Google+
Doel:€250.00
Donaties:€199.89

Per saldo:€-50.11

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 25-02-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door dennie
Vandaag om 04:31:34
Roco köf III digitaliseren door ingenium
Vandaag om 02:56:50
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 01:02:49
BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300 door roadster36
26 februari 2017, 23:48:00
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door jerrytrein
26 februari 2017, 23:39:39
Aachenau West door Reinout van Rees
26 februari 2017, 23:38:05
Baanplan HO 3.6 x 3.1 FL Profi Hulp gezocht Ivo door jandcargo
26 februari 2017, 23:33:44
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door NS 1607
26 februari 2017, 23:30:21
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Pauw Gauwes
26 februari 2017, 23:05:18
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door Lucien
26 februari 2017, 23:01:33
Bouw Bahnhof Lippramsdorf in spoor Nul door bernhard67
26 februari 2017, 22:59:33
SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006) door Overlast
26 februari 2017, 22:55:42
en nog een herintreder door Pietervde
26 februari 2017, 22:52:01
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
26 februari 2017, 22:39:38
De beuk erin door Nulspul
26 februari 2017, 22:31:22
Dönsdorfer Bauberichte door PMBW
26 februari 2017, 22:29:58
Roco Fccpps door Mickyman
26 februari 2017, 22:28:47
Deltaplan NS door RikM
26 februari 2017, 22:27:47
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
26 februari 2017, 22:26:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Daan!
26 februari 2017, 22:12:25
America first. Ongelofelijke modelbaan in h0 door Marcel112
26 februari 2017, 21:58:40
Cranicher Altbahn door Arjen52
26 februari 2017, 21:45:26
Simpele verdeelstroken/printen ? door jowi
26 februari 2017, 21:37:47
Carnaval 2017, 's-Hertogenbosch (Ht), Oeteldonk Centraol door Floris
26 februari 2017, 21:35:30
z21 startset niet te bedienen via APP door Supercitroen
26 februari 2017, 21:33:45
Sprog software installeren door keesv1
26 februari 2017, 21:27:34
Project: PERŠTEJN (station CSD rond 1990 aan Duitse grens, HO 150x40) door Matthijs van Heijningen
26 februari 2017, 21:18:58
Sankt Georgen. door william_2
26 februari 2017, 21:15:07
BNLS Baanbreker - Raamsdonk, in schaal 0, en verder alles wat er op rijdt. door roadster36
26 februari 2017, 21:01:25
Rail 2017 Houten (incl. nabespreking) door Ronald Halma
26 februari 2017, 20:39:29
  

Auteur Topic: Boem is ho!  (gelezen 1585 keer)

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Boem is ho!
« Gepost op: 17 februari 2017, 19:36:17 »

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 2416
    • Modeltrein projecten
Re: Boem is ho!
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2017, 19:37:59 »
Een draufgänger noemen ze dat.  8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 3510
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Boem is ho!
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2017, 20:12:31 »
dat is een beste klapper.

trouwens ook 2 beste spoorkranen die ze hebben  :o

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix;2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 2505
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2017, 20:32:39 »
ICE vs stootblok ;D
Groeten Richard, nighttrain.

DCC,NS,H0,Tijdperk 3B t/m 5 met vleugje nu,Koploper,Intellibox.

2011-2016 ***** + 22x X
(X=extra plaatje geplaatst voor een ander :) )

Bouw: Zwederbaan met Ringvaartspoorbrug nabij Buitenkaag, deelnemer BNLS modulebaan

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 926
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: Boem is ho!
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2017, 20:42:32 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 356
Re: Boem is ho!
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2017, 21:36:34 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Heb ooit zo eens fotos gemaakt van treinongeval in Lier, Belgie :



Was een diesellok die toenertijd op het station van Lier s nachts rustig het station uitreed, maar de wissel stond verkeerd op een kort opstelspoortje waar ook nog een andere lok stond vlak aan een stootblok. Heeft ie gewoon door het stootblok geduwd, door een betonnen afsluiting, half de straat op, en was maar aan een heeeeele lage snelheid.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2017, 21:45:12 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Normaal gesproken zouden ze dat ook doen, maar dit is geen normale manier.
Uit eigen ervaring weet ik dat het soms niet verantwoord is om tussen de bakken te werken en dat je vanaf de zijkant moet knippen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2214
Re: Boem is ho!
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2017, 23:14:49 »
Als die bak omhoog staat word de ruimte tussen de bakken wat krapper ;)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1071
Re: Boem is ho!
« Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2017, 23:44:58 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Mwa, valt wel mee hoor  ;D

kijk hier
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2017, 23:50:54 door Reinout van Rees. Reden: Foto weggehaald: geen toestemming tot plaatsing »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3304
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Boem is ho!
« Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2017, 23:52:38 »
Ter info: foto weggehaald, verwijzing behouden. Je mag niet zomaar andermans foto's plaatsen, zeker niet als er "licentie: neem contact op" onder staat. Dat betekent namelijk dat hun portemonnee met verlangende oogjes onze kant op kijkt...

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1071
Re: Boem is ho!
« Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2017, 23:59:54 »
Ai, sorry  :-X

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix;2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 2505
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2017, 00:30:38 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Groeten Richard, nighttrain.

DCC,NS,H0,Tijdperk 3B t/m 5 met vleugje nu,Koploper,Intellibox.

2011-2016 ***** + 22x X
(X=extra plaatje geplaatst voor een ander :) )

Bouw: Zwederbaan met Ringvaartspoorbrug nabij Buitenkaag, deelnemer BNLS modulebaan

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 1809
Re: Boem is ho!
« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2017, 09:00:49 »
Aparte titel van dit draadje!

Slaat ook niet op het artikel, in het geval "boem is ho!" was de trein gehoot als hij op het stootblok was geboemd. Nu is hij doorgeschoven het perron op en kan er niet van "ho" worden gesproken.
MfG, Arjan

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1392
Re: Boem is ho!
« Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2017, 10:36:45 »
In Amersfoort hebben ze het zelfs gepresteerd om een trein de voetgangersbrug in te rijden...  ::) ;D
Niels

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2017, 12:43:17 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Was niks mis met de remmen!
Maar onvoeldoende materieelkennis van de machinist.
Met 40 binnenkomen en dan vol in de remmen gaan zonder rekening te houden met het overshoot moment tijdens de overname van pneumatisch naar ED remmen.
Dat wordt blokkeren en dan is het glijden of lijden.
In dit geval wou de machinist de rem lossen en opnieuw remmen maar daar had hij niet voldoende ruimte meer voor.