BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 15 March 2008, 16:46:57
-
Even buiten Orleans in Frankrijk, richting Westen (Parijs) kwam ik van de week deze constructie tegen. Het begon in de stad en hield ergens zomaar op. Aan de kleur, en de hier en daar ontbrekende stukjes moet het er al een tijdje staan. Wie weet wat het is/was.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P3110004.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P3110005.jpg)
SK
-
dat is het testtraject van de aerotrain geweest van begin jaren '60. hier heb je wat verdere info (in het Duits helaas)
http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/france/index_aerotrain.htm
-
Bedankt voor je reaktie. Bij het langs rijden had ik al zo'n vermoeden
SK
-
http://www.aerotrain.fr/index.php5
over spoordesolaatheid gesproken... en t was toch wel een heerlijk project, thunderbirds are go!
-
Ziet er wel gaaf uit ;D
is zeker niet van de grond gekomen of onderweg weer gestrand?? :'(
nu gaan ze et dus weer proberen maar dan over de afsluitdijk en dan met water ::) :D
-
nee, in de jaren '70 werd het project gestopt en werd het geld in de TGV-ontwikkeling gestoken. Zal met de transrapid ook wel zo gaan... lijkt me gaaf om daar eens rond te kijken! ;D
-
Zeker, wat een spoordesolaatheid daarzo. Ik ben er ook een keer langsgereden en heb er gekeken maar wat een zonde dat het er nu zo bijligt. Deze foto van www.aerotrain.fr vind ik nog wel het meest typerend:
(http://pjskyman3.free.fr/photos/aaa/DSC05612.JPG)
Copyright dus bij www.aerotrain.fr
Wat een zonde van een project waar toch veel geld in is gestoken..
Willem
-
is zeker niet van de grond gekomen [...]
Dat was zo'n beetje het enige verschil met een vliegtuig, dat het niet van de grond kwam. :)
Maar op die Duitstalige pagina is verder te lezen dat het misschien maar beter is, omdat het systeem volkomen incompatibel is met bestaande railinfrastuctuur.
Nog belangrijker, het was niet echt energiezuinig. Midden jaren '60 was dat niet zo'n probleem, tien jaar later des te meer.
- Peter