BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Eelco Storm op 19 January 2022, 22:17:30
-
Jeuj, na een lange tijd zoeken dit wagonnetje weten te bemachtigen. Ze zijn er met enige regelmaat wel op eBay, maar voor hoge prijzen en daar nog eens bovenop hoge verzendkosten. Nu voor de juiste prijs en gewoon uit NL, scheelt weer een hoop extra kosten.
Dit gaat met een ombouwsetje van MK Modelbouwstudio een heuse NBDS goederenwagen worden. Leuk!
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220119/8d19a84dfa518e80225f329208e4c6aa.jpg)
Grappig, zo eentje heb ik ook via eBay gevonden. Ligt al anderhalf jaar gedemonteerd te wachten op het ombouwsetje van MK. Als jij Maykel te pakken krijgt, geef hem dan een rotschop onder zijn MK-hol en zeg even dat 'ie mijn bestelling wel eens een keer mag afhandelen....
-
Krijg mijn bestellingen altijd heel snel. Maarre, misschien moet je gewoon in het Nederlands bestellen ipv Deens, ik noem maar wat 
Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)
-
Als jij Maykel te pakken krijgt, geef hem dan een rotschop onder zijn MK-hol en zeg even dat 'ie mijn bestelling wel eens een keer mag afhandelen....
Dito2 :)
-
Krijg mijn bestellingen altijd heel snel. Maarre, misschien moet je gewoon in het Nederlands bestellen ipv Deens, ik noem maar wat 
Alle gekheid op een stokje: bestelling gemaild in oktober 2020. We beginnen nu aan 2022. Ik neig er steeds meer naar die goederenbak door de plee te spoelen. De lol is er wel af zo. Als je blijkbaar je ene klant zonder bezwaar helpt, en de ander in de stront laat zakken, is het voor mij wel klaar.
-
Hier een gelijk probleem. Via dit draadje vernam ik deze maand dat het tramrijtuig al is verschenen. Heb ik 1,5 jaar geleden besteld. Wachten heb ik geen probleem mee, maar als ik dan hier zie dat ie al is uitgeleverd, op voorraad staat op de website en ik dan geen bericht heb gekregen en dan na nog eens navragen via de mail geen antwoord krijg op mijn vraag over de bestelling, is dat wel teleurstellend. Hopelijk komt het nog goed.
-
Alle gekheid op een stokje: bestelling gemaild in oktober 2020. We beginnen nu aan 2022. Ik neig er steeds meer naar die goederenbak door de plee te spoelen. De lol is er wel af zo. Als je blijkbaar je ene klant zonder bezwaar helpt, en de ander in de stront laat zakken, is het voor mij wel klaar.
Ik plaag je maar wat, ook ik heb soms jaren moeten wachten op spul van hem. Heb me erbij neergelegd dat als ik het krijg, ik blijkbaar mazzel gehad moet hebben. Maar zal hem nog ff aan z'n mouw trekken voor dit setje...
Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)
-
Hier een gelijk probleem. Via dit draadje vernam ik deze maand dat het tramrijtuig al is verschenen. Heb ik 1,5 jaar geleden besteld. Wachten heb ik geen probleem mee, maar als ik dan hier zie dat ie al is uitgeleverd, op voorraad staat op de website en ik dan geen bericht heb gekregen en dan na nog eens navragen via de mail geen antwoord krijg op mijn vraag over de bestelling, is dat wel teleurstellend. Hopelijk komt het nog goed.
Sven,
Als iemand hier op het forum iets schrijft, wil dat natuurlijk niet altijd zeggen dat het ook waar is. En als het al waar is, betekent dat nog niet dat die informatie volledig correct is.
Op de site van MK kan je lezen dat de modellen van de tramrijtuigen (en die van de NS 8500) leverbaar zijn. Er staat ook bij dat ze op volgorde van bestelling worden uitgeleverd.
Dat is iets anders dat dat ze al uitgeleverd zijn.
De door jou bestelde rijtuigen liggen dus misschien op dezelfde stapel als de rijtuigen die voor mij bestemd zijn, te wachten tot wij aan de beurt zijn. (En hopelijk liggen die van mij hoger op de stapel dan die van jou ;D)
Voor wat betreft mailtjes sturen met vragen over een bestelling: Als Maykel de mails afwerkt van oud naar nieuw, dan opent hij die mail van jou pas een paar maanden nadat je de rijtuigen hebt ontvangen.
