BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: RikM op 30 March 2022, 11:21:44
-
Zag op site van Omroep Rijnmond stukje over trein die dinsdagochtend na Moerdijkbrug was stilgevallen. Duurde uren voordat reizigers werden bevrijd.
Persoonlijk vind ik het totaal onacceptabel dat in een land als Nederland we hier uren voor nodig hebben. Je zal er maar inzitten…
Iemand meer inhoudelijke informatie over hoe en wat?
Treinrit van 23 minuten loopt uit op zes uur vaststaan tussen Rotterdam en Breda
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1482922/treinrit-van-23-minuten-loopt-uit-op-zes-uur-vaststaan-tussen-rotterdam-en-breda
#rijnmond #rtvrijnmond
-
Ik weet er ook niet meer van dan wat in de media is geschreven. Maar ik vind het absurd dat het zo lang moet duren om een trein te evacueren.
-
Nu komt dit in de publiciteit, maar is op zich niet uniek, toch?
Je moet er niet aan denken dat je zes uur in een trein opgesloten zit die in de brandende zomerzon stil staat of in een tunnel.
Ronald
-
Ik snap eerlijk gezegd niet dat de mensen 6 uur lang zijn blijven zitten.
Jaren terug zat ik in een trein die ergens tussen Abcoude en Bijlmer tot stilstand kwam vanwege een bovenleidingstoring. Dat werd netjes omgeroepen, gevolgd door een bericht een minuut of 10 later dat niet duidelijk was wanneer we weer verder konden of wat er nu zou gaan gebeuren. Je begrijpt de volgende stap: 2 minuten later had iemand een deur geforceerd en begon te lopen. En even later liep er dus een rij mensen langs het spoor naar station Bijlmer, om daar de metro te pakken. De conducteur riep nog dat dit niet mocht :)
-
Ben bang dat er bij de moerdijk geen metro in de buurt is dus heeft lopen weinig zin in de middle of nowhere ………..
Is wel absurt lang zes uur vast zitten
Mvg Johan
-
Ik snap eerlijk gezegd niet dat de mensen 6 uur lang zijn blijven zitten.
Jaren terug zat ik in een trein die ergens tussen Abcoude en Bijlmer tot stilstand kwam vanwege een bovenleidingstoring. Dat werd netjes omgeroepen, gevolgd door een bericht een minuut of 10 later dat niet duidelijk was wanneer we weer verder konden of wat er nu zou gaan gebeuren. Je begrijpt de volgende stap: 2 minuten later had iemand een deur geforceerd en begon te lopen. En even later liep er dus een rij mensen langs het spoor naar station Bijlmer, om daar de metro te pakken. De conducteur riep nog dat dit niet mocht :)
Een geluk dat niemand aan de 3e rail van de metro is blijven plakken…
-
Bij moderne metro's is de derde rail afgeschermd.
In zo'n situatie zou ik na een uur ook proberen buiten te komen, of het mag of niet.
-
Ook als je modelbaan achter blijft in de trein klaas ?
Mvg Johan
-
Bij moderne metro's is de derde rail afgeschermd.
In zo'n situatie zou ik na een uur ook proberen buiten te komen, of het mag of niet.
Ik zou het niet proberen, ik zou het doen. Deur open anders gaat er een raam uit...
-
Maar feitelijk is dit toch wat daar met de regelmaat gebeurd, een stilstaande trein op de HSL. Tenminste als ik teletekst mag geloven met vertragingen als gevolg van stilstaande treinen op dat stuk spoor. Er is dus iets grandioos mis in die hoek en dan nu ook nog niet weg willen/kunnen halen is de droefheid ten top.
-
@ Luit.
Vreemd dat er dan niets verbetert, terwijl Marjan Rintel bij haar aantreden als NS-directrice in een interview met Managementscope.nl zei dat ze dagelijks alle onregelmatigheden op heur app krijgt.
Marjan is nu anderhalf jaar op die post en genomineerd voor zo'n job bij de KLM lees ik zojuist op teletekst.
Niet iedereen bij de vliegclub is daar blij mee.
Ronald
-
In de pers werd als reden aan gevoerd dat de machinist had geremd. Blijkbaar mag dat daar niet ongestraft. Toch absurd dat gewoon afremmen resulteert in het zes uur opsluiten van de klanten. Wat is er hier mis met wat een gewoon stukje beveiliging zou moeten zijn
-
"Vroeger was alles beter" Blijkt steeds meer op te gaan. Niet te geloven dit...
