Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MB-module: "Groeten uit Jottum" door nighttrain1
Vandaag om 09:21:28
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Gatho123
Vandaag om 09:05:20
U plan H0 door henk
Vandaag om 08:48:28
St. Janskathedraal van 's-Hertogenbosch in 1:87, de bouw gevolgd door KNed
Vandaag om 08:41:50
Etoile du Nord vooroorlogs, welke rijtuigen heb ik nodig? door Tomasso
Vandaag om 08:17:44
Fleischmann BR 24/4141, hoe digitaliseren met verlichting? door San-Markos
Vandaag om 08:15:59
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:13:57
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 07:45:45
Fleischmann "Prima-Lux" constante treinverlichting door henk
Vandaag om 06:27:25
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 06:24:57
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 04:13:49
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door Edsko Hekman
18 februari 2019, 23:48:07
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn door mwdb
18 februari 2019, 23:20:18
Buitenlust door mwdb
18 februari 2019, 23:17:05
BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300 door Tomasso
18 februari 2019, 23:15:26
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS door mDDM
18 februari 2019, 23:12:57
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door NS264
18 februari 2019, 23:06:13
Doornvliet door NS264
18 februari 2019, 23:02:14
LA Yard in 0 door Ronald Halma
18 februari 2019, 22:59:27
De Hondsrugbaan, H0 door NS264
18 februari 2019, 22:53:17
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door douweterpstra
18 februari 2019, 22:45:09
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
18 februari 2019, 22:35:04
Voor de betere priegelaars onder ons: rc in o.a. schaal 1:87 door DJV
18 februari 2019, 22:34:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door johanw
18 februari 2019, 22:29:37
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door DJV
18 februari 2019, 22:15:33
Bouw Bührtal III door nachbar
18 februari 2019, 22:13:10
BR97501 hoe werkt deze lok? door puntenglijder
18 februari 2019, 22:09:52
NS 4300 (in spoor 0) door FritsT
18 februari 2019, 21:53:33
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Wim Corduwener
18 februari 2019, 21:49:04
Het ontstaan van Trammenlandt door Marco EB
18 februari 2019, 21:44:47
  

Auteur Topic: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018  (gelezen 6067 keer)

Dennis van Leuverden

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 473
  • Gotthardbahn
Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Gepost op: 01 februari 2018, 00:06:23 »
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2018, 13:55:31 door Dennis van Leuverden »

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1701
  • Roco Fccpps vriend
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #1 Gepost op: 01 februari 2018, 00:22:14 »
Leuk, SNCF BB36000. Kwamen dacht ik tot in Antwerpen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #2 Gepost op: 01 februari 2018, 02:49:12 »
Geen Nederlands nieuws, maar dat was te verwachten, had M.E. al voorspeld
gr. Petra,  Eric is ziek en komt voorlopig hier niet meer, normaal zitten we samen op de forum.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 375
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #3 Gepost op: 01 februari 2018, 08:30:15 »
Op de tekening van de NS Avmz staat hij met een geheel gladde wand.
Eerder uitgebrachte Avmz (ik meen door ACME) had nog een mee gegoten koersbord. Maar die was in 1:87.

Dan komt deze beter bij de werkelijkheid.

Spoorfan

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1952
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #4 Gepost op: 01 februari 2018, 08:31:21 »
Vorige Avmz was ook van Riva...
Martijn

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2223
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #5 Gepost op: 01 februari 2018, 08:37:38 »
Die NS Cargo ketel is een minder geslaagde kleurvariant. Ketel is te hoekig, de benadering van Marklin is wat beter en die van HAG nog beter, voor zover deze nog voor een normale prijs te vinden is. Waren ook niet zoveel van in "het echie".
MfG, Arjan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4245
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #6 Gepost op: 01 februari 2018, 08:49:42 »
Leuk, SNCF BB36000. Kwamen dacht ik tot in Antwerpen.

Klopt.  (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #7 Gepost op: 01 februari 2018, 09:00:52 »
Die Avmz is voor N spoor.

Groeten Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 1180
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2018, 09:36:13 »
Leuk, SNCF BB36000. Kwamen dacht ik tot in Antwerpen.

Jeps, staan/stonden regelmatig op de bundel in Antwerpen-Oost, en meen me te herrineren dat ze ook tot de rangeerbundel van Antwerpen-Noord kwamen.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3104
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2018, 00:33:02 »
Is er ooit een (kleine) kans dat we nog een nieuwe (v)IRM van Rivarossi gaan zien?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

jurrie-burrie

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2018, 08:20:44 »
Hallo.

Ik denk dan een kleine kans.
Mijn winkelier vertelde mij dat hornby de mallen van de irm weg hadden gegooid. Anders hadden ze de vernieuwde ook uitgebracht.
Hij had het van de importeur.

Groet jurgen

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3104
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2018, 09:45:47 »
Heeeuujj mallen in de kliko, welke kliko? Graaf ik het er effe uit  ;D
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2018, 09:56:58 »
Ik kan dit bevestigen. De oude mallen worden niet meer gebruikt. Dit hebben wij (Paula en ik) verleden jaar juni/juli besproken naar aanleiding van een terugkoppeling van Nick de productmanager van Rivarossi.

Er zijn een aantal voorstellen gedaan ten aanzien van de Nederlandse markt. Een daarvan is het uitbrengen van een VIRM in de lengteschaal 1/87. Uiteraard voorzien van elektrische koppelingen. Het punt is wel dat er in de afgelopen decennia een kleine 15.000 (V)IRM modellen zijn uitgeleverd. Het is de vraag of er voldoende animo is voor een kloppende VIRM voor een prijs van € 400 plus.

Uiteraard kunnen jullie via het forum de importeur overtuigen om een kloppende VIRM uit te brengen. Het voordeel van de VIRM is dat de dossiers vanuit het verleden aanwezig zijn. Uiteraard liggen er nog alternatieven die onderzocht worden.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17962
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2018, 10:02:56 »
Jawel hoor, denk het wel. Als Piko van de 2200 een succes kan maken, dan kan het met VIRM in hedendaagse kwaliteit ook.
De Rivarossi VIRM draagt erg veel sporen van de Lima-herkomst.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 665
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2018, 10:03:52 »
Ik denk het wel, je kunt dit wel af gaan meten met de verkoop v.d. Mat 54.
Die kost ja ook meer dan 400+.    Goed idee VIRM 1;87. ;D (y)