BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Peter Kleton op 14 March 2022, 19:43:46
-
Hallo,
Ik zou dit berichtje graag naar de redactie van Op de Rails sturen , maar dat mailen lukt niet.
Het gaat over het volgende:
Er staat in het Maart nummer een artikel over het rijdynanische gedrag van trams (Pagina 138)
Kan iemand mij uitleggen waarom zo'n artikel in dit blad gezet is ,dat hoofdzakelijk gelezen wordt door zeer geinteresseerde mensen (Leken zijn het ook weer niet )in spoor-en tramwegen ,maar geen studie hebben gedaan maar bewegingsleer of zoiets ?
Ook zijn de afbeeldingen erbij klein en er is geen goede uitleg. Jammer !
Groeten .Peter ,
NVBS lid sinds vele jaren.
-
Je stuurt het naar opderails@nvbs.com ?
Komt de mail terug en welke melding krijg je?
-
Hallo Jeroen .
Als ik gewoon klik op info@nvbs.com moet ik een account aanmaken, niet helemaal duidelijk waarom dat is. ???
Daarom had ik een gewoon mailtje willen sturen en het adres in getikt, dat ging niet maar de melding weet ik niet meer.
Toen ik jouw reaktie kreeg heb ik zo juist het mailadres gecopieerd en geplakt ( CRTL c en Crtl V ),dus anders dan de eerste poging en mijn bericht kunnen versturen.
Tot nu toe is het mailtje niet terug gekomen. ;)
Groeten .
Peter
-
Kan iemand mij uitleggen waarom zo'n artikel in dit blad gezet is ,dat hoofdzakelijk gelezen wordt door zeer geinteresseerde mensen (Leken zijn het ook weer niet )in spoor-en tramwegen ,maar geen studie hebben gedaan maar bewegingsleer of zoiets ?
Tram interesseert mij echt niks, maar het blad heeft altijd wel artikelen over trams. Railhobby publiceerde mijn penningcolumn terwijl misschien maar een handvol mensen dat interessant vond. Een tijdschrift heeft een heel divers lezerspubliek en als er een bepaald onderwerp behandeld wordt, betekent dat dat er ook geinteresseerden zijn. Al zijn dat er soms niet heel veel. Dat maakt een tijdschrift boeiend. En leerzaam :)
-
Als ik gewoon klik op info@nvbs.com moet ik een account aanmaken
Peter waar staat die tekst info@nvbs.com waar je op klikte?
Ik vermoed op een of andere webpagina, en dan moet je webbrowser (firefox, edge, chrome, anders...) jouw email-programma aanroepen zodat je een mailtje kunt gaan intikken. Maar als je webbrowser niet goed weet welk email-programma jij gebruikt, ja , dan kan het mis gaan.
Gewoon zelf in je eigen mailprogramma dat adres info@nvbs intikken, gelukkig is het geen lang adres ;D
-
Peter,
Bij mij werkt info@... gewoon.
Je zou ook opderails@... kunnen gebruiken.
Groeten, Cock Koelewijn.
-
Hallo Cock ,
Het werkt nu goed met info.@ ... enz.
Groeten .
Peter
-
:)@ Eelco... het blad heeft altijd wel artikelen over trams...
Tja, de vereniging met 'de lange naam' heet voluit dan ook Nederlandsche Vereniging van Belangstellenden in het Spoor- en Tramwegwezen.
NVBST, het bekt niet, NVBS is lang genoeg.
Groet
Ronald
-
NVBST, het bekt niet, NVBS is lang genoeg.
Maar dat had wel verwarring met de Nederlandse Vereniging van Blinden en Slechtzienden voorkomen.
Bor
-
Die is van latere datum en bestaat inmiddels niet meer (in 2013 opgegaan in de Oogvereniging).
-
Tja, de vereniging met 'de lange naam' heet voluit dan ook Nederlandsche Vereniging van Belangstellenden in het Spoor- en Tramwegwezen.
Tramweg is een latere toevoeging. Oorspronkelijk was het alleen spoorwegwezen. Maar ze hebben de afkorting niet met een T verlengd.
-
Kan iemand mij uitleggen waarom zo'n artikel in dit blad gezet is ,dat hoofdzakelijk gelezen wordt door zeer geinteresseerde mensen (Leken zijn het ook weer niet )in spoor-en tramwegen ,maar geen studie hebben gedaan maar bewegingsleer of zoiets ?
Ik kan het niet uitleggen, maar ik vind het ( eindelijk) een zeer interessant onderwerp voor tramliefhebbers en verheug me op het tweede deel.
Met groet van Paul Sassen ( SKIPtram)
-
Hallo Paul,
Van mij mogen "ze "best wat theoretische onderwerpen in OdR zetten .
Ik begrijp wel wat er bedoeld wordt en je kan zelf wel voorstellen wat er met de verschillende wielstelllen en draaistellen gebeurt als het door bogen heen rijdt ,maar ergens mis ik het verband tussen de theorie en de werkelijkheid.
Op NBBS avonden heb ik wel eens geprobeerd onderwerpen die kort ervoor in OdR stonden te bespreken met andere leden ,maar ik kreeg dan te horen dat ze het niet interesseerde ...Vandaar mijn twijfel over de interesse van een willekeurige NVBS -er.
Groeten .
Peter
-
Alles wat met spoor- en tramwegen te doen heeft kan in Op de Rails behandeld worden. Van de kleur van trams, de bovenleidingspanning, de spoorwijdte, wat een windleiplaat is van een stoomlok, wat een lok type pacific is. Zelfs plaatsbewijzen. En ga zo maar door. Er staan artikelen in die mij niet interesseren, maar een ander wel.
-
:)
Peter, dat snap ik wel; daar is de NBBS niet voor...
Maar ook bij de NVBS heeft ieder zijn/haar eigen specifieke interesses...
Voor elck wat wils.
Groet
Ronald
-
Helemaal mee eens .
Maar als er een artikel over de Amsterdamse Paardentram ,of een Pools trambedrijf in zou staan, sla ik dat gewoon over, en zal hier niet over gaan schrijven.
Peter