-
Hier de uitleg van Prorail waarom het hier zo lang heeft geduurd.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4063619/dit-gebeurt-er-achter-de-schermen-bij-prorail-als-jouw-trein-stilvalt
-
In zo`n geval kan je er maar het beste van maken.
Boek lezen of lekker wegdommelen.
Overmacht toch?
Ronald Visser
-
Niet echt overtuigend... Als op het spoor ernaast wel treinen kunnen rijden, dan laat je toch de eerstkomende trein stoppen naast de kapotte, passagiers stappen over en gaan naar het eerstvolgende station? En verder, er moet toch een procedure zijn om een hele trein snel en veilig te ontruimen als dat nodig is.
-
Henk,
Dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan...
Ronald
-
Zo is het uiteindelijk ook gegaan. Ik begrijp dat de eerste gestuurde evacuatietrein zelf ook weer defect raakte.
Maar goed, zes uur blijft wel lang.
-
Ik hoop maar dat "ze" meer verstand van vliegtuigen hebben. Zes uur langer in de lucht houd geen toestel vol ;D
-
Zes uur langer in de lucht houd geen toestel vol ;D
Onder normale omstandigheden niet nee, maar als je daar vooraf rekening mee houdt, zou je dat wel eens tegen kunnen vallen . . .
Zo hebben "we" een keer een kist gehad die niet kon landen op Almaty en toen maar is teruggekeerd naar Amsterdam.
Dat kon, omdat "we" vooraf rekening hadden gehouden met dat scenario.
-
Zolang dat vliegtuig blijft vliegen, zal het wel lukken. Maar als het stilvalt dan gaat het niet goed. Luchthaken zijn wel uitgevonden, maar die blijken niet te werken.
Ik weet dat een grote airliner met uitgevallen motoren kan zweven, maar 6 uur lang gaat niet lukken.
-
Komt op mij wel een beetje over of er geen plan B is. Het scenario dat een trein strandt in de spanningssluis op de HSL is nou niet zo wil. Als je kijkt hoe lang de treinen tussen Rotterdam en Breda met gestreken panto's rijden dan is die kan niet afwezig.
En in dit geval. Wat is het scenario als een trein op de middensporen strandt wegens brand? Ik mag toch hopen dat er dan een procedure is om het treinverkeer stil te leggen en de reizigers z.s.m. te evacueren?
Voor mij als buitenstaander met beperkte informatie lijkt het erop dat er onvoldoende is geëscaleerd en het als een gewone technische storing is afgehandeld, in plaats van op te schalen naar een calamiteit.
-
Heel Prorail zit vandaag in het spoorwegmuseum. De heren en dames hebben dus ook vandaag geen tijd om een gestrande trein vlot te trekken. ;D
-
Als na 6 uur geëvacueerd kan worden per trein, dan had precies hetzelfde oplossing ook na 1 uur gekund.
Weet iemand hoe de gestrande trein weg is gegaan van die plek?
Wat is het scenario als een trein op de middensporen strandt wegens brand?
Doorrijden naar een locatie waar evacuatie mogelijk is. Bijvoorbeeld een tunnel en sommige kunstwerken is evacuatie heel moeilijk of onmogelijk, dan is het veiliger om de trein 100 meter verderop stil te zetten. Een spanningsluis is geen probleem om te evacueren, als er een schouwpad aanwezig is.
Bij een smeulende prullenbak is misschien iets meer mogelijk. Maar hoe de brandweer er naartoe komt, hoe de mensen geëvacueerd wordt vanaf het veilige plek (weiland) en hoe de trein weggesleept gaat worden zijn problemen voor later.
Ik weet niet of onder 25 KV aanvullende regels zijn ten opzichte van 1,8 KV.
-
Als na 6 uur geëvacueerd kan worden per trein, dan had precies hetzelfde oplossing ook na 1 uur gekund.
Ja dat was de bedoeling maar die ging ook stuk. Binnen die zes uur had ook wel met een dieselloc de trein afgesleept kunnen worden.
-
Doorrijden naar een locatie waar evacuatie mogelijk is. Bijvoorbeeld een tunnel en sommige kunstwerken is evacuatie heel moeilijk of onmogelijk, dan is het veiliger om de trein 100 meter verderop stil te zetten. Een spanningsluis is geen probleem om te evacueren, als er een schouwpad aanwezig is.
