BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Museumspoor => Topic gestart door: Rob Ellerman op 23 November 2021, 15:32:09

Titel: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: Rob Ellerman op 23 November 2021, 15:32:09
Van Twitter:

Vrijdag 26 november gaat de Diesel 3 voor onderhoud naar de werkplaats in Maastricht en zal hij voor het eerst sinds tijden weer te zien zijn op het spoor. 
14:12 Blerick, 14:52 Helmond, A 15:07 Eindhoven, A 16:08 Weert,  16:53 Roermond, A 17:34 Sittard, V 17:51 Sittard, 18:14 Maastricht.

Rob
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: henk op 23 November 2021, 15:44:40
En daarna gelijk door naar het museum?   ??? ;D
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: Rob Ellerman op 23 November 2021, 15:50:38
Ik denk dat ze een grote motorrevisie gaan doen, ATB-NG inbouwen en weer rijklaar maken (wishful thinking ;))
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: Pauldg op 23 November 2021, 15:53:57
Inmiddels zouden ze die motorruimte toch ook wel vol kunnen stouwen met lithium accu's? Lekker op zaterdag crossen met dat ding zonder uitstoot  :D
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: Luit op 23 November 2021, 17:28:16
Beter een goed gesprek met de firma Holthausen in Groningen voor ombouw op waterstof.
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: dennie op 23 November 2021, 17:33:45
Balen heb je vrij en zou je kunnen gaan kijken langs de lijn ,komt hij in de avonduren als het al aardig donker is. :-\
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: GerardH op 23 November 2021, 17:59:32
wat mij bekend is dat de wielen opnieuw geprofileerd worden, dit omdat in Maastricht nog over een kuilwielerbank beschikt die 3 assige draaistel in 1 keer kan doen .
deze wordt echter vervangen en dan is er geen mogelijkheid meer om een 3 assig draaistel te doen zonder deze geheel te demonteren
vriendelijke groeten
Gerard
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: GerardH op 23 November 2021, 18:37:18
rit gaat niet door
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: Forever Rocofan op 23 November 2021, 18:54:35
Ik zie eerlijk gezegd niet de noodzaak van wielen opnieuw profileren van een trein waar nooit mee gereden wordt. En waar ook geen plannen voor zijn om rijdend te gaan maken.

En verslepen van Utrecht naar Maastricht kan wel gewoon.

Ik ben het even kwijt....

Vriendelijke groet Ruud B.
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: timtrein op 23 November 2021, 19:44:07
Om het ding ook in de verdere toekomst van het depot naar het museum v.v. te krijgen lijkt het me handig als de wielen gewoon voldoen  ::)
Je collectie loopvaardig houden lijkt me gewoon goed collectiebeheer.
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: tijgernootje op 24 November 2021, 15:10:33
Vooralsnog is de rit uitgesteld zo word o.a. via facebook gemeld.
Waarom en wanneer dan wel is ook voor mij een ??
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: Modellbahnwagen op 24 November 2021, 16:17:38
En verslepen van Utrecht naar Maastricht kan wel gewoon.
De grenswaarden zullen wss nog niet bereikt zijn.

Vooralsnog is de rit uitgesteld zo word o.a. via facebook gemeld.
Waarom en wanneer dan wel is ook voor mij een ??
Dat vraag ik mij ook af, ik heb geen verklaring gelezen. Is de kans nu verkeken om voor de laatste keer de wielen in een Nederlandse werkplaats te profileren?
Titel: Re: De oude DE3 nr. 27 van het Spoorwegmuseum voor onderhoud naar Maastricht
Bericht door: Thom op 25 November 2021, 20:04:21
Verslepen is niet onmogelijk, maar het afdraaien zou er voor zorgen dat het een stuk makkelijker kan en met minder beperkingen voor de te vervoeren snelheid.