Google+
Doel:€250.00
Donaties:€117.90

Per saldo:€-132.10

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-12-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pronsfeld door eenop87
Vandaag om 14:49:08
Rangeren met de Sik - 120x40 in H0 door bink79
Vandaag om 14:46:55
Bedieningskastje AHOB (of AKI) door spoorzeven
Vandaag om 14:32:25
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door marimon
Vandaag om 14:28:22
Roco ns voormalige DSB WLAB 33 draaistellen shapeways door Thowra
Vandaag om 14:18:37
binnen- en sluitverlichting Roco 26,4m-rijtuig 1/87 door wob
Vandaag om 14:17:51
Railplan past niet, Roco Geoline door Peter Kleton
Vandaag om 14:15:00
Lenz ABC icm ESU V4 locdecoders door marctrein
Vandaag om 14:11:15
Kleinste decoder DCC door RobertH
Vandaag om 14:10:32
Weert, maar anders door Rinus H0
Vandaag om 14:09:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Brigitte
Vandaag om 14:09:33
Beïnvloeding schakeltijden wisseldecoders door centrales door Bert_Apd
Vandaag om 14:07:48
Wat hing er achter een Blauwe Brabander door Tomasso
Vandaag om 14:01:18
Station 2.0 door spoorzeven
Vandaag om 14:00:03
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door iarnrod
Vandaag om 13:57:05
Railtalk Magazine December 2017 door Erik de Zeeuw
Vandaag om 13:55:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 13:50:30
LSM NS Plan W door ad.M
Vandaag om 13:27:54
Video's over werken met Traincontroller door Haradigi
Vandaag om 13:23:58
KOPLOPER Versie 9.3 build 1 door Christoffel1970
Vandaag om 12:49:47
Lenz Compact 60500, programmeren geeft ERROR door lokmuis
Vandaag om 12:38:54
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 12:22:48
Geknoei in 0 door Henk ho/0
Vandaag om 12:15:22
Wateringbury Railway Station in OO door Tanks+Treinen
Vandaag om 11:56:58
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 11:53:26
Britse treinen samenstellen in model door St00mboy
Vandaag om 11:39:47
Tuinbaan in Spoor-1 en Spoor-Z door Eric B
Vandaag om 11:33:36
Bezetmeldpunten draadloos zien. door Josephes
Vandaag om 11:12:48
Welke modellen staan boven aan verlanglijst voor komende Nürnberg Toy Fair? door spoorzeven
Vandaag om 10:59:21
Railpro Fccpps..u weet wel. Op smalspoor? door Peter Kleton
Vandaag om 10:30:55
  

Auteur Topic: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?  (gelezen 52774 keer)

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3900
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #90 Gepost op: 30 januari 2015, 09:43:34 »
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.

Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2015, 09:47:32 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 329
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #91 Gepost op: 30 januari 2015, 09:51:17 »
Is brawa de beste keuze van de 6??

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 16607
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #92 Gepost op: 30 januari 2015, 10:04:38 »
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.

Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.

Dan kunnen ze net zo goed de motor weglaten.
Kan er geen zinnige reden voor bedenken. In de vitrine zie je de plug niet en het verschil in productiekosten is nul. Kennelijk ziet men een doelgroep met een dusdanige digitaalallergie dat zelfs een plug teveel is?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #93 Gepost op: 30 januari 2015, 10:21:13 »
Elke plug is een potentiele kans op storingen.
Wie bewust analoog wil rijden heeft dat dus liever niet en wie netjes
draadjes kan solderen doet dat ook liever.
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf
goed te doen. Laten doen is dan ook een prima optie.
Groet, Ronald.

Eén verkeerde komma, punt of letter maakt zelfs van Jezus nog een ketter. (H.Finkers)

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 2668
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #94 Gepost op: 30 januari 2015, 10:31:11 »
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.

