Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door PietMB
Vandaag om 11:21:15
Ervaring nieuwe Z21 app door Gerke
Vandaag om 11:19:07
Hét spoor 1 en 0 treffen, 10 & 11 februari! door Ad Cleijsen
Vandaag om 11:17:05
RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door Ad Cleijsen
Vandaag om 11:15:31
Index artikelen Spoorwegjournaal / België op de rails door martijnhaman
Vandaag om 11:10:51
Norimbergia.......dus Neurenberg door Wim1969
Vandaag om 11:10:05
Mogelijke overstap van 3rail naar 2rail - hulp gevraagd door RobVille
Vandaag om 11:09:12
Fleischmann draaischijf 6052C door Remunj
Vandaag om 11:02:22
Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555) door Daan de leeuw
Vandaag om 11:01:35
Oersik in schaal 1 door FritsT
Vandaag om 11:01:29
Spanningsverlies door TEE-RAM
Vandaag om 11:01:05
NL Baan in Canada door Harryku
Vandaag om 10:48:26
Even voorstellen! door NS264
Vandaag om 10:35:00
Trevithick stoomloc uit 1804 1:32 door JaJo
Vandaag om 10:27:40
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:13:07
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:06:32
Vroeger door edwin1974
Vandaag om 09:40:07
CIWL Cote d Azur door Falcon10
Vandaag om 09:20:16
slipbandje Mehano class 77 captrain vervangen door Afo
Vandaag om 09:18:59
NL baan: Frotterdam in h0 door Ben
Vandaag om 08:26:25
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 07:51:26
Nieuws over oud spul in Colombia door Hans Grasmaijer
Vandaag om 03:06:17
Analoge DC-treinen aangestuurd met Dinamo en Itrain. Ervaringen. door Marco EB
Vandaag om 00:14:09
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 februari 2018, 23:55:07
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door jandcargo
17 februari 2018, 22:53:55
RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen) door KNed
17 februari 2018, 22:44:12
Grote Henschel van Erwin Werps door JanHdH
17 februari 2018, 22:38:24
Vreemd gedrag ESU Lopi V.3 door Hobojohn
17 februari 2018, 22:27:37
Raadplaatje door Peter Korsten
17 februari 2018, 22:20:53
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
17 februari 2018, 22:00:03
  

Auteur Topic: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)  (gelezen 24888 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 16883
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #405 Gepost op: 14 februari 2018, 20:59:58 »
Ik heb bij mijn model wel gezien dat de balgen in een opstaand randje rond de balg vallen. Misschien kunnen ze een mm verder naar buiten op wat styreen worden gemonteerd zonder dat het opvalt. Van het weekend eens proberen.

Ik weet niet of dat hem gaat worden. Ik dacht toch nog teveel langs de lijnen van een gebruikelijke kunststof vouwbalg. Dit is echt wat anders. Het uiteinde is een rechthoekig frame. De balg bestaat uit een dunne folie die op dat frame is geschoven langs vier geleiders. Die geleiders prik je in vier openingen in de rijtuigbak. De folie is in elkaar te drukken, zodat je het frame een beetje naar binnen kan duwen. Maar als je de vier geleiders los hebt van de bak, is het verband weg. 



Als de geleiders nog net in de bak zitten, ziet het er zo uit. Maar dan zit het nogal losjes.



Een Artitecbalg erop plakken kan altijd. Eerst even bestuderen hoe we het fijne ijzerwerk meekrijgen. Dat is heel fraai weergegeven. Ook hierbij is gezocht naar een realistische bevestiging en nu met succes.



Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 16883
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #406 Gepost op: 14 februari 2018, 21:07:14 »
Zo steken de geleiders net in de kap en zijn dan met superlijm wel te fixeren. Goed genoeg?

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #407 Gepost op: 14 februari 2018, 21:44:20 »
Ziet er goed uit  (y) heb je de ruimte tussen balg en kopwand nu opgevuld met styreen of is dat niet nodig?

Edit: heb het net zitten proberen en het naar buiten los drukken van de balg is goed te doen. Maar opvullen is wel nodig om het minder gammel te maken.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2018, 22:31:18 door Modellbahnwagen »
Groeten,
Richard

Wijktrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2155
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #408 Gepost op: 14 februari 2018, 22:06:48 »
Da’s zeker al veel beter dan de oorspronkelijke constructie. Het je er nog wat bij gefreubeld of is dit de balg maar dan ‘verhapstukt’? ;)

Rob

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 16883
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #409 Gepost op: 14 februari 2018, 22:28:38 »
Ik heb er nog niets mee gedaan. Op de eerste foto zie je de vier pootjes die normaal een eindje door de wand van de bak steken. Als je die pootjes wat naar buiten duwt zodat ze gelijk met de binnenwand uitkomen, komt de balgimitatie ook wat naar buiten en is dit het resultaat. Ik zou de pootjes zo met lijm kunnen fixeren en dan zit het wel stevig. Alleen aan de onderkant zie je dan dat de balgimitatie niet meer helemaal tot de bak reikt.

Weet nog niet was wijsheid is voor mijn €90.  :)
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2018, 22:35:37 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 7044
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #410 Gepost op: 15 februari 2018, 21:11:59 »
Ook geprobeerd, nadeel is dat het rubber gaat zakken als de houder niet meer vast zit.
Dus onder styreen kom je denk ik niet uit.

