BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Luc2000 op 20 November 2021, 11:27:38
-
Hoi
Ik wil een DB V200 aanschaffen, maar twijfel over de Piko ivm de beweegbare buffer balk in de bochten (draait mee ivm koppeling). Heb wat filmpjes bekeken, maar daarop is het moeilijk te zien.
Wat is jullie ervaring? Is het bijvoorbeeld lelijk bij R1 en R2? Heeft iemand misschien een goede foto, In binnen en buitenbocht?
Alvast dank!
Groet
Luc
-
Ik volg.
Deze staat ook op mij lijstje. (y)
-
Of het lelijk is dat kan alleen jij zelf beoordelen. Ik vind het niet mooi. Net zoiets als de Fleischmann NS1200. Die heeft ook zo'n bewegende bufferbalk. Ik vind het persoonlijk heel lelijk en zeker niet natuurgetrouw. Maar binnen onze hobby zijn wel meer zaken niet natuurgetrouw omdat er altijd wel beperkingen zijn. Persoonlijk zou ik voor een Roco of ESU gaan. Maar dat praat je over een ander prijskaartje. Ga eens kijken in een winkel en beoordeel het zelf. De Piko is verder wel een nette locomotief.
-
Luc, ik zou gewoon voor de Roco gaan. Degelijk ding en misschien wordt ie komend jaar wel met geluid uitgebracht. Qua detaillering kan ie ook prima mee, ook al is het model al wat ouder.
Rob
-
Ik heb zelf de Piko V 200 TP III uitvoering(59700) en deze heeft geen beweegbare bufferbalk. Wellicht heb jij een hele oude versie gezien?
-
Zie vanaf 2.28
https://youtu.be/BC4ud7h9dLY
-
Oké, bedankt. Dus niet de bufferbalk beweegt maar de schortbeplating met de koppeling.
Ik neem aan dat deze alleen beweegt, indien de koppeling gebruikt wordt en verder altijd recht onder de bufferbalk hangt.
Groeten,
Christoph
-
Yep, dus alleen in de bochten met een rijtuig er achter
-
Dat zou voor mij geen reden zijn hem te laten liggen..
-
Hoi,
Ik heb mijn Roco ingeruild (bij wijze van spreken, de Roco heb ik ook nog, maar krijg de kap niet meer vast door sound decoder) voor een Piko. Ik vond de Piko mooier en de verlichting werkt veel beter (Roco verlichting brand zwakjes door de lange lichtgeleiders). Plus inbouwen van geluid was makkelijker. Ik ben wel de enige ter wereld die een PluX16 ESU LokPilot 3.5 heeft denk ik :D (zelf gebakken, 8-polige stekkertje vervangen door PluX stekkertje)
Het zijn inderdaad alleen de schortplaten die meebewegen, niet de bufferbalk zoals bij prehistorische V200 modellen van Fleischmann of Trix. Als er een rijtuig of wagen gekoppeld is zie je er weinig van. Zo'n breed gat in de schortbeplating zoals bij de andere merken is ook lelijk. Ik vind dit eigenlijk een elegante oplossing zolang het strak blijft zitten.
Mvg,
Robert