Gr, Ben.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 16607
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #95 Gepost op: 30 januari 2015, 10:43:55 »
Dat scheelt dan weer een hele euro aan componenten? Als er een aparte print voor wordt ontwikkeld, zou het zelfs duurder zijn. Hoe meer versies, hoe hoger de kosten voor ontwikkeling, productie en distributie. Bijzonder hoor.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dion

  • powerd by Uhlenbrock
  • Offline Offline
  • Berichten: 5624
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #96 Gepost op: 30 januari 2015, 11:00:47 »
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.

Gr, Ben.

Zie hiervoor bladzijde 15 van de nieuwheden folder 2015
groetjes Dion
2012: ***** ****
2013: ***
2014: **
2015: **
2017: **

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3900
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #97 Gepost op: 30 januari 2015, 11:11:22 »
Brawa doet dit niet voor het eerst. Het is bij andere modellen al eerder zo aangeboden. Blijkbaar is er een voldoende grote markt voor.

En als je de fora leest, dan is het ook wel begrijpelijk:
- er is een groep die alle digitale snick-snack belachelijk vind en er niet voor wil betalen
- er is een groep die dat allemaal wel wil, liefst inclusief bijzondere features als draaiende ventilatoren, automatische koppelingen en cabineverlichting
- en er is een groep die zelf een decoder van zijn voorkeur wil inbouwen.

Alle drie de groepen krijgen een aanbod op maat.

Blijkbaar weegt dat op tegen het efficiëntie-nadeel van 5 varianten maken (3 DC en 2 AC).
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #98 Gepost op: 30 januari 2015, 11:18:47 »
Mijn ervaring is dat sommige digitaal voorbereide modellen niet willen rijden op een (analoge) pulsbreedte regelaar, kán dus een voordeel hebben.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 5712
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #99 Gepost op: 30 januari 2015, 12:55:21 »
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf goed te doen.
Nou jij krijgt wat mij betreft de trofee voor de domste opmerking van het jaar.  ::) :-X
Dit slaat natuurlijk nergens op. Maar dat hebben we al vaker gemerkt.
Een plug is er juist voor dat je makkelijk een loc (later) kan digitaliseren door er eenvoudig een decoder naar keuze in te prikken.
Juist voor diegene die niet handig genoeg is om te solderen een uitkomst.

Maar jij bent als deskundige natuurlijk elke loc aan het voorzien van een plux22 decoder door alles draadje voor draadje vast te solderen.
Gr.
Eric

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 16607
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #100 Gepost op: 30 januari 2015, 13:12:10 »
Dan begrijp ik het als zuivere marketing Edgar. Is ook een goede reden. Benieuwd in hoeverre het werkt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #101 Gepost op: 30 januari 2015, 13:16:28 »
Dus als ik het goed begrijp komt er helemaal geen 186 van LSM en zijn we dus ook af van het koppelverkoopverhaal?

Ik dacht van niet....

Citaat van: Ralf Wittkamp op DSO
- Bei den NS ICRm werden die Steuerwagen und die 1. Klasse Wagen nur zusammen mit den NS BR 186 geliefert. Wer also einen kompletten und vorbildgerechten Zuga haben möchte kommt um den Kauf eines Sets mit einer Lok nicht herum.
gr. Ed

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1050
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #102 Gepost op: 30 januari 2015, 13:23:17 »
Ik dacht van niet....

Maar 1e kwartaal 2015 gaat LSM niet meer halen
gr. Petra en Eric, we zitten gezamenlijk op de forum.

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 329
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #103 Gepost op: 30 januari 2015, 13:26:44 »
Komen ze er nou wel of niet mee? Hoop onduidelijkheid.....

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #104 Gepost op: 30 januari 2015, 13:33:16 »
Lijkt me vrij duidelijk. Als je een stuurstand en 1e klas wil hebben zit je ook aan een loc vast.
Over wanneer die loc komt wordt natuurlijk niets gezegd, zoals met alles van LSM  ;D
gr. Ed