BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Patrick Pontier op 19 March 2008, 18:55:13
-
Haalde mijn vrouw vanmiddag van station Blerick en had 'toevallig' mijn camera bij me om de nieuwe veolia's eens te fotograferen.
De pater Karel leverde mijn vrouw netjes af
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Veolia.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Veolia.jpg)
Maar vlak daar voor kwam deze vreemde combi langs ???
Ze kwamen uit de richting Eindhoven om door te rijden naar Venlo
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Railion363.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Railion363.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RailionMP.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RailionMP.jpg)
Kan iemand mij vertellen wat dit voor treinstel is? Een oude motorpost? geduwd door een 363?
Groeten,
Patrick
-
Lijkt mij eerder een overbrengings rit van de 363 door een voormalige Motorpost (3030?)
Mvg, Johan
-
Die 363 wordt versleept, want die 'motorpost' heeft de panto omhoog..
Gr.
Frank
-
Die motorposten hadden toch een verlope revisietermijn of hebben ze weer een revisie gehad?
Lijkt me wel zo dat de motorpost de 363 trekt. Mooie combi om te onthouden.
Mvgr Jan Wiebrand
-
Wat voor functie heeft die motorpost tegenwoordig dan?
Ter ondersteuning van onderhoud oid?
groeten,
Patrick
-
Hoi Patrick,
Er zijn er (ik dacht 4) verbouwd tot ERTMS testtrain.
Ik heb alleen een plaatje van een model (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_3435.jpg), heb zelf deze mP's (nog)niet weten te platen.
Mvg,
Romar
-
Tegenwoordig eigelijk niks meer van die overbrengings/wegleerritten af en toe. Als ik het zo zie denk ik dat ze een 363 weggehaald hebben uit rotterdam/amsterdam en die naar venlo brengen om uit te wisselen.
-
Wat voor functie heeft die motorpost tegenwoordig dan?
Ter ondersteuning van onderhoud oid?
groeten,
Patrick
Motorposten (railion) 3030 en 3027 hebben een instalatie om de rails van Sandite te voorzien. Verder heb je de 3024 en 3029 (Bombardier)/ 3033 en 3034 (Alstom) als BB21 ERTMS testtrein.
En dan is er nog de Eurailscout Jules (ex 3032) dit is een meettrein.
Wat op de foto te zien is is inderdaad een gewone overbrengingsrit.
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
Die 3030+363.825 heb ik ook door Ut mogen aanschouwen. De 3030 trok de 363er. :)
-
Is er dan nog een bepaalde reden om in zo'n combi te rijden?
Zo'n 363 kan toch wel op zichzelf van A naar B?
groeten,
Patrick
-
Waarschijnlijk zal de 363 o.a niet voorzien zijn van ATB dus mag ie al niet voorop rijden ;)
-
De V60 is niet toegelaten op de hoofdbaan, er ontbreekt onderandere het grote witte vlak op de neus. Ook ligt de snelheid te laag om in het snelverkeer mee te kunnen komen. ;)
-
Een v60 haalt maximaal 60km/h, gesleept is volgens mij 80 of 90 km/h toegestaan. Verder ontbreekt idd de ATB.
-
De 363 825 is gebruikt voor detectieritten tussen Maarn en Driebergen-Zeist.
www.raymondkies.nl
-
Cool, was er vanmorgen iemand op amf ? Daar moet een leuk rangeerspel plaats hebben gevonden want daar stonden 2 motorposten voor de 3030. Maakte deze foto zelf van het weekend op amf:
(http://farm3.static.flickr.com/2412/2340804324_b9c537b568_o.jpg)
Groetjes,
Robbert
-
Er wordt weer een hoop door elkaar gehaald. Naast de vier ERTMS-mP's heeft Railion nog de 3027 en 3030, daarvan staat de eerste buiten dienst maar de tweede niet.
Ze hebben die andere twee mP's of met een loc even op het spoortje ernaast gezet, of met de 3030 even op het goederenemplacement gedrukt. Rangeerlocs genoeg in Amf, dus ik gok op optie 1.
-
Ik heb alleen een plaatje van een model (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_3435.jpg), heb zelf deze mP's (nog)niet weten te platen.
Zoals al eerder op de foto te zien staan de meeste in Amersfoort. De 3033+3034 staan te Zwolle Rangeerterrein (aan de spoorlijn richting Amersfoort, bij het viaduct van de IJsselallee). Daar staat overigens ook de 363.723.