BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: CKLX op 19 January 2022, 23:31:31
-
Moderator: citaat aan bericht toegevoegd:
Misschien denk ik te simpel, maar bedoelt Exact-Train niet alleen dat het oude nummer verviel en er een computernummer op de bak kwam? Uit mijn hoofd zijn de 8 en 9 rond 1993 uit dienst gegaan en vervangen door de ICM SR10.
Gr, Mathyn
Piko schijnt er ook mee bezig te zijn, in een simpeler uitvoering, wss ook goedkoper. Er moet toch iets achter die 1100...
CKLX
-
De koninklijke trein?
-
Piko schijnt er ook mee bezig te zijn, in een simpeler uitvoering, wss ook goedkoper. Er moet toch iets achter die 1100...
CKLX
Laten we het hopen... tenminste ik hoop het echt! Piko zet hem op!
Zolang Piko de look and feel, spuitwerk (kleur etc). goed uitvoert en dat kunnen ze!
Zou het mij een worst zijn of de buffers misschien iets te hoog staat of er achter het geblindeerde wc raam een wc en wasbakje zit (less is more) en dan wil ik zelf wel de banken en stoeltjes verven.
Het gaat mij erom (en hopelijk meerdere) dat er achter de 1100, 1200, 1300, 1500, 1600 een goede sleep ICRs hebt hangen... en het liefst meerdere stammen en dan valt mij buffer hoogte etc. echt niet meer op.
En een beetje concurrentie, net zoals toentertijd met de LS Models Plan W en Artitec Plan W, dat doet de prijs goed.
Ineens kon LS Models toen ook een rijtuig goedkoper leveren....
Denken in aantallen, is bij de ICR de sleutel naar het succes!
-
Op Facebook schreef iemand dat op Eurospoor Piko op hun stand foto's zou hebben hangen van ICR waarbij dus opgemaakt werd dat ze van zouden zijn die te gaan produceren. Mij is dat niet opgevallen. Anderen hier wel?
-
Het is het verleden vaker gebeurd dat er op de beurs in Neurenberg een nieuw model werd gepresenteerd wat nog niet in de Neuheiten-folder stond, dus… het wachten is dus op wettig en overtuigend bewijs ;). (misschien hebben ze de oude Lima 1:100 bakken wel overgenomen ;D).
Rob
-
Zou dit dan bedoeld worden https://www.piko-shop.de/de/artikel/personenwagen-ic-ns-v-27788.html (https://www.piko-shop.de/de/artikel/personenwagen-ic-ns-v-27788.html)? Van heel erg uit de verte en zonder materieelkennis zou men dit voor een ICR door kunnen laten gaan ;D
Rob
En nu back to topic: den Koninklijken Trein…
-
Vermeld wordt: Maß [mm]: 264, dat is dus 1:100 :o ??? :police:
Tja en dan vergelijken met LSM??? of ExactTrain?
-
Wat is dat voor kar?
Iets van de DBAG met NS-camouflage?
Beetje zoals die houten coupérijtuigen destijds?
Groeten
Hendrik Jan
-
Moderatoren, wat is nu de bedoeling van dit topic? De icr of den koninklijken trein? Want onderhand gaat het hier vooral over de icr terwijl de titel koninklijke trein is...
-
Het gaat over een gerucht.
Dan weet ik nog wel een stuk of 30 draadjes.
-
Denk omdat het opeens over een virtuele aankondiging van Piko ging in een draadje over echte aankondigingen van ExactTrain.
Ik denk ook dat het daarom door een collega-mod gedaan is, even het exacttrain draadje daarop geconcentreerd houden. Maar waar de koninklijke trein nou vandaan kwam... Volgens mij ging de piko verwijzing ook over mogelijk ICR materieel. Voorlopig heb ik de titel maar aangepast :)
Reinout-als-moderator
-
Volgens mij kunnen de speculaties over PIKO ICR-rijtuigen voorlopig gewoon weer de prullenbak in, aangezien ze niet bij de 2022-nieuwigheden staan.... ? ::) ???
En anders zal het vermoedelijk om die fantasie NS IC-rijtuigen gaan.... ? ::) ???