Kenmerk van een gestrande trein is dat die niet meer rijdt. Dat evacueren op sommige plekken onmogelijk is hoop ik niet, dan laten we de boel dus affikken met alle reizigers erin?
Noem me naïef maar ik hoop toch dat er scenario's zijn voor treinen die op lastige plekken stranden en ontruimt moeten worden.
-
Stel nu eens dat dit de Koninklijke trein was overkomen ???
-
Kenmerk van een gestrande trein is dat die niet meer rijdt. Dat evacueren op sommige plekken onmogelijk is hoop ik niet, dan laten we de boel dus affikken met alle reizigers erin?
Noem me naïef maar ik hoop toch dat er scenario's zijn voor treinen die op lastige plekken stranden en ontruimt moeten worden.
Bij brand zal wel heftiger worden ingegrepen. Treinverkeer in de buurt stilleggen en de stroom eraf. Dan kan het vast sneller. Maar heeft nogal gevolgen voor heel veel mensen.
-
Stel nu eens dat dit de Koninklijke trein was overkomen ???
Wat heeft dat er nu weer mee te maken? >:(
-
Rik vraagt eigenlijk: als de koninklijke trein was gestrand, had het dan ook 6 uur geduurd voordat ze bevrijd waren?
Mijn inschatting: nee, dan was het veel vlugger gegaan.
-
Denk het ook. Valt in een ander scenario.
-
Zo is het uiteindelijk ook gegaan. Ik begrijp dat de eerste gestuurde evacuatietrein zelf ook weer defect raakte.
Maar goed, zes uur blijft wel lang.
De gestrande trein stond in een spanningssluis, zo heb ik begrepen. De evacuatietrein strandde daar ook in. Geen defecten dus.
Oplossing: wegslepen met een diesel. En je afvragen hoe moeilijk het is dat een trein met aan beide zijden een locomotief voortaan met de andere locomotief weggereden kan worden. Die stond namelijk niet in de spanningssluis, maar de mcn mag de door hem bediende loc niet verlaten ivm regels rondom hoogspanning (ergens hoog boven hem weliswaar, maar t zal je maar gebeuren dat je op hoogspanningskiezel stapt).
Kortom, voortdurend gepruts.
-
@Hans vanwaar dat boze gezicht. Zo ken ik,je niet
@Klaas: inderdaad en als tweede ook de Koninklijke trein heeft voor en achter locs.
Dat blijkt in deze situatie geen redding te bieden. Toch maar een dieseltje of de strukton acculok gebruiken?
-
Of gewoon de dienstauto nemen. Op de weg heb je al dat geneuzel niet.... :angel:
-
Denk het ook. Valt in een ander scenario.
Je bedoelt dat een select clubje mensen dat geen inkomstenbelasting én geen belasting op personenauto's betaalt veel sneller zou worden geholpen dan al die arme mensen in de trein die dat wel moeten betalen? ;)
Bor
-
De gestrande trein stond in een spanningssluis, zo heb ik begrepen. De evacuatietrein strandde daar ook in.
Lekker slim bezig ben je dan. Meerdere mensen hebben niet nagedacht.
::)
-
Als je die loks als last mile uitvoert kunnen ze op eigen kracht weg komen
Mvg Johan
-
Hoe bedoel je, Johan?
-
Dan hebben ze een dieselmotor aan boord om zonder waslijn te kunnen rijden.
-
Aja, duidelijk. In dit geval hingen er twee locs aan de trein. Met een treinstel zou je de pantoos wat verder uit elkaar kunnen zetten, lijkt me.
-
Veel verder dan met een loc aan elk einde van de trein kun je de panto's niet uit elkaar zetten lijkt me.
-
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten. Even simpel een stekkertje loshalen gaat niet, waarom hangen er anders stuurstroomkabels aan de locs.
Het is algemeen bekend dat de spanningssluizen van vooral de HSL-zuid zeer gevoelig zijn doordat ze op de verkeerde plaatsen zijn gebouwd. Bij zowel de politiek als NS, als Prorail is dit bekend. Er staat een 41 pagina tellend verslag hierover. Als je google invoert ''quickscan Spanningsluizen HSL'' invoert, kom je bij dit onderzoek. Dit is op 10 juni 2020 gepubliceerd.
-
@Hans vanwaar dat boze gezicht. Zo ken ik,je niet
@Klaas: inderdaad en als tweede ook de Koninklijke trein heeft voor en achter locs.