En voor de duidelijkheid: Ik zit ook nog op een heleboel spullen van MK te wachten, op sommige wacht ik al heel lang en ik vind het ook niet leuk. Maar het is zoals het is en we gaan er weinig aan veranderen.
Grtz, Ton
-
Voor wat betreft mailtjes sturen met vragen over een bestelling: Als Maykel de mails afwerkt van oud naar nieuw, dan opent hij die mail van jou pas een paar maanden nadat je de rijtuigen hebt ontvangen.
Een paar maanden kan, als kleine ondernemer snap ik dat je niet elke dag of zelfs elke week aan je mail toekomt. Maar vijftien maanden? Dan doe je echt iets niet goed. Ik kan niet even langs Houten wippen om snel wat af te halen, ik ben afhankelijk van de mail voor zijn producten. Als ooit het godswonder plaats vindt dat ik mijn setjes binnen krijg, is dat meteen ook het laatste wat ik bij hem besteld heb.
-
Als ooit het godswonder plaats vindt dat ik mijn setjes binnen krijg, is dat meteen ook het laatste wat ik bij hem besteld heb.
Dat motiveert nou niet om jou als eerste te bedienen. Je was bijna aan de beurt, maar nu lig je weer onderop de stapel natuurlijk ;D
-
Eelco,
Natuurlijk begrijp ik je frustratie en zoals ik al schreef: ik vind het ook niet leuk om lang te moeten wachten op mijn bestellingen.
Overigens kan ik wel makkelijk naar Houten, alleen is MK daar al heel lang niet meer geweest.
Wel vraag ik mij af wat de zin ervan is dat mensen telkens, in allerlei draadjes, weer deze discussie beginnen die uitloopt op "MK bashing". Niemand wordt sneller bediend door hier op het forum stoom af te blazen.
En voor wat betreft de door jou geciteerde opmerking van mij. Daarmee bedoelde ik aan te geven dat als je weet dat iemand heel veel achterstand heeft met zijn mail (staat op de website van MK), je ook niet moet verwachten dat je snel antwoord krijgt op een nieuwe mail.
Laten we het van de positieve kant bekijken: Als jij nog langer zit te wachten op je setjes, heb je meer tijd om mooie boeken samen te stellen en daar kijk ik naar uit (y)
Grtz, Ton
-
Wel vraag ik mij af wat de zin ervan is dat mensen telkens, in allerlei draadjes, weer deze discussie beginnen die uitloopt op "MK bashing". Niemand wordt sneller bediend door hier op het forum stoom af te blazen.
Ik snap Eelco heel goed. Want wat je ook doet, je krijgt gewoon geen contact met MK. En dat is in mijn ogen een vreselijk slechte zaak. Als hij dat contact niet wil moet hij dealers nemen en hen het directe klantencontact laten doen. Wil hij blijkbaar niet, dan moet je wel zorgen dat je je klanten kunt bereiken en zeker andersom. Dat kost tijd maar hoort er bij. Zijn keuze :)
-
Heren,
Mykel moet je 'n beetje "lezen". In zijn nieuwsbrieven Vermeld hij regelmatig dat,
Hij in blokken werkt.
Hij naar Houten gaat.
Dat je je bestelling voor Houten in de week voorafgaand kunt mailen.
Ik weet nu wanneer ik de meeste kans heb om mijn bestelling door te geven, al dan niet af te halen in Houten. Gaat hij niet dan geef ik de mail bij de volgende beurs 'n schopje door de glasvezel. Dat heeft altijd redelijk goed gewerkt.
Nu dat hij allles op de schop gooit weet ik het niet, maar hopend op het beste. We zien wel.
@ Eelco, ik ben bang dat je meer besteld hebt bij MK anders heb ik nog 'n ombouwsetje liggen voor de NBDS'r. Die is nog voor de 2 asser zonder RH, maar daar is moeilijk aan te komen.
Caspar
-
Huishuidelijke mededeling: even afgesplitst van 'nieuwe aanwinsten'.
Reinout-als-moderator
-
Heren,
Mykel moet je 'n beetje "lezen". In zijn nieuwsbrieven Vermeld hij regelmatig dat,
Hij in blokken werkt.
Hij naar Houten gaat.
Dat je je bestelling voor Houten in de week voorafgaand kunt mailen.