-
Reactie op FB van de persoon die zegt ICR bij Piko te hebben gezien:
als je twijfelt over mijn waarneming gaarne dan contact opnemen met NS Reizigers productie eenheid Noord-Oost in Zwolle😉
Dus ik ga daar maar eens kijken.
-
https://www.ns.nl/over-ns/de-spoorsector/regio-noord-oost/noord-oost-stelt-zich-voor.html
Hoezo zou een van deze mensen meer weten over een vermeend nieuw model bij een Duitse modelspoorfabrikant?
Bor
-
En ICRm komt ook al een tijd(je) niet meer in die regio.... ??? ::)
-
Reactie op FB van de persoon die zegt ICR bij Piko te hebben gezien:
ik denk gewoon een gele wagon met een blauwe streep......dat lijkt al gauw op een ICR....Piko heef took nog een gele dubbeldekker.....
-
Goedenavond...
De mod van dienst is vermoedelijk nog niet wakker. Ik heb het gemeld. Ik snap sowieso de reden voor afsplitsen niet zo goed.
Mod-van-dienst was een beetje op het verkeerde spoor gezet... CKLX reageerde in het Exact Train draadje dat "Piko er ook mee gaat komen". Aangezien het laatste bericht daar over de koninklijke rijtuigen ging, leek het te gaan over de koninklijke rijtuigen die misschien door Piko worden uitgebracht... Snapt u het nog?
Denk omdat het opeens over een virtuele aankondiging van Piko ging in een draadje over echte aankondigingen van ExactTrain.
Maar zoals Henk hierboven ook schreef, de afsplitsing was omdat het in het Exact Train draadje ging over Piko, en dat is niet de bedoeling.
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Reactie op FB van de persoon die zegt ICR bij Piko te hebben gezien:
als je twijfelt over mijn waarneming gaarne dan contact opnemen met NS Reizigers productie eenheid Noord-Oost in Zwolle😉
Die werkt dus bij NS, waar zijn waarnemingsvermogen voor een veiligheidsfunctie jaarlijks getest wordt ;)
-
Geen idee wie dit op Facebook heeft gemeld maar wellicht hint ie op zijn gezichtsvermogen en en dat we anders even met zijn werkgever overleggen moeten. Dan zouden zijn ogen niet meer zo best zijn.
-
;D ;D ;D
-
Modelspoorfabrikanten zijn net mensen, soms is de ene wat verder in de ontwikkeling dan de ander. :-X
-
Die werkt dus bij NS, waar zijn waarnemingsvermogen voor een veiligheidsfunctie jaarlijks getest wordt ;)
Op kantoorfuncties niet hoor.
Inmiddels ben ik wel iets verder en kan wel zeggen dat het betrouwbaar overkomt. Piko heeft interesse om ICR te maken. Hoe ver ze zijn is niet geheel duidelijk.
-
Een gevalletje van ‘nog ff wachten wat er de komende tijd gaat gebeuren’…. dus, toch?
-
Ja. Het waren inderdaad foto’s, maar alleen van het 1:1.
-
.....kan wel zeggen dat het betrouwbaar overkomt. Piko heeft interesse om ICR te maken. Hoe ver ze zijn is niet geheel duidelijk.
Bronvermelding is wel noodzakelijk...
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Dat PIKO interesse heeft om de ICR te maken kan ik begrijpen. Past ook wel bij hun strategie als ze echt de #2 willen worden op de Europese modeltreinmarkt. De diversiteit in hun assortiment groeit ieder jaar. Met de ICR zijn ze dan iets te laat omdat Exact Train er al mee komt. Toch zal het vast alsnog goed verkopen omdat ze mogelijk (hangt van de ET prijs af) een stuk goedkoper zijn. De NS Traxx van PIKO doet het toch ook goed. Ze zitten al op nummervariant 6 als het goed is.
Huh ???, PIKO wil #2 worden? Ja, zie: https://www.mdr.de/nachrichten/thueringen/piko-sonneberg-maerklin-fleischmann-modelleisenbahn-modellbahn-100.html
-
... Toch zal het vast alsnog goed verkopen omdat ze mogelijk (hangt van de ET prijs af) een stuk goedkoper zijn....