Dat blijkt in deze situatie geen redding te bieden. Toch maar een dieseltje of de strukton acculok gebruiken?
Onvergelijkbaar, want bij de koninklijke trein rijdt er ook nog eens een losse lok als verkenner vooruit, plus, de lok die achterop de koninklijke trein zelf hangt is onderweg ook gewoon bemand.
Maar nog simpeler, de koninklijke trein zal dit probleem nooit meemaken, aangezien die rijtuigen niet toegelaten zijn op de HSL ;D
Edit;
Ook Strukton heeft geen acculok trouwens, en dan nog, ook een diesellok kan niet zomaar de HSL op omdat deze daar apart toegelaten voor moet zijn en de ETCS sleutels van het baanvak ingeladen zal moeten hebben.
-
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten.
Mooi te zien aan de leeslampjes in de IC-rijtuigen. Die branden alleen als er hoogspanning beschikbaar is, en het valt me altijd op hoe lang die uit gaan als je van Rotterdam naar Breda reist.
-
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten. Even simpel een stekkertje loshalen gaat niet, waarom hangen er anders stuurstroomkabels aan de locs.
Dan denk ik dus: permanent aanpassen. Hetzelfde geldt voor het toelaten van een dieselloc. Als het baanvak gestremd is kan dat geen probleem zijn. Het Spoor is verzeild geraakt in uiterst belemmerende en onzinnige regelgeving in dit soort zaken.
-
Als ouwe zak zijnde heb ik het idee dat de hele maatschappij vandaag de dag zo in elkaar steekt.
Een beetje improviedingesen is er niet meer bij.
Ronald
-
Klopt. Soms moet je t ook gewoon laten gebeuren om het aan de kaak te kunnen stellen, hoewel ik inmiddels het idee heb dat zelfs twee weken stranding niet tot welke aanpassing van regels en protocollen zal zorgen. Daar helpt maar 1 ding: zelfrichting. Anarchie.
En bij het vallen van dat woord, gaan we nu wachten op degenen die anarchie als chaos vertalen.
-
Inderdaad, alles is zo'n beetje door regeltjes klemgezet. Ik heb nog meegemaakt dat tussen het treinverkeer door dwarsliggers werden vervangen of aan de bovenleiding geknutseld. Een mannetje stond op de uitkijk en waarschuwde dat ze even opzij moesten voor een langsstormende trein.
Dat was natuurlijk het andere uiterste, maar tegenwoordig kan er bijna niks meer.
-
Precies Klaas. Tegenwoordig kom je zonder auto Zeeland niet meer uit als er een dwarsligger moet worden vervangen: men legt dan meerdere weekenden het treinverkeer plat met verontrustende snelheidsbeperkingen op de doordeweekse dagen daartussen 😇
-
Ja Huup, en allemaal keurig vooraf aangekondigd om te voorkomen dat we gaan zeuren dat de reis langer duurde dan in het spoorboekje staat en we daardoor de overstap missen en uiteindelijk de boot naar Rottummerplaat.
En zo komt de NS aan hoge stiptheidscijfers.
Wat zeg ik spoorboekje?
Ronald
-
Spoor-wat?
-
Spoorwat?
Spoorboekje!
Geprinte voorloper van de Track & Tracé app. van de NS.
"Reis is niet mogelijk".
Ronald
-
Dat stond in mijn spoorboekjes nooit 😇
-
Schijnt dat de verkanting ook anders is na Breda waardoor ook niet alle locs er kunnen rijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk
-
Verkanting is afhankelijk van boogstraal en snelheid. Ben ik toch wel benieuwd naar wat er dan zo anders is dat sommige locs dat niet aankunnen.
-
Huub,
Stond in de mijne ook niet!
Treinen reden gewoon, kon je maximaal jaar vooruit plannen.
Dat was de tijd van " waar zouden we zijn zonder de trein?"
Ronald
-
@klaas, gehoord van NS-er ze hebben de Franse normen gehanteerd.
Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk
-
Dan snap ik het nog niet. De natuurwetten zijn in Frankrijk toch niet anders?
-
De oplossingen misschien wel. .... Niet dat ik het nu wel zou snappen, maar toch 😇
-
Huub,
Stond in de mijne ook niet!
Treinen reden gewoon, kon je maximaal jaar vooruit plannen.
