BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: VAM65 op 10 December 2021, 11:16:12
-
Als het kabinet de coronamaatregelen verlengt, dreigt NS treinen te moeten schrappen. Dat ligt op tafel, zegt topvrouw Marjan Rintel vlak voor de gloednieuwe dienstregeling zondag ingaat. Tegelijk belooft ze dat het treinkaartje komende jaren slechts beperkt in prijs zal stijgen.
De rest lees je hier: https://www.ad.nl/auto/ns-mogelijk-minder-treinen-als-coronamaatregelen-langer-duren~a52d72da7/
-
Dank dat mevrouw Rintel dan eerst eens zelf in een trein moet gaan kijken (in de spits).
Uit het artikelAls er vanwege de lockdown nauwelijks forenzen zijn, is de vraag of je met extra spitstreinen moet rijden
De spitstreinen zitten echt wel redelijk vol met forenzen. En een groot aantal studenten.
Dus ja lat de spitstreinen alstublieft noch maar even rijden.
-
Ik stond van de week naast de 3062 (Nijmegen - Den Helder) op Amsterdam. Ding vertrok met 10 bakken VIRM naar Alkmaar, en het aantal passagiers was ruim voldoende voor een ICM III. Het is tussen 16:00 en 18:00 redelijk druk, maar daarna is het, helaas, een stuk rustiger.
-
Hoop dat het in de ochtend niet minder wordt, wanneer ik om 9 uur op de universiteit moet zijn en ik voor 8 de trein moet hebben, heb ik weleens dagen dat er staand zelfs geen ruimte voor me is. Een uur in de trein staan, dicht op elkaar, met een dikke winterjas aan en een zware rugzak met laptop op de rug, is nou ook niet echt fijn te noemen. :(
-
Ik stond van de week naast de 3062 (Nijmegen - Den Helder) op Amsterdam. Ding vertrok met 10 bakken VIRM naar Alkmaar, en het aantal passagiers was ruim voldoende voor een ICM III. Het is tussen 16:00 en 18:00 redelijk druk, maar daarna is het, helaas, een stuk rustiger.
Die lege trein op Amsterdam cs kan heel goed vol gezeten hebben tussen Arnhem en Utrecht. Ik weet het niet, maar als af en toe forens (als het echt nodig is), vind ik een ruimere trein wel erg prettig.
Groeten,
Jelmer
-
Dat weet ik natuurlijk ook niet. Stond tenslotte op Amsterdam.
Ik snap dat men een ruimere trein als prettig ervaart. Maar daar zijn wel kosten aan verbonden. Uiteraard zijn die voor de vervoerder. En die besluit dan om met een stel minder te gaan rijden om zo de kosten te drukken. Is dat fijn en wenselijk voor de reiziger? Nee. Maar het is uit bedrijfseconomische oogpunt wel beter.