
half weg een inhaal spoor
Alle isoleer stukjes zitten in de rechter spoor staaf, en de reed zit ook op de rechter staaf
de rechter spoorstaaf is met X2 verbonden en de boosters zijn door gelust op de linker spoorstaaf
-
Tams heeft een booster (versterker) voor de S88
Deze verhoogd de spanning voor de s88 naar dacht 12 volt ipv de normale 5 v
de S88 zijn TAMS S88-1
Ben nu bezig met S88-3
die kunnen met stroom detectie
schakel rail
en reed contact
Dat staat ook duidelijk in de handleiding met 3 voorbeelden
Sorry Jerry maar ik weet niet waar je die info vandaan haalt maar het klopt niet.
De B-3 booster verhoogt helemaal geen spanning voor de S88.
De booster zorgt er alleen voor dat je voldoende vermogen op je baan beschikbaar hebt. Dat staat helemaal los van de S88. Want dat is puur en alleen een terugmeldbus.
De verbinding met de S88 bus bestaat uit de data lijnen en voeding. De S88 modules hebben geen eigen voedingsaansluiting zie ik.
Dan zou het kunnen zijn dat de spanning op de voedingslijnen te veel daalt waardoor de S88 niet meer betrouwbaar werkt.
Als ik de S88-1 vergelijk met de S88-3 zie ik als enige verschil eigenlijk alleen de aansluitingen voor de bus connenctors. Elektronisch lijken ze me identiek.
En aangezien er redelijk wat elektronica op de printjes zit kan ik me een kritische voedingsspanning wel voorstellen.
Hoelang zijn de afstanden tussen de modules?
En ik zou de handleiding nog maar eens goed lezen want die S88-3 modules kunnen helemaal geen stroomdetectie aan. Ze hebben 16 massa contacten als ingangen.
Te gebruiken met een schakelrail, contactrail of een reed contact.
Nergens wordt er gesproken over stroomdetectie.
Dus inderdaad duidelijke voorbeelden in de handleiding, maar niet zoals jij het leest.
Er is alleen een S 88 toegevoegd met aansluitingen op reed contacten
De s 88 is module 5,en 6 zit erachteraan en is al in gebruik
maar waarop basseer je dan een massa probleem
En een advies neem ik echt serieus
Maar 6 werkt dus goed
verders is de baan al zeker 8 jaar zo in gebruik
alles rijdt goed,en de melders werken ook goed ,op die 5e module na
En die vijfde is dus die S88-3 versie?
En daar heb je de reedcontacten op aangesloten?
De rest werkt dus nog steeds met de contactrails en geven de bezetmelding netjes door?
Dat houdt in dat de hele bus als zodaning (1 lang schuifregister) in orde is. Als de 5e module echt defect was zou je ook niets meer van de 6e module binnen krijgen.
Dan zit het toch echt in je aansluitingen van de reedcontacten naar die extra toegevoegde S88.
Als je die helemaal los test aan je centrale, dus los van de s88 streng en niets aangesloten op de ingangen.
Zie je dan wel meldingen binnen komen zit het echt in het aansluiten op je baan.
-
Jerry heeft een S88 booster lees ik.
Verder kan ik het niet volgen, ik zou niet weten hoe te helpen als Jerry niet duidelijk maakt hoe het in elkaar steekt.
Gr, Ben.
-
Een S88 booster ken ik niet.
Inderdaad blijft het verder een wat warrig verhaal.
Blijft gissen hoe het nu precies zit.
Een duidelijke tekening en/of foto's zou al een stuk helpen.
EDIT: S88 booster gevonden. Zet dus 12V op de S88 bus voor de voeding. Kunnen we een te lage spanning wel uitsluiten.
Voor de rest ??? ???
-
Wordt het geen tijd om te doen wat hardware techneuten altijd doen, componenten omwisselen.
