Heb jij andere c.q. een betere suggestie?
Ik heb overigens nog nooit een goede methode kunnen vinden, behalve de zaak los laten liggen. Met flexrails lukt dat niet echt kan ik je verklappen. Altijd als ik balast aanbreng gaat het weer mis.
Het laat zich soepel snijden in repen van 19 mm, het buigt soepel en het plakken doe ik met lijmwater (1 deel houtlijm 5 delen water), tijdelijk vastzetten met memoprikkers en 24 uur later zit het muurvast.
Hans, ik kan je niet helemaal volgen. Wat heb je gedaan en wat gaat er mis?
Even iets uitgebreider omschrijven a.u.b.
Peter,
Dat is nu juist waar we het over hebben. Wanneer je de rails min of meer los laat liggen, en op een rubberen ondergrond is natuurlijk super. Dan heb je geen ast meer van contactgeluid. Het probleem zit juist niet in de schaduwstationgedeelten, maar op de zichtbare gedeelten, waar je met balast en lijm aan de gang gaat.
Groeten
Hans
De bedoeling is om straks het ballast alleen op de rails en het schuim te strooien, en niet op de houten plaat.En daar zit nou de kern van het hele verhaal. Volgens mij maakt dat niks uit. Als je het spoor gaat ballasten, dan vormen spoor en ballast samen met de lijm een harde plak die de geluidstrillingen terugkaatst naar de trein. En het feit dat die harde plak gedempt op de ondergrond ligt verandert daar weinig aan. Het enige wat je kunt doen om de pijn te verzachten is flexibele lijm gebruiken.
Bestaat er ook zoiets als kurk ballast?Het heeft wel bestaan, in een grijs verleden. Het was toen van het merk Realix, maar dat bestaat volgens mij niet meer.
Het heeft wel bestaan, in een grijs verleden. Het was toen van het merk Realix, maar dat bestaat volgens mij niet meer.