BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 11 December 2021, 10:41:44

Titel: Israel Railways
Bericht door: Hans Reints op 11 December 2021, 10:41:44


(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Rolldock-Sky-61b471c6d14da.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Rolldock-Sky-61b471c6d14da.jpg)
Dit transport, Duitse rijtuigen in een Nederlands schip, arriveerde deze week in de haven van Haifa. Ga kijken of dat ik nog meer gegevens boven water kan halen.
Bron: Piet Sinke Daily Shipping News
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: hrp op 11 December 2021, 10:58:44
Heb je duikbrevet dan?
Pas maar op voor de geheime dienst, of doen die het op zaterdag niet? ;)
Ronald
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: Klaas Zondervan op 11 December 2021, 11:01:09
Meer informatie b.v. hier. (https://www.railtech.com/rolling-stock/2019/06/07/israel-railways-to-enlarge-double-deck-fleet-up-to-586-coaches/?gdpr=deny)
Het gaat om een deel van in totaal 74 dubbeldekkers.
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: Hans Reints op 11 December 2021, 11:25:48
Heb je duikbrevet dan?

Toevallig wel  :)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/brevet-61b47c80b8e1e.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/brevet-61b47c80b8e1e.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/duiker-61b47c81e3224.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/duiker-61b47c81e3224.jpg)
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: eemstede op 11 December 2021, 11:28:34
Maar is dat brevet nog geldig ? Ik zie een expiratiedatum van 1-10-1981..

Gr. Frank
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: Simplex op 11 December 2021, 11:31:12
Maakt niet uit, er wordt gevraagd "of" hij
er één heeft... en Hans heeft er dus één.
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: DJV op 11 December 2021, 12:27:10
Op dit moment bevind dit schip zich in de haven van Napels/Napoli.
Dus ze zijn halverwege. ;D ;D
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: Klaas Zondervan op 11 December 2021, 12:38:22
Euh... volgens het eerste bericht van Hans was het schip al in Haifa aangekomen. Dus als het nu in Napels is dan is het op de terugweg. Of met een volgende lading op de heenreis.
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: Hans Reints op 11 December 2021, 12:41:42
 (y)
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: Klaas Zondervan op 11 December 2021, 12:47:30
Volgens vesselfinder vanuit Haifa in Napoli aangekomen. Kan daar niet zien waar het verder naar toe gaat.
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: DJV op 11 December 2021, 13:08:33
Ik verbaas mij altijd over de snelheid van zo'n schip.. :angel:
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: Peter Kleton op 11 December 2021, 13:32:10
Het schip ligt NU  in de haven van Napels "Moored "aangemeerd.
 Bestemming Napels staat er bij.
Peter
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: DJV op 11 December 2021, 13:57:00
Maar goed het ging natuurlijk over de de dubbeldekkers...

Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: Hans Reints op 11 December 2021, 14:33:00
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Pic-1-61b4a8698c456.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Pic-1-61b4a8698c456.jpg)

In september 2015 bestelde de Israëlische Spoorwegen (Israel Railways ISR) bij Alstrom 62 Traxx P160 AC3 locomotieven.
Het contract omvatte ook een optie voor 32 extra eenheden.
 Op 9 november 2021 hebben de Israëlische Spoorwegen (ISR) een kennisgeving uit doen gaan waar in zij in het kader van hun raamovereenkomst uit 2015, door willen gaan met Alstom voor de levering van 36 extra Traxx locomotieven en de daarbij behorende extra 74 dubbeldeksrijtuigen.
 De 36 locomotieven zullen worden geleverd tussen april 2023 en oktober 2024, dit met een frequentie van twee of drie locomotieven per maand. Tot op heden heeft Alstom de levering van 27 locomotieven aan ISR afgerond.
De geleverde locomotieven worden ingezet op het groeiende geëlektrificeerde netwerk van ISR.
Onderhoud aan de locomotieven gebeurd in de eigen ISR depot met ondersteuning van de garantiediensten van Alstom.
 De locomotieven hebben een vermogen van 6.000 kW en zijn geschikt voor het 25kV 50 H. De Traxx worden ingezet voor  de 500 Alstrom ISR Twindexx Vario rode dubbeldeks rijtuigen die reeds bij de ISR in dienst zijn.
Alstrom bedankt de  ISR voor het verstrekken van de order om door te mogen gaan met de levering van de 36 extra locomotieven.
aldus Eran Cohen, Managing Director van Alstom Israel Cluster.
Meer dan 2.300 Traxx locomotieven zijn wereldwijd verkocht in de afgelopen 20 jaar.
Ze zijn gemachtigd om in 20 landen over de hele wereld te opereren en een cumulatief totaal aantal jaarlijkse kilometers van 300 miljoen km te rijden.
 Alstom draagt al meer dan 30 jaar bij aan de ontwikkeling van spoorwegsystemen in Israël en elke dag genieten honderdduizenden Israëli's van zijn producten, diensten en mobiliteitsoplossingen.
Het bedrijf is actief in 6 locaties in Israël: het hoofdkantoor in Tel-Aviv, een retrofit-site en Fleet Maintenance-site in Haifa, een voertuigproductielocatie in Dimona en een signaleringsproject in Tel-Aviv en Be'er-Sheva. Alstom heeft meer dan 250 werknemers in Israël en is betrokken bij 8 geavanceerde infrastructuurprojecten, waarvoor het passagiersrijtuigen en elektrische locomotieven, signalerings- en integratiesystemen en onderhoudsdiensten levert.
Foto Alstrom
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: Piet Groot op 11 December 2021, 16:02:38
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Jerusalem-20Train-20Station-201892a-61b4bcc9e6915.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Jerusalem-20Train-20Station-201892a-61b4bcc9e6915.jpg)

En dit is de eerste trein in Jeruzalem.
Zie je de windmolen op de achtergrond?
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: Hans Reints op 11 December 2021, 16:17:31
Het had net zo goed in Nederland kunnen zijn! En dat niet alleen door die ene windmolen in de duinen.
Titel: Re: Israel Railways
Bericht door: Piet Groot op 11 December 2021, 16:33:29
Jeruzalem was toen een provinciestad in het Ottomaanse rijk.
Zie je de wapperende Turkse vlaggen; Arabieren in hun typische kleding en Turken met een Fez op hun hoofd?
In Jeruzalem staan trouwens nog twee windmolens, die molen op de foto is trouwens niet zo lang geleden geheel maalvaardig gerestaureerd.