Ik zou de S88 #5 en #6 uitbouwen en van plaats laten verwisselen. Dus de reedcontacten die nu op #5 zitten aansluiten op #6 en omgekeerd alles wat nu op #6 zit verplaatsen naar #5. Ook de volgorde in de S88 keten omdraaien, zodat de oude #5 nu #6 wordt en de oude #6 nu de #5 wordt. Als dan het probleem blijft, ligt het aan de reedcontacten. Als daarna de reedcontacten goed werken en de werkende contacten van de oude #6 stoppen met functioneren ligt het aan de huidige S88-3 #5.
Groet Meino
-
Jerry heeft de modules al omgewisseld schreef hij en het probleem bleef in module 5 zitten volgens hem.
Geen idee of hij daarbij ook aansluitingen gewisseld heeft.
Blijft gissen naar de oorzaak zo.
-
Als hij dat al gedaan heeft, inclusief de aansluitingen, dan is het vrij duidelijk dat het iets met de reedcontacten te maken heeft.
Groet Meino
-
Ik heb de s881 vervangen door s88 3
enkel de 6e module nog
De s88 versterker is dus niet meer aangesloten,omdat ik vermoed dat deze defect is
Ik moet even zoeken hoe deze te testen is
Ik ga ook alle IC s vervangen
Doordat ik enkel snachts werk ben ik rond 22,30 naar bed
en smorgens tot 10.30 ook nog een uurtje
Maar ga zo weer verder
Heb de s88 allemaal 1/4 slag gedraai zodat de aansluitingen verder uit elkaar liggen en eventuele storing minder zal zijn
Ook zitten deze met mooie afgeschermde kabels aan elkaar
zal vamiddag zien of het werkt zoals voorheen
Ik zat ook met het idee om de laatste als 1e aan te sluiten
In koploper kan je dan de volgorde weer aanpassen zodat 6 ,1 wordt
Anders is het wel heel veel werk om alle melders opnieuw in te voeren
Als het niet anders kan dan zal dat laatste wel gebeuren
Ik meld me weer als het klaar is en werkt (of niet)
-
De s88 versterker is dus niet meer aangesloten,omdat ik vermoed dat deze defect is
Ik moet even zoeken hoe deze te testen is
Denk niet dat die defect is. Anders had je helemaal geen terugmelding gehad.
Kan ook niet veel op kapot.
Je kan meten of de spanningsregelaar nog werkt.
Als je de voeding op de s88 booster aansluit moet daar 12V uitkomen.
Die moet je kunnen meten op pin 6 van de S88 connector die naar de S88 modules gaat.
Het enige andere wat eventueel kapot kan zijn is het IC 4104, maar dat betwijfel ik. Die geven namelijk de klok en data door.
Als dit IC defect zou zijn wordt er helemaal geen data doorgeven en zie je helemaal geen bezetmeldingen.
-
OK
Dat kan ik nog even testen
De melder 5 (S88-3) werkt
Had wat aansluitingen veranderd in koploper,en daardoor wat valse meldingen
Aangepast ,en werkt feilloos
1 klevend reed vervangen
Nu in de baan 1 melder die mist
Heb alle ic binnen en ga eerst kijken of de melder /draad werkt
Anders nog een ic wisselen
Als alles werkt ,dan zet ik de nieuwe ic er in
de booster voor s88 even meten
als die goed is kan die er ook weer in
Ook die mooie afgeschermde draden met RJ 45
Die zitten veeeel beter als die flat kabels
jammer dat er niet een is van de centrale naar de 1e s88
Ga zo weer verder,maar houd jullie op de hoogte
Door alle hints en opmerkingen ben ik heel veel opgeschoten ,en een beetje eigenwijsheid van mijzelf
-
zelf maken.FF googelen en is niet moeilijk als je wat kan solderen. Ik heb gewoon connectors gekocht en zelf mijn kabels gemaakt van utp kabel. (de links zullen niet meer werken vermits ik geen wegpagina meer heb)
