BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: IJmc op 26 February 2022, 12:59:04
-
Ik heb heel internet afgezocht voor foto's van de Union Pacific FP7 in de 50'er jaren maar niets kunnen vinden.
Ik wil voor bij de F7 een FP7 bij doen, maar de F7 die ik van Athearn heb hebben geen Union Pacific naam op de neus.
Nu wil ik dus foto's ervan zien en weten vanaf wanneer Union Pacific naam op de neus kwam.
Op https://utahrails.net/ heb ik geen gegevens kunnen vinden.
-
Als deze wikipagina mag geloven waren er maar 2 FP7's van de UP.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/EMD_FP7
Ik heb ook even gezocht maar (nog) niets kunnen vinden.
Vermoedelijk heb je op een Amerikaans (model)spoor forum meer succes.
-
Ik ben even de boekenkast in gedoken.
UP heeft 4 FP7's gehad. Die zijn in 1952 als 911, 912, 910B en 910C in dienst gekomen. De laatste twee zijn B units dus als je naar A units kijkt dan waren er maar twee (911 en 912). In 1956 zijn uit de passagiers diensten gehaald. Ze werden vernummerd naar 1498 en 1499. Tevens werde 'gearing' van 56:21 (passagiers dienst) naar 62:15 gebracht.
(dit alles staat in "De Union Pacific Diesel volume one van Cynthia Priest). De 1498 ging in 1964 buitendienst en de 1499 een jaar later. Beiden werden bij EMD ingeruild voor nieuwe loc's.
Dan het uiterlijk; Volgens "Diesels of the Union Pacific - The classic era - volume 2 van Don Strack" kwam de tekst "Union Pacific" op de neus in 1959. Dit is de tekst onder het neus licht. In die tijd staat er "Union Pacific Railroad" in de "medallion", tussen de vleugels op de neus. In 1969 werd dat gewoon "Union Pacific".
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groeten uit San Jose,
Lolke
-
Hier heb ik alles aan.
Mooi, dank je wel (y)
Maar op jacht naar deze boeken gaan.
Nou zijn bij Athearn in 2010 de 1498 & 1499 uitgekomen, met Union Pacific onder de headlights (misgelopen).
Maar ik doe tot 1960.
Dan zijn ze voor mij zeer beperkt te gebruiken.
Hopelijk doet Athearn de versie zonder de naam eens.
Smoelen de Intermountain versies een beetje icm met Athearn?
-
Die boeken zijn interessant als je meer over de UP wilt weten in die jaren. Want over de FP7 staat er erg weinig in.
Maar op jacht naar deze boeken gaan.
Het boek van Cynthia Priest: https://www.amazon.com/Union-Pacific-Diesel-Vol-Dieselization/dp/0965189635
Het boek van Don Strack: https://www.amazon.com/Diesels-Union-Pacific-1934-1982-Classic/dp/1881411249 en https://www.amazon.com/Diesels-Union-Pacific-1934-1982-Classic/dp/188141129X
Groeten,
Lolke
-
In 1956 zijn uit de passagiers diensten gehaald. Ze werden vernummerd naar 1498 en 1499.
....
Dan het uiterlijk; Volgens "Diesels of the Union Pacific - The classic era - volume 2 van Don Strack" kwam de tekst "Union Pacific" op de neus in 1959. Dit is de tekst onder het neus licht. In die tijd staat er "Union Pacific Railroad" in de "medallion", tussen de vleugels op de neus. In 1969 werd dat gewoon "Union Pacific".
Maar ik kom foto's tegen van een 911 en 912 met "Union Pacific" op de neus...? Als de loks in '56 zijn vernummerd naar 14XX en de tekst pas in '59 op de neus kwam, kan dat niet... Of maak ik een denkfout?
https://i.ebayimg.com/images/g/OLYAAOSwC6NiBHnZ/s-l1600.jpg
https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/122898921743_/Union-Pacific-911-E8-Original.jpg
https://www.railpictures.net/photo/33584/
-
In jouw 2de link zie je E8 staan. Dit zijn E8-en en geen FP7's.
-
Geven ze die dezelfde nummers...?! Stupid yanks
Maar je hebt helemaal gelijk.. stupid me.
-
Geven ze die dezelfde nummers...?! Stupid yanks
Dat deden we in Nederland ook. De 801 kan een plan V of een Mat'40 zijn. En zo zijn er veel meer voorbeelden.
-
Weet ik :angel: Duitsers deden het ook etc... maar ik kan toch moeilijk toegeven dat ik beter uit m'n doppen moet kijken voor ik m'n bek n douw geef ;D