BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: VAM65 op 09 December 2021, 18:38:54
-
Reizigers klagen al enige tijd over problemen op het spoor tussen Delfzijl en Groningen. Volgens hen worden er korte spitstreinen ingezet, die vervolgens overvolle stations overslaan. Vandaag en gisteren was dat ook het geval.
Een van de ontevreden reizigers is de 21-jarige Remco van Dijk. Die wilde vanmorgen in Bedum op de trein stappen, maar de trein reed voorbij.
"Arriva besloot last-minute de trein van 08:23 uur te laten vervallen, waardoor iedereen op station Bedum lekker een half uur blauwbekkend mocht wachten op de trein die om 08:53 uur vertrekt."
Hij kwam vervolgens te laat op werk. "Een collega heeft me uiteindelijk met de auto opgehaald. Dat kan natuurlijk niet...... (het hele artikel vind je hier:) https://nos.nl/artikel/2408819-boosheid-over-puinhoop-op-spoor-tussen-delfzijl-en-groningen
-
Wat een zwakke reactie van Arriva om het te gooien op de perceptie van 'drukte in de trein' bij passagiers en vooral te reageren op het hellen van de trein bij Sauwerd. Zo krijg je mensen wel weer in het OV. 8)
Elton John zong het al; "Sorry seems to be the hardest word."
Gr. Frank
-
Volgepropte Arriva treinen in coronatijd?
Daar hoor ik al langer opmerkingen over.......
-
Laat NS het maar niet horen, brengt ze alleen maar op ideeën... "beste reizigers, om u niet teveel drukte te laten ervaren, slaan wij vandaag Utrecht centraal over..." ;D
-
Dat hebben ze al geflikt. Toen ik nog dagelijks in de trein moest zitten met regelmaat over de inzet van materieel (of liever gezegd, het gebrek daaraan) geklaagd.
-
De treinen van 7:17 en 7:47u waren altijd 6 bakken Wadloper in de NS en later NoordNed-tijd. En die zaten steeds voller tot op het Noorderstation circa 1/3 uitstapte.
Kunnen beter nog een plan U reviseren en samen met de 151 inzetten.
-
Is het niet Arriva dat altijd maar tegen de NS loopt te schoppen en roept dat zo ook op het HRN willen rijden omdat ze het allemaal veel beter kunnen?
-
Nee hoor. Dat doen namelijk alle vervoerders verenigd in de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) Met Arriva baas Hettinga als grootste aanjager en met support van Rikus Spithorst van De Maatschappij Voor Beter OV.
-
Met Arriva baas Hettinga
Ja, die ja.
-
Laat NS het maar niet horen, brengt ze alleen maar op ideeën... "beste reizigers, om u niet teveel drukte te laten ervaren, slaan wij vandaag Utrecht centraal over..." ;D
Dat is niet nieuw. Een jaar of zoveel geleden reed een (vrijdagse?) trein van Amersfoort zonder te stoppen langs de Maliebaan naar Den Bosch. De oenen hebben daar nu de rails weggehaald...
-
Dan heb je in elk geval een goede reden om een "station over te slaan" ;D
-
Dat is niet nieuw. Een jaar of zoveel geleden reed een (vrijdagse?) trein van Amersfoort zonder te stoppen langs de Maliebaan naar Den Bosch. De oenen hebben daar nu de rails weggehaald...
Waarom gelijk mensen voor oenen uitmaken, als dat opbreken van dat stuk infra ook gewoon voordelen opgeleverd heeft, en het nadeel niets meer dan een enkele trein is ? Uiteindelijk kan die trein ook via Utrecht CS zonder dat dat enige vertraging opleverd.
-
Kortzichtigheid: bij een groot probleem op Ut Cs heb je geen uitwijkmogelijkheid meer. Om dezelfde reden (bezuiniging) wordt de kruising bij Blauwkapel verwijderd.
-
Heeft niets te maken met kortzichtigheid, maar gewoon afwegingen in belangen.
Dat stuk spoorlijn Maliebaanstation - Lunetten is opgebroken om de trambaan naar de Uithof aan te kunnen leggen.
Daar hebben dagelijks vele reizigers meer aan dat er af en toe eens een trein omgeleid zou kunnen worden.
En dat geldt net zo goed voor het kruis bij Blauwkapel, dat is in het onderhoud een enorme kostenkost omdat het kruis zelf flink slijtagegevoelig is en de hefbare bovenleidingscontructie enorm onderhoudsintensief is.
Daarnaast word het eigenlijk maar zelden gebruikt, vanuit Hilversum naar de Maliebaan gaat het om een aantal museumtreintjes per jaar wat op 2 handen te tellen is en de ander richting is gebruik praktisch onmogelijk omdat je dan links moet rijden totaan Hilversum en dat past totaal niet tussen het treinverkeer door natuurlijk.