Google+
Doel:€250.00
Donaties:€63.25

Per saldo:€-186.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Puttense treinkelder door Hans Grasmaijer
Vandaag om 01:55:42
De laatste stoomlocomotief door Gerard Rozeveld
Vandaag om 01:17:35
Modulebaan.nl, module Militaire laad- en losplaats 't Harde ( N ) door Hoontje
Vandaag om 00:55:12
Treinen in Polen door Zalwiryn
Vandaag om 00:29:49
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door könings
Vandaag om 00:12:27
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door NS264
Vandaag om 00:05:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 augustus 2018, 23:49:38
BNLS-Module: "L'Esimé" door Chris80
21 augustus 2018, 23:48:21
Het grote klein gekregen... door Besselspoor
21 augustus 2018, 23:31:21
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
21 augustus 2018, 23:25:34
Montage bouwkit Weinert BR 93 door Ivo tB
21 augustus 2018, 22:34:23
N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC door Wim Hesselink
21 augustus 2018, 22:32:53
Midsommar på Högskogen door nighttrain1
21 augustus 2018, 22:32:14
Van Swarzach naar Swarzburg door MOVisser
21 augustus 2018, 22:25:10
Experimenten met scenery door meino
21 augustus 2018, 22:22:39
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door henk
21 augustus 2018, 22:18:39
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Simone88
21 augustus 2018, 22:17:19
Vorarlberg (Oostenrijkse treinbaan....n-spoor) door raymond erdtsieck
21 augustus 2018, 22:16:58
19 Toen door NS8714
21 augustus 2018, 21:44:20
Westlandbaan door Tulpendaal
21 augustus 2018, 21:41:58
Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0 door martijn v m
21 augustus 2018, 21:36:52
Hoe verwijder je de kap van een Roco TEE VT 11.5 04183A? door waldberg
21 augustus 2018, 21:36:01
Projekt 083-338 door 44
21 augustus 2018, 21:23:08
ProRail: het spoor begint vol te raken door mDDM
21 augustus 2018, 21:10:25
Raadplaatje door DJV
21 augustus 2018, 21:09:34
  

Auteur Topic: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018  (gelezen 5421 keer)

Dennis van Leuverden

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 462
  • Gotthardbahn
Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Gepost op: 01 februari 2018, 00:06:23 »
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2018, 13:55:31 door Dennis van Leuverden »

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1678
  • Roco Fccpps vriend
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #1 Gepost op: 01 februari 2018, 00:22:14 »
Leuk, SNCF BB36000. Kwamen dacht ik tot in Antwerpen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1129
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #2 Gepost op: 01 februari 2018, 02:49:12 »
Geen Nederlands nieuws, maar dat was te verwachten, had M.E. al voorspeld
gr. Petra,  Eric is ziek en komt voorlopig hier niet meer, normaal zitten we samen op de forum.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 364
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #3 Gepost op: 01 februari 2018, 08:30:15 »
Op de tekening van de NS Avmz staat hij met een geheel gladde wand.
Eerder uitgebrachte Avmz (ik meen door ACME) had nog een mee gegoten koersbord. Maar die was in 1:87.

Dan komt deze beter bij de werkelijkheid.

Spoorfan

MDK193

  • Offline Offline
  • Berichten: 1704
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #4 Gepost op: 01 februari 2018, 08:31:21 »
Vorige Avmz was ook van Riva...
Martijn

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2080
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #5 Gepost op: 01 februari 2018, 08:37:38 »
Die NS Cargo ketel is een minder geslaagde kleurvariant. Ketel is te hoekig, de benadering van Marklin is wat beter en die van HAG nog beter, voor zover deze nog voor een normale prijs te vinden is. Waren ook niet zoveel van in "het echie".
MfG, Arjan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4163
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #6 Gepost op: 01 februari 2018, 08:49:42 »
Leuk, SNCF BB36000. Kwamen dacht ik tot in Antwerpen.

Klopt.  (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1316
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #7 Gepost op: 01 februari 2018, 09:00:52 »
Die Avmz is voor N spoor.

Groeten Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 960
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2018, 09:36:13 »
Leuk, SNCF BB36000. Kwamen dacht ik tot in Antwerpen.

Jeps, staan/stonden regelmatig op de bundel in Antwerpen-Oost, en meen me te herrineren dat ze ook tot de rangeerbundel van Antwerpen-Noord kwamen.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3070
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2018, 00:33:02 »
Is er ooit een (kleine) kans dat we nog een nieuwe (v)IRM van Rivarossi gaan zien?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

jurrie-burrie

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2018, 08:20:44 »
Hallo.

Ik denk dan een kleine kans.
Mijn winkelier vertelde mij dat hornby de mallen van de irm weg hadden gegooid. Anders hadden ze de vernieuwde ook uitgebracht.
Hij had het van de importeur.

Groet jurgen

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3070
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2018, 09:45:47 »
Heeeuujj mallen in de kliko, welke kliko? Graaf ik het er effe uit  ;D
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 574
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2018, 09:56:58 »
Ik kan dit bevestigen. De oude mallen worden niet meer gebruikt. Dit hebben wij (Paula en ik) verleden jaar juni/juli besproken naar aanleiding van een terugkoppeling van Nick de productmanager van Rivarossi.

Er zijn een aantal voorstellen gedaan ten aanzien van de Nederlandse markt. Een daarvan is het uitbrengen van een VIRM in de lengteschaal 1/87. Uiteraard voorzien van elektrische koppelingen. Het punt is wel dat er in de afgelopen decennia een kleine 15.000 (V)IRM modellen zijn uitgeleverd. Het is de vraag of er voldoende animo is voor een kloppende VIRM voor een prijs van € 400 plus.

Uiteraard kunnen jullie via het forum de importeur overtuigen om een kloppende VIRM uit te brengen. Het voordeel van de VIRM is dat de dossiers vanuit het verleden aanwezig zijn. Uiteraard liggen er nog alternatieven die onderzocht worden.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17386
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2018, 10:02:56 »
Jawel hoor, denk het wel. Als Piko van de 2200 een succes kan maken, dan kan het met VIRM in hedendaagse kwaliteit ook.
De Rivarossi VIRM draagt erg veel sporen van de Lima-herkomst.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
Re: Hornby/Rivarossi/Arnold/ Electrotren/Jouef 2018
« Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2018, 10:03:52 »
Ik denk het wel, je kunt dit wel af gaan meten met de verkoop v.d. Mat 54.
Die kost ja ook meer dan 400+.    Goed idee VIRM 1;87. ;D (y)