Dat was de tijd van " waar zouden we zijn zonder de trein?"
Ronald
Precies. En bij een stremming kon je tenminste makkelijk om de stremming heen plannen. Behalve in Zeeland natuurlijk.
-
PROrail vergeet het 4e scenario ...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/xmsnpw-62476a5ae6d35.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/xmsnpw-62476a5ae6d35.jpg)
Op de kermis kan 1 sterke man het.
Hier waren genoeg passagiers om te helpen duwen.
-
Ik snap eerlijk gezegd niet dat de mensen 6 uur lang zijn blijven zitten.
Jaren terug zat ik in een trein die ergens tussen Abcoude en Bijlmer tot stilstand kwam vanwege een bovenleidingstoring. Dat werd netjes omgeroepen, gevolgd door een bericht een minuut of 10 later dat niet duidelijk was wanneer we weer verder konden of wat er nu zou gaan gebeuren. Je begrijpt de volgende stap: 2 minuten later had iemand een deur geforceerd en begon te lopen.
Nu, 10 minuten wachten en dan al gaan muiten vind ik dan ook wel weer typisch Randstedelijk ongeduld.
In zo'n situatie zou ik na een uur ook proberen buiten te komen, of het mag of niet.
Precies de reden dat ik dat 15 jaar geleden ook heb gedaan nadat de trein waar ik in zat door wanhoopsdaad tot stilstand was gekomen, op 20 meter van een overweg waar hordes bussen naar Amsterdam reden.
Naast het feit dat we werkelijk niets hoorden, de trein wel door krankzinnig veel politie omsingeld werd en er ook mysterieuze zwarte busjes af en aan bleven rijden, was wat zich in de trein afspeelde ook voer voor een horrorfilm: naast het gebeurde zelf, zijn de blikken en gedragingen van sommige passagiers me nog altijd bijgebleven.
Ik ben er niet trots op, maar ook toen werden we al een uur lang opgesloten en het einde was toen nog lang niet in zicht. Toen we samengepakt werden aan de achterkant van de trein (niemand wist waarom, we handelden op instructie van de conducteur), mompelde iemand wat je moest doen als je claustrofobisch was. Toen knapte er iets in me. Ik liet m'n spullen vallen, ben op het scharnier van de deur geklommen en ben gaan rammen op het noodglas (en ik kan je vertellen, dat is verrekte moeilijk in DD-AR/DDM, het zal na de renovatie niet makkelijker geworden zijn), heb de noodknop ingeduwd en ben eruit gegaan, tot groot genoegen van veel medereizigers.
Ik heb me direct bij de conducteur gemeld, gezegd dat ik het had gedaan en dat als ze me wilden bekeuren, ze m'n zegen konden krijgen.
Is een schreeuwpartij over en weer geworden, maar ik heb er, ondanks volledig 'opgeschreven' te zijn, nooit meer wat van gehoord.
Als ik dan wel eens op het Belgische journaal zie dat reizigers in dezelfde situatie na 30 minuten geëvacueerd zijn en soms zelfs het leger ingeschakeld is, vraag ik me echt af waar we in Nederland mee bezig zijn.
@ Tramfan: is in Purmerend ooit ook eens gebeurd ja. Dat was een Plan V of T, die met hulp van menig passagier ook over het dode punt van een van de twee bruggen geholpen is.
-
Top !
-
Als ik dan wel eens op het Belgische journaal zie dat reizigers in dezelfde situatie na 30 minuten geëvacueerd zijn
Kortom... ProRail 30 minuten de kans geven, en dan de nooddeur openen?
Overigens vlak bij die spanningssluis is de bushalte "Drie Hoefijzers" waar o.a. bus 117 naar Breda stopt, en een benzinestation met koffie en broodjes. Paar jaar geleden heb ik daar ook s stilgestaan. We liepen toen de talud op, en de Langeweg af.
-
Huub,
Stond in de mijne ook niet!
Treinen reden gewoon, kon je maximaal jaar vooruit plannen.
Dat was de tijd van " waar zouden we zijn zonder de trein?"
Ronald
Da's natuurlijk ook niet helemaal waar, werkzaamheden stonden niet in het spoorboekje en daar kon je destijds alleen achter komen door de aankondigingen op het station zelf. Die hingen er daar natuurlijk ook nog geen jaar van te voren, en als je pech had dan kwam je er dus op het station pas achter dat er die dag werkzaamheden waren en geen treinen reden.