Koppeling schachten ingekort, kwam er toen ook achter hoe fragiel de buffers zijn.

Ik heb er 3, van alle versies een AB . Ik combineer ze met Artitec ovaal raamrijtuigen en/of roco plan d rijtuigen. Dat maakt het gat ook iets minder groot.



Roco met Exacttrain



En met Artitec



En de 2 groene samen

Ik ben er wel tevreden over, al hoop ik dat er nog betere balgen nageleverd worden.
Vr. groeten,
Bob

NS8714

  • Altijd bereid!
  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 8377
    • Mijn fotoarchief
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #411 Gepost op: 16 februari 2018, 08:20:02 »


Is er al opheldering gegeven door de Heer Keppel ?.

 

Bij monde van Piet Keppel is er gereageerd op mijn vraag waarom het bericht is ingetrokken. Op basis van zijn reactie heb ik zijn aangepaste post verwijderd. Zijn reactie op mijn vraag mocht helaas niet hier gepost worden.

Eelco Storm
team forummoderatoren BNLS
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.twitter.com/stormcou een poging tot treintjestwitter

Eric B

  • Online Online
  • Berichten: 1987
  • NS tijdperk IIIc
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #412 Gepost op: 16 februari 2018, 08:23:12 »
Om even in de actualiteit te blijven... Na Sven Kramer, is Exact-Train nu ook "door het ijs gezakt" naar mijn mening.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Met een sik

  • NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • mekkerend het leven door
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #413 Gepost op: 16 februari 2018, 09:02:48 »
Zijn reactie op mijn vraag mocht helaas niet hier gepost worden.

Eelco Storm
team forummoderatoren BNLS

Gemiste kans
Groet,

Gerard

prutser

  • Online Online
  • Berichten: 5228
  • Spaar ze allemaal.
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #414 Gepost op: 16 februari 2018, 09:19:02 »
Dan had ik nog liever gehad dat hij hier meldt dat er geen vervangende onderdelen komen.
Dat schept tenminste duidelijkheid.

Met dit wegduikgedrag neem je de kopers van je producten niet serieus.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2018, 09:23:38 door prutser »

Paul de Goede

  • Offline Offline
  • Berichten: 2298
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #415 Gepost op: 16 februari 2018, 09:49:48 »
Om even in de actualiteit te blijven... Na Sven Kramer, is Exact-Train nu ook "door het ijs gezakt" naar mijn mening.

Nou ze hebben wel goud op de tien kilometer zakken wassen hoor...
Een beetje MEK hier en daar houdt de boel bij elkaar

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 219
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #416 Gepost op: 16 februari 2018, 09:58:54 »
Een gevalletje zelfbeschadiging. In de psychiatrie besluiten ze dan tot opname voor onbepaalde tijd.
Hier is het een gevalletje "meerjarig wantrouwen". >:( ??? :'(
Carel
...'t sterft hier van het leven..... = Freek Vonk door Lucky TV.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4107
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #417 Gepost op: 16 februari 2018, 10:21:34 »
Ik ben ontzettend blij dat Artitec de Mat'54 IV is gaan produceren en niet Exact Train. Hier word je als consument niet vrolijk van, zeker niet gezien de hoge prijs die men voor deze rijtuigen vraagt.

Het is dat ik dit model niet kan gebruiken in mijn tijdperk, maar anders had ik mijn aangeschafte exemplaar nu teruggestuurd en de 2e batch afgewacht.  :-\

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 3850
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #418 Gepost op: 16 februari 2018, 10:33:16 »
Het is dus een ontwerpfout. Maar het is natuurlijk erg makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Als je weet hoeveel tijd, moeite en geld er nodig is om een rijtuig te ontwerpen, overzees te laten produceren, assembleren en verpakken en in veel verschillende versies uit te leveren, ga je op dit soort fouten niet meteen met zwaar kaliber schieten. Ik zou zelf op dat soort feedback ook willen reageren met stik er in, als je alleen maar berichten ziet van stuur de troep maar terug etc. nodigt dat niet uit om een oplossing te willen vinden. Geen constructieve discussie wat mij betreft.
Ik ken de heren Keppel niet persoonlijk, noch hun werkmethodiek, maar ben wel bekend met wat allemaal nodig is om een eindproduct tot stand te brengen en vind zelf dat de kritiek niet in verhouding staat tot de geleverde prestatie. Na zoveel maanden werk kun je niet in een paar dagen een oplossing eisen.
Morgen ben ik klaar

Eric B

  • Online Online
  • Berichten: 1987
  • NS tijdperk IIIc
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #419 Gepost op: 16 februari 2018, 10:46:45 »
Juist het feit dat het een ontwerpfout is maakt het nog een stapje erger in mijn beleving Besselspoor.
Dan is er dus ergens een blijkbaar belangrijke stap in het ontwerp-/productieproces overgeslagen of niet goed gegaan.
Reden te meer om daar serieus mee om te gaan, het probleem, want dat is het wel degelijk, op te lossen en daar duidelijk over te communiceren naar je afnemers!
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.