BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Arjen52 op 16 January 2022, 22:44:24
-
Drie Rheingoldwagons, die vast waren komen te staan na de overstromingen in de zomer van 2021 zijn op 15 januari 2022 vanuit Gerolstein afgevoerd via de Eifelquerbahn.
https://rp-online.de/nrw/panorama/flutkatastrophe-in-nrw-fahrzeuge-der-deutsche-bahn-weggebracht_aid-65341533 (https://rp-online.de/nrw/panorama/flutkatastrophe-in-nrw-fahrzeuge-der-deutsche-bahn-weggebracht_aid-65341533)
-
Als plaatselijke Eifelquerbahn-nabouwer heb ik natuurlijk enorm op zitten letten wat daar allemaal voor leuks gebeurde.
Voor de geïnteresseerde is dit een aardig filmpje van twee minuten:
Vanuit de regionale TV (https://www.swr.de/swraktuell/rheinland-pfalz/koblenz/rettung-rheingold-eifelquerbahn-100.html) hebben ze ook nog een aardig filmpje van 2 minuten.
Daar verder in mijn draadje staan nog wel wat links. Makkelijkste is om op youtube naar "eifelquerbahn rheingold" te zoeken, dan wordt je overspoeld door filmpjes.
Over een paar dagen doen ze het nog een keer met nog twee of drie rijtuigen een een spoorbouw-railbus. En een week later beginnen ze met het afvoeren van de DB dieselstellen.
Reinout
-
Oesje.
Had nu wel vermoeden dat er wat rijdend materiaal defect ofzo ging zijn na die overstromingen van de DB.
Maar wist niet dat daar ook wat van dat historisch materiaal stond.
Is dat Rheingold spul hard beschadigd ? Wordt nu afgevoerd voor herstelling hopelijk en niet voor sloop ?
-
De eigenaar geeft aan dat ze eerst gaan laten bepalen wat de schade is. Dan zullen ze op grond van het geschatte schadebedrag wel besluiten wat ze met de rijtuigen gaan doen.
-
De Rheingold heeft met z'n voeten in het water gestaan. Interieur is prima, maar de apparatuur onder de bodem niet. Vooral de apparatuur van het uitzichtsrijtuig is een probleem, want dat is een "hangbuikzwijntje" met z'n twee verdiepingen.
"Crailsheim" werd genoemd als bestemming. Wat zit daar? Ik vind een restantje BW en een clubje die z'n stoomloks weg lijkt te hebben gedaan en een lege webpagina van BW Crailsheim AG (http://www.bwcrailsheimag.de/)?
Reinout
-
Op Google Maps zie ik dat vlak aan het station van Crailsheim het Go-Ahaed Service center is. Vermoed dat die jongens daar + op de opstelsporen ten oosten van het station wagons inspecteren ofzo ?
Ten zuiden ligt inderdaad het BW Crailsheim met draaibrug.
Wat me verontrust is dat ten zuid oosten van het BW er ook nog enkele sporen gaan naar H Groger Gmbh, entsorgungsbetrieb, wat een verschrootfirma lijkt te zijn.
Zou wel eens snel kunnen gaan van inspectie naar permanente uitdienststelling.
-
In Crailsheim zit een private werkplaats die veel werkzaamheden doet aan rijtuigen van private vervoerders :)
@Falcon;
Go-Ahead is de naam waaronder de concessie van het OV daar word uitgebaat, dus dat is gewoon een servicewinkel daarvoor ;)
https://www.go-ahead-bw.de/
-
Wat bij de draad Charlois opgemerkt werd over de Oude Maasweg heb ik dat met dit onderdeel . Verwacht zo "a sentimental journey"te horen en dan Hagen von Ortloff in beeld te krijgen.
-
Een stuk of 5 bijdragen ook op het Duitse Drehscheibe forum (subforum Bild-Sichtungen), dit is er één van, met foto's en video:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9963271
Het schijnt er druk te zijn geweest ;)
-
Ik heb de drie rijtuigen en de v60en zelfs in Brohl-Lützing op de werkplaats van de Brohltalbahn zie staan op zondagochtend...
Mooie rijtuigen!
Groet
Bernd