Inderdaad een, hopelijk, significant prijsverschil en als Piko met ICR tijdperk IV zou beginnen, hebben ze nog een voordeel.
Al ben ik wel benieuwd naar de verhouding vraag van modelbouwers/verzamelaars ICR en ICRm.
-
Zonder over de prijs of prijsverschil te praten, waarvoor ik op mijn vingers getikt ben.
Zou Piko niet te laat zijn, zolang ze ook niet te lang wachten met hun aankondiging.
Omdat de gouden Exact Train ICRm rijtuigen, voorlopig nog komt met de Tijdperk VI versies.
Wat mijn inziens een hele onhandige keuze is, doordat het gros van de modelspoorbanen met 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 rijden.
Dus ja, Piko als jullie plannen hebben… maak dat dan ook bekend.
En stap dus in het grote gat!!! Die door Exact Trains alleen maar groter wordt.
-
Ieder zijn mening. Sluit me echter bij de redenering van René aan. Wacht tot de oer uitvoering ICR om die achter de (blauwe) 1200 te kunnen hangen en zo Zandvoort Heerlen /Maastricht uit mijn studietijd te kunnen nabootsen.
-
Er zullen altijd wel modelspoorbanen zijn waar stoom, 1100, 1600 en traxx etc. Door elkaar rijden in een berglandschap. Of alles aan de muur hangen, dat is iedereen zijn/haar eigen feestje.
Maar het gros die rijdt heeft tegenwoordig wel een duidelijk thema en tijdperk keuze.
Misschien ook gecreëerd door bv. Artitec met de DE diesels, Mat54, Piko met de 1100 en PBmodels met de Wadlopers… nou ja, de sturing is wel duidelijk.
Naar mijn idee dus wat onhandig… maar nogmaals niet erg. Want ik pas, en hoop op Piko of een ander merk natuurlijk.
-
Bronvermelding is wel noodzakelijk...
Gr, Bert
Team moderatoren.
Binnen een paar dagen zijn we al zo ver dat het in de posts min of meer een gegeven is dat Piko bezig is met ICR.
Nog even en er wordt hier verontwaardigd gereageerd als blijkt dat Piko toch niet met ICR komt, want het was toch toegezegd, etc... ;D
-
Wat mijn inziens een hele onhandige keuze is, doordat het gros van de modelspoorbanen met 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 rijden.
Achter die locs kun je ook Plan D, E, K, N en W hangen.
Maar wat hang je achter een NS Traxx of Vectron?
Overigens heeft Piko de NS Vectron ook niet geannuleerd nadat er al een andere fabrikant mee kwam....
-
Op deze manier heeft Exacttrain straks beide na-oorlogse Koninklijke treinen in het program (y)
-
Wat wil je dan? De folder vermeldt dat andere versies zullen volgen, maar dat is niet goed genoeg voor je. Als ET hier antwoord geeft is het nog steeds 'theorie en absoluut geen realiteit' om het in jouw woorden te zeggen. Blijf dan lekker wachten tot het in de winkel ligt.
-
De uitvoeringen die niet over de HSL rijden, heeft Exacttrain ook aangekondigd door in de folder te vermelden dat ze de eerdere uitvoeringen ook gaan uitbrengen. Maar ja, welke dat precies zijn, blijft gissen. Die onzekerheid wordt alleen maar groter naarmate de uitvoering bijzonderder wordt. Dus de kans dat ze de koninklijke trein uitbrengen is kleiner dan de oeruitvoeringen van ICR. Maar als je die graag wil, mail Exacttrain en/of zet op dit forum een korte oproep neer.
-
Op deze manier heeft Exacttrain straks beide na-oorlogse Koninklijke treinen in het program (y)
Hopelijk volgende stap van ET: de Sr 6 + 7 en de vooroorlogse koninklijke trein die na de oorlog nog in Kesteren stond. ;D
-
In ieder geval begint ExactTrain met een uitvoering die nog niet eerder is geleverd door andere fabrikanten van ICR. Ik vind dat vrij logisch.