Ach die gaan er dan wel op vooruit. Van nu een verbinding voor de auto/bus naar ongetwijfeld iets beters. Ben benieuwd wat de heren dan voor de Waterlinieweg gaan bedenken. Heb jij daar ideeën over?
Sorry, maar voor vele nederlanders geld dat ze zelf mogen uitzoeken hoe ze van het werk naar huis komen. Ik besef dat een HC en een Mcn door het land reizen en zo veel zien en meemaken. Maar als begin en eind van de dienst op hetzelfde station is, wat is dan uiteindelijk het verschil tussen iemand die op de trein werkt of iemand die de hele dag op kantoor zit (of in de 4 ploegen dienst bij TATA-steel).Het verhaal wordt anders, en dan wordt het wel de verantwoordelijkheid van de werkgever volgens mij, als je HC of Mcn begint op station A en eindigt op station B. Dan is het de plicht naar mijn mening van de werkgever (NSR) om de HC of Mcn terug te brengen naar station A.En dat is waarschijnlijk waar jij op doelt en zijn we het dus eens.Groet,Gerard van der Sel.
...Wil je een Mcn met de standplaats Utrecht ergens anders een trein laten rijden, zal die vanaf Utrecht daar dus eerst heen 'passagieren' maar dat is gewoon werktijd, iets wat overigens dood normaal is.
Dat klopt inderdaad (het niet volgens CAO betalen, het talent laten we maar in het midden ), maar ik denk dat een volledig vaste standplaats niet meer helemaal van deze tijd is. Ook niet voor machinisten. Zoals ik al schreef, het moet niet te gek worden. Niet op maandag beginnen (en eindigen) in Groningen, op dinsdag in Utrecht, en op woensdag in Den Haag. Maar iets "in de buurt" van Utrecht, bv Tiel is prima te forensen. Ook voor NSers. En als je Utrecht wilt ontlasten en treinen (en personeel) elders wilt laten beginnen, dan kan dat prima op niet al te grote afstand van Utrecht. Je zou dan bv ook personeel van standplaats Utrecht naar standplaats Tiel kunnen overhevelen. Dan blijft het zelfs een vaste standplaats.