google : s88 kabel naar rj45
De linkjes naar mijn vroegere pagina :
(https://www1.picturepush.com/photo/a/16446316/1024/S88/S88full.jpg)
(https://www1.picturepush.com/photo/a/16446315/1024/S88/S88.jpg)
-
Ook die mooie afgeschermde draden met RJ 45
Die zitten veeeel beter als die flat kabels
jammer dat er niet een is van de centrale naar de 1e s88
Zijn er wel ::)
https://www.digikeijs.com/nl/dr60886-adapter-pcb-from-s88-to-s88n-for-e-g-intellibox.html (https://www.digikeijs.com/nl/dr60886-adapter-pcb-from-s88-to-s88n-for-e-g-intellibox.html)
of deze https://www.digikeijs.com/nl/dr60888-adapter-cable-from-s88-to-s88n.html (https://www.digikeijs.com/nl/dr60888-adapter-cable-from-s88-to-s88n.html)
Nog geen 1 seconden googelen :angel:
-
Die 1e heb ik liggen
enkel een kabeltje zoeken die lang genoeg is en niet te lang
Het hele spul heeft ruim 2 uur storing vrij gedraaid
had een s88 omgezet,enkel vergeten dat je dan in spiegel moet om zetten
en 1 reed die niet tof was
zitten nu 2 reed naast elkaar,en dat werkt storing vrij
de baan draaid ook goed
elk wiel word gedetecteerd
Morgen nog de ic vervangen door nieuwe
Heb ze toch binnen dus op zeker
bellejt
ga ook even in de kabel voorraad zoeken naar een kabel
nog iets anders
Ergens in koploper staat een instelling dat een snelheid geld tot de laatste bezet melder
Kan ik het niet terug vinden
1 loc blijft tot het volgende blok langzaam rijden
-
had een s88 omgezet,enkel vergeten dat je dan in spiegel moet om zetten
en 1 reed die niet tof was
??? ???
Spiegel ??
Een S88 die reed ??
Af en toe schrijf je echt in raadsels.
Zal aan mij liggen maar hier kan ik echt geen chocola van maken :angel:
Morgen nog de ic vervangen door nieuwe
Heb ze toch binnen dus op zeker
Welk IC en waarom in vredesnaam.
Als het werkt is er toch geen enkele reden om onderdelen te vervangen.
-
de s88 had ik tegenover elkaar liggen met de draad bevestiging
draadje over en dat 16 keer
maar dan moet je wel links de draad naar rechts omzetten en dat was ik vergeten
Dus 1 zat op 16 ,2 op 15 enz
Dan krijg je hele rare dingen op de baan
en sommige reed contacten lijken te kleven
Als je 2 paralel naast elkaar zet, dan blijken ze in eens wel goed te functioneren
Ach alles doet wat het moet doen en dat is wat ik wil
Nu dus enkel die instelling vinden die aangeeft dat een snelheids beperking geld tot de laatste bezetmelde in een blok
-
Gaat het over een snelheidsbeperking i.v.m. een wisselstraat?
Groet Meino
-
Het gaat erom ,dat er in een station of een halte waar niet elke trein stopt een snelheids beperking is
Deze beperking loopt meestal tot aan de 1e melder van het volgende blok
Ik heb in het verleden in KL deze ingesteld dat de laatste melder in het blok de beperking opheft
Maar dat kan ik 2 banen verder niet meer terug vinden,of het zit niet in de versie's die daarna zijn ge updated
Maar eventueel een wisselstraat zou het ook kunnen zijn geweest
-
Je moet een nieuw bloktype maken. In dat bloktype kun je de maximum, gemiddelde en minimum snelheid voor dat blok definieren. Daarna verander je in de blokken, bij de eigenschappen, bij het gewenste blok het type van het blok naar het nieuw gemaakte bloktype.
Groet Meino
-
(y)
Dat ga ik morgen eens rustig uitproberen
-
@ meino
Het werkt,moet enkel de locs bijregelen
Enkele rijden iets te snel,maar een hele verbetering