Oh ja, bij een Ecos wisselstraat is het principe zo dat je met 1 druk op de knop alle standen goed zet. Alle aspecten, wachttijden en volgorde voer je daarbij in. Dit werkt dan voor wisselstraten A -> B. Andersom zul je een tweede straat moeten aanmaken voor de situatie B -> A
Maar: is deze wissel het einde van de al eerder besproken "keerlus" ? Zo ja, is mijn vraag: en als er dan een trein van de andere kant komt en de keerlus in wil ? Dan moet het sein toch op rood blijven staan ?Zo nee, heb ik niks gezegd, dus eigen keus.
fase 2 zullen we maar zeggen. Lijkt met overigens niet eenvoudig want dat betekent ingrijpen in een met moeite gerealiseerde koppeling van wissel-seinen. En een derde sein plaatsen. Wordt vervolgd...
OK. Bedankt Jelmer en Bert. Maar dat vinkje aan heeft geen nadelige invloed op de invoer?
Condities om over na te denken en later te verwerken.Het 3e sein is vrij makkelijk. Afhankelijk van wisselstand keerlus of rechtdoor en de respectievelijk daar achter liggende baanvakken. Betreffende baanvak bezet: rood. Betreffende baanvak vrij: groen. Dat lijkt me niet zo moeilijk.De andere 2 seinen in principe soortgelijk: gemeenschappelijk baanvak na de wissel bezet: altijd rood voor beide seinen. Afhankelijk van de wisselstand en baanvak vrij: de ene groen en de andere rood.Lijkt mij in de Ecos en/of combinatie met de bezetmelders te realiseren door de condities in te voeren.