Tegenwoordig kun je dat gewoon thuis vooraf online bekijken, dat is toch echt wel makkelijker dan mijmeren dat vroeger alles beter was...
Inderdaad, alles is zo'n beetje door regeltjes klemgezet. Ik heb nog meegemaakt dat tussen het treinverkeer door dwarsliggers werden vervangen of aan de bovenleiding geknutseld. Een mannetje stond op de uitkijk en waarschuwde dat ze even opzij moesten voor een langsstormende trein.
Dat was natuurlijk het andere uiterste, maar tegenwoordig kan er bijna niks meer.
Daar hadden de reizigers misschien wel minder overlast van, maar het aantal persoonlijke ongevallen van spoorwerkers in die tijd was toch een stuk hoger dan dat van tegenwoordig.
Jij wilt natuurlijk gewoon snel op je bestemming komen (logisch), maar andere willen aan het eind van de dag ook graag überhaupt weer thuis kunnen komen...
-
Thom,
Mee eens wat je op mijn "maximaal jaar vooruit plannen" post stelt.
Ik bedoelde dat je niet verder kon plannen dan de THT datum van het boekwerk.
Door de week hingen in de stations al tijdelijke vertrekstaten, op donderdag advertenties in de kranten en in het weekend stonden er rijen bussen klaar als er gewerkt werd aan het spoor.
Vervangend vervoer, kom daar eens om vandaag de dag.
Werkzaamheden richting Utrecht betekent vanaf Rotterdam met de trein naar Schiedam en daar per bus verder.
Verder, nee terug naar het oosten..
Er vielen destijds flink wat slachtoffers onder de wegwerkers, ondanks het oude motto van NS Veilig Vlug en Voordelig.
Geldt alleen de eerste V nog? :)
Groet.
Ronald
-
Thom, vroeger was zeker niet alles beter. Maar dat is het nu ook niet. Een prettige mix van toen en nu zou erg uh, prettig zijn.
Kink bv hier s. https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102552.msg3222302184;topicseen#msg3222302184
-
Huup,
Maar zo'n situatie als op dit moment - geheel geen info cq trein - was vroeger ondenkbaar.
Vandaar town de vraag/leus: Waar zouden we zijn zonder de trein?
Het antwoord weten we al paar jaar....
Ronald
-
Klopt, Ronald. NS meldt: 'Volgens een NS-woordvoerder is nu duidelijk dat het gaat om een storing in het systeem dat gedurende de dag de actuele planning maakt. Als er ergens incidenten zijn, omleidingen bijvoorbeeld, dan past het systeem zich daarop aan. Wanneer er een storing is in het systeem kan de veiligheid niet worden gegarandeerd. "En dat is essentieel om dienstregeling te kunnen rijden." '
Dus een storing in de plannning leidt tot onveiligheid en daarom ligt in het hele land het NS-treinverkeer plat.
Ik ben inmiddels een groot voorstander van het massaal ontslaan van systeemautisten in functies die tot dit soort waanzin leiden.
-
NS woordvoerder bazelt zoals ministers doen over corona, sancties Poetin...
FC Knudde
Ronald
-
Ik denk dat vroeger de NS veel eerder een diesel uit Breda, Roosendaal, of Dordrecht had opgestart, en de trein naar een station had gehaald.
Maar NS diesellocs, NS diesellocs in steden, wissels, en eventuele zijsporen zijn allemaal afgestoten in de voorwaartse sprong.
De Britten hebben tenminste diesels op de stations staan voor " Thunderbird " services.
Groeten, Alexander
-
Overmacht toch?
Ik dacht meer aan onvermogen/incompetentie ...
-
Angst. Als het zysteem niet werkt en er gebeurt wat..... Iex....
-
Het vraagt om een slimme oplossing, zoals we Hugo de Jonge vaak hoorden zeggen.
Meer wissels dus?
Ronald
-
Pendelstoptreinen.
Wissels zijn door ProRail als gevaarlijk bestempeld en er zijn er dus veel verdwenen.
-
Het wissel beleid..
Dat herinner ik me ook nog Huup.
Dat is dus maar kort geleden.
Maar als dat niet werkt - wat velen al dachten - kan Pro(?)Rail ze toch weer invoeren!
Zo blijven ze er aan het werk, wat bij de "overheid" de drijfveer is.
Ronald
-
Haha, was het maar zo eenvoudig (y)