Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Norimbergia.......dus Neurenberg door Wim1969
Vandaag om 11:10:05
Mogelijke overstap van 3rail naar 2rail - hulp gevraagd door RobVille
Vandaag om 11:09:12
Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door Sobat Kras
Vandaag om 11:08:42
Fleischmann draaischijf 6052C door Remunj
Vandaag om 11:02:22
Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555) door Daan de leeuw
Vandaag om 11:01:35
Oersik in schaal 1 door FritsT
Vandaag om 11:01:29
Spanningsverlies door TEE-RAM
Vandaag om 11:01:05
NL Baan in Canada door Harryku
Vandaag om 10:48:26
Even voorstellen! door NS264
Vandaag om 10:35:00
Trevithick stoomloc uit 1804 1:32 door JaJo
Vandaag om 10:27:40
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:13:07
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:06:32
Vroeger door edwin1974
Vandaag om 09:40:07
CIWL Cote d Azur door Falcon10
Vandaag om 09:20:16
slipbandje Mehano class 77 captrain vervangen door Afo
Vandaag om 09:18:59
Ervaring nieuwe Z21 app door Chiel
Vandaag om 08:35:24
NL baan: Frotterdam in h0 door Ben
Vandaag om 08:26:25
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 07:51:26
RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door Sven
Vandaag om 07:03:39
Nieuws over oud spul in Colombia door Hans Grasmaijer
Vandaag om 03:06:17
Analoge DC-treinen aangestuurd met Dinamo en Itrain. Ervaringen. door Marco EB
Vandaag om 00:14:09
Mallnitzer Tauernbahnstrecke BB N Spoor door Schachbrett
17 februari 2018, 23:55:07
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door jandcargo
17 februari 2018, 22:53:55
RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen) door KNed
17 februari 2018, 22:44:12
Grote Henschel van Erwin Werps door JanHdH
17 februari 2018, 22:38:24
Vreemd gedrag ESU Lopi V.3 door Hobojohn
17 februari 2018, 22:27:37
Raadplaatje door Peter Korsten
17 februari 2018, 22:20:53
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
17 februari 2018, 22:00:03
Modelbaan in Trainz door olaf99
17 februari 2018, 21:54:32
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
17 februari 2018, 21:52:37
  

Auteur Topic: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012  (gelezen 2308 keer)

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #30 Gepost op: 10 februari 2018, 18:50:54 »
Het leidingwerk is aan de linkerzijde en rechterzijde klaar.

Zo zijn de zand val pijpen aan de zand dommen gekomen.
Ook de afdek plaat op het ventielen blok zit er op, het zijn juist de kleine details die zo iets afmaken.

Br 44 012 by Kees Borgers, on Flickr

Hier nog even een overzicht foto.

Toch ben ik niet kapot van de beschrifting op de lok, ik heb deze dus besteld bij Beckert Modellbau.

Br 44 012 by Kees Borgers, on Flickr

Br 44 012 by Kees Borgers, on Flickr

Achteraf zit er toch meer leidingwerk op dan dat je in het begin ziet. ::)

Later meer,

Kees.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #31 Gepost op: 11 februari 2018, 08:44:45 »
De tender heeft een andere opbouw dan de originele.

Deze word dus ook aangepast, hiervoor gebruik ik een plaat van styreen met een dikte van 0.5 mm.

Br 44-012 by Kees Borgers, on Flickr

De klinknagels worden er gewoon ingedrukt vanaf de binnenzijde met een kras pen. (y) (y)

Br 44-012 by Kees Borgers, on Flickr

Natuurlijk moeten er nog een paar treden op komen en diverse snuisterijen.

Later meer,

Kees.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #32 Gepost op: 12 februari 2018, 10:33:36 »
De tender is bijna klaar.

Na de spuitbeurt en het drogen zijn de trappen aan de achterzijde weer geplaatst, ook de tender
beschrifting mag natuurlijk niet ontbreken en is van de firma Gunther ( bestaat niet meer).

Natuurlijk mag de kolen hoop niet ontbreken en zit met verdunde houtlijm vast.

De treden op de zijkanten van de tender zijn er nog wat later opgezet en moeten natuurlijk nog een
lik verf hebben.

Br 44-012 by Kees Borgers, on Flickr

Br 44-012 by Kees Borgers, on Flickr

De ketel treden op de ketel van de locomotief hebben ondertussen ook plaats genomen.

Br 44 012 by Kees Borgers, on Flickr

Br 44 012 by Kees Borgers, on Flickr

Later meer,

Kees.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2018, 11:16:59 door puntenglijder »

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11477
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #33 Gepost op: 14 februari 2018, 19:36:32 »
Fraai! Mijn complimenten!

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4146
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #34 Gepost op: 14 februari 2018, 22:20:23 »
Het is een lomp ding. Gaaf!  (y) Hij ziet er gewoon zwaar uit. En die brede schoorsteen maakt het helemaal af.

Mooi om te zien hoe je hem bouwt. Ik ben wel met huisjes en zo aan het zelfbouwen, maar loks zie ik toch nog als "afblijven". Een goed voorbeeld dat je er toch echt wl aan kan klussen kan nooit kwaad.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #35 Gepost op: 15 februari 2018, 19:05:13 »
Heren, dank voor de complimenten. (y)

Het is nog even wachten op de schilden van de firma Beckert.
Ondertussen rijd ze hier al wel haar rondjes met geluid, later een filmpje. ;)

Later natuurlijk meer.

Kees.