Nieuwsbrieven? 1x per jaar komt er een mailtje dat neerkomt op "sorry, ik heb het druk met andere dingen."
Op de site van MK kan je lezen dat de modellen van de tramrijtuigen (en die van de NS 8500) leverbaar zijn. Er staat ook bij dat ze op volgorde van bestelling worden uitgeleverd.
Dat is iets anders dat dat ze al uitgeleverd zijn.
In zijn laatste nieuwsbrief staat expliciet dat de rijtuigen gereed zijn en vanaf Eurospoor opgehaald kunnen worden.
-
Tja ik had ooit eens de NS1000 (stoomversie) besteld. Na 10 jaar wachten heb ik die maar afbesteld. Want het ding was toen nog steeds niet uitgeleverd. ik begrijp dat hij het druk heeft, maar 10 jaar...
-
Huishuidelijke mededeling: even afgesplitst van 'nieuwe aanwinsten'.
Reinout-als-moderator
Hmmm, ik dacht we op dit forum winkeliers niet af mogen branden, met fabrikanten mag dat dus wel???
Dit even los van het feit dat ik me de ergernissen van mensen heel goed kan voorstellen, maar volgens mij is het wel zo fair om één lijn te trekken. Er zijn ook meerdere winkeliers waar genoeg op aan te merken valt.....
Jeroen
-
In zijn laatste nieuwsbrief staat expliciet dat de rijtuigen gereed zijn en vanaf Eurospoor opgehaald kunnen worden.
Dat is nog steeds iets anders dan dat ze uitgeleverd zouden zijn.
Anders gezegd: ze zijn dus uitgeleverd aan de mensen die ze zijn komen ophalen en de mensen die ze niet zijn komen ophalen, wachten nog op uitlevering via de post.
En daarover staat op de website: "Bouwsets van dit model worden op volgorde van bestelling uitgeleverd."
Voor mij is de tekst duidelijk. Ik ben niet naar Eurospoor geweest om een kit op te halen, dus ik moet wachten tot Maykel bij het afwerken van de bestellijst mijn naam tegenkomt.
Grtz, Ton
-
Dit heeft niets met afbranden te maken. Ik vertel alleen mijn ervaringen. (y)
-
Hmmm, ik dacht we op dit forum winkeliers niet af mogen branden, met fabrikanten mag dat dus wel???
Tsja, wat vind je wat afbranden is? Ergernissen delen over het niet reageren op mails is voor mij geen afbranden. Zeggen dat hij troep verkoopt, zonder onderbouwing, is dat in mijn ogen weer wel. Maar dat gebeurt hier niet.
Over andere fabrikanten wordt ook geschreven dat je soms jaaaaren op hun aangekondigde modellen moet wachten. Dat wordt ook toegestaan. Aan de andere kant, als over een fabrikant geschreven wordt dat hij je bestookt met irrelevante corona-spam, mag dat weer niet.
De regels zijn idd niet eenduidig, dat ben ik met je eens.
-
Lastig, hoor. Traditioneel laat ik zo'n MK-draadje een dagje pruttelen en dan doe ik 'em dicht. De ergernis is elke keer weer duidelijk, maar meestal staat er ook stapels lof voor de mooie dingen die 'ie bouwt in, dus dan is het geen afbrand-draadje.
Winkelier-regel: daarbij gaat het om klantcontact. Je kan een winkelier makkelijk beschuldigen van klantonvriendelijkheid of niet nakomen van verplichtingen of weigeren te repareren. Maar de winkelier kan en mag niet publiekelijk terugantwoorden met "ja maar, meneer is een notoire wanbetaler" en "hij heeft met een figuurzaag in de dure wagon zitten vrutten en claimt dat het transportschade is". Omdat de winkelier niet terug kan "vechten" mag hij daarom ook niet aangevallen worden.
Bij fabrikanten ligt het deels anders. Zeggen dat een product slecht is, dat kan je normaliter onderbouwen en daar kunnen anderen een andere mening over hebben. Maar zodra het richting kleinserie gaat en de fabrikant zelf rechtstreeks verkoopt en ook klantcontact doet.... dan gaat het weer de winkelierkant uit. Daar zit een deel persoonlijke inschatting van moderator-kant in.
Maar goed, vooruit, ik doe het draadje wel dicht :P Het heeft z'n functie weer gehad. Tot over een jaar!
Reinout-als-moderator