Google+
Doel:€250.00
Donaties:€90.23

Per saldo:€-159.77

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 25-03-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door Lucien
Vandaag om 08:21:26
Leyden Terminus, een fictief Brits eindstation. door Andre64
Vandaag om 08:19:01
Review 3D-printers op Tweakers.net door Bert Mengerink
Vandaag om 08:06:33
Hoekse lijn door de jaren heen fotodraadje door Dennis.
Vandaag om 08:03:31
NEN1010 hoofdstuk 711 door Marc tramt
Vandaag om 07:27:19
EifelBurgenBahn door tothebeach
Vandaag om 07:25:18
Groefrail voor straatspoor door Marc tramt
Vandaag om 07:22:44
Uitbreiding LED puls schakeling door Sam
Vandaag om 07:05:35
DR5000 met Xpresnet/koploper door Coen Burki
Vandaag om 00:49:58
3D/RM IG: Onshape - Pixton Hill Mill 1:76 door Hans van de Burgt
27 maart 2017, 23:28:13
Starten vanaf 1 door MOVisser
27 maart 2017, 23:20:22
NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv door Peter Kleton
27 maart 2017, 23:10:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
27 maart 2017, 23:07:29
Raadplaatje door KNed
27 maart 2017, 22:46:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door NS8714
27 maart 2017, 22:45:31
Amerikaanse treinen zijn .... door Marcel112
27 maart 2017, 22:43:21
H0 kade door Egbert74
27 maart 2017, 22:29:27
Veranderingen in en aan Mat 46 door AB 7216
27 maart 2017, 22:29:01
Intermodellbau Dortmund 2017 door Marcel112
27 maart 2017, 22:28:31
Roco Plan V Douwe Egberts door Fritsprt
27 maart 2017, 22:20:00
Modelbahn Wochenende Tram museum Zürich door martijn v m
27 maart 2017, 22:18:18
Westlandbaan door charp
27 maart 2017, 22:01:18
Vragen voor layout door Jeroen1975
27 maart 2017, 21:51:47
Baanplan, de kamer rond, hulp gevraagd Wintrack door Dirk
27 maart 2017, 21:35:32
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door NS8714
27 maart 2017, 21:07:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Petertrein81
27 maart 2017, 20:42:51
Langdorf (h0 : 340 x 100) door wimk
27 maart 2017, 20:08:04
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
27 maart 2017, 19:43:50
Viessmann H0 Abfahrsignal 4518 door johan george
27 maart 2017, 19:41:44
Baanbouw Bosje77 door Patrick1975
27 maart 2017, 18:04:06
  

Auteur Topic: Boem is ho!  (gelezen 1802 keer)

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 762
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Boem is ho!
« Gepost op: 17 februari 2017, 19:36:17 »

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 2508
    • Modeltrein projecten
Re: Boem is ho!
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2017, 19:37:59 »
Een draufgänger noemen ze dat.  8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 3558
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Boem is ho!
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2017, 20:12:31 »
dat is een beste klapper.

trouwens ook 2 beste spoorkranen die ze hebben  :o

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix;2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 2593
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2017, 20:32:39 »
ICE vs stootblok ;D
Groeten Richard, nighttrain.

DCC,NS,H0,Tijdperk 3B t/m 5 met vleugje nu,Koploper,Intellibox.

2011-2016 ***** + 22x X
(X=extra plaatje geplaatst voor een ander :) )

Bouw: Zwederbaan met Ringvaartspoorbrug nabij Buitenkaag, deelnemer BNLS modulebaan

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 927
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: Boem is ho!
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2017, 20:42:32 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 372
Re: Boem is ho!
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2017, 21:36:34 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Heb ooit zo eens fotos gemaakt van treinongeval in Lier, Belgie :



Was een diesellok die toenertijd op het station van Lier s nachts rustig het station uitreed, maar de wissel stond verkeerd op een kort opstelspoortje waar ook nog een andere lok stond vlak aan een stootblok. Heeft ie gewoon door het stootblok geduwd, door een betonnen afsluiting, half de straat op, en was maar aan een heeeeele lage snelheid.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 762
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2017, 21:45:12 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Normaal gesproken zouden ze dat ook doen, maar dit is geen normale manier.
Uit eigen ervaring weet ik dat het soms niet verantwoord is om tussen de bakken te werken en dat je vanaf de zijkant moet knippen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2251
Re: Boem is ho!
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2017, 23:14:49 »
Als die bak omhoog staat word de ruimte tussen de bakken wat krapper ;)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re: Boem is ho!
« Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2017, 23:44:58 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Mwa, valt wel mee hoor  ;D

kijk hier
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2017, 23:50:54 door Reinout van Rees. Reden: Foto weggehaald: geen toestemming tot plaatsing »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Online Online
  • Berichten: 3384
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Boem is ho!
« Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2017, 23:52:38 »
Ter info: foto weggehaald, verwijzing behouden. Je mag niet zomaar andermans foto's plaatsen, zeker niet als er "licentie: neem contact op" onder staat. Dat betekent namelijk dat hun portemonnee met verlangende oogjes onze kant op kijkt...

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re: Boem is ho!
« Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2017, 23:59:54 »
Ai, sorry  :-X

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix;2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 2593
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2017, 00:30:38 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Groeten Richard, nighttrain.

DCC,NS,H0,Tijdperk 3B t/m 5 met vleugje nu,Koploper,Intellibox.

2011-2016 ***** + 22x X
(X=extra plaatje geplaatst voor een ander :) )

Bouw: Zwederbaan met Ringvaartspoorbrug nabij Buitenkaag, deelnemer BNLS modulebaan

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 1825
Re: Boem is ho!
« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2017, 09:00:49 »
Aparte titel van dit draadje!

Slaat ook niet op het artikel, in het geval "boem is ho!" was de trein gehoot als hij op het stootblok was geboemd. Nu is hij doorgeschoven het perron op en kan er niet van "ho" worden gesproken.
MfG, Arjan

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1414
Re: Boem is ho!
« Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2017, 10:36:45 »
In Amersfoort hebben ze het zelfs gepresteerd om een trein de voetgangersbrug in te rijden...  ::) ;D
Niels

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 762
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2017, 12:43:17 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Was niks mis met de remmen!
Maar onvoeldoende materieelkennis van de machinist.
Met 40 binnenkomen en dan vol in de remmen gaan zonder rekening te houden met het overshoot moment tijdens de overname van pneumatisch naar ED remmen.
Dat wordt blokkeren en dan is het glijden of lijden.
In dit geval wou de machinist de rem lossen en opnieuw remmen maar daar had hij niet voldoende ruimte meer voor.