BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: H0_trainiac op 24 February 2022, 11:45:59
-
Hallo,
Ik zit met het volgende: Al heel veel jaar rij ik met Roco kortkoppelingen. Dit heeft zo zijn voor en nadelen.
Nu zou ik graag beginnen met het verlichten van mijn rijtuigen.
IK rij op pukkeltjes spoor dus wil eigenlijk niet onder elk rijtuig een sleper.
Nu voel je hem aankomen ik zoek stroom doorvoerende koppelingen.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Almrose magneetkoppelingen echter wil ik niet alles vervangen.
Dat gaat me qua kosten iets te ver.
Hoe zouden jullie dit doen? Het slim inzetten van beide soorten koppelingen?
Bijvoorbeeld het bagagerijtuig ene kant roco andere kant almrose met een sleper eronder.
Een rangeerlok met almrose en eentje met roco?
Hoe kan ik de beperkingen zo klein mogelijk houden?
Groeten Martin
-
Ik heb elektrisch doorgekoppelde rijtuigen per twee of drie. Een deel van de rijtuigen heeft dan inderdaad aan de ene kant een Almrose en aan de andere kant een (in mijn geval) Profi.
Maar goed, ik doe niet aan rangeren met die rijtuigstammen.