Google+
Doel:€250.00
Donaties:€194.95

Per saldo:€-55.05

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-01-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Line-up foto's van modellen door Peter Korsten
Vandaag om 20:27:42
Modelspoordagen in Rijswijk (incl. aankopen) door Floris
Vandaag om 20:25:02
BNLS-module: Belgenland door Nick Vandenzavel
Vandaag om 20:21:51
Langdorf (h0 : 340 x 100) door wimk
Vandaag om 20:17:28
Trix NS 1200 stiller krijgen door Sven
Vandaag om 20:15:20
verlichting in Trix Dampftriebwagen Kittel door Sven
Vandaag om 19:45:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 19:44:29
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door joepDE2
Vandaag om 19:10:51
BNLS Spoorkaart voor Nederland versie 2.0 door Daan!
Vandaag om 19:09:13
BNLS Baanbreker - Nieuwe bome, verse nieuwe bome!!! door Reinout van Rees
Vandaag om 18:43:01
Eenvoudige driepunts frontverlichting door Arjen52
Vandaag om 18:31:26
Materieelbespreking Artitec plan U door Paul Bender
Vandaag om 18:20:12
Kortkoppeling af fabriek door dh3201
Vandaag om 18:11:36
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door tuurtje
Vandaag om 17:31:33
Pronsfeld door rotaspeed
Vandaag om 17:30:27
NS onderhoudsloods met directe toegang voor E-locs ? door j.ossebaar
Vandaag om 17:18:56
Treinen Onverwacht (Sur.) verdwenen door NS8714
Vandaag om 17:16:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:04:06
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 16:59:06
Treinverkeer in Schwarzburg door jerrytrein
Vandaag om 16:58:17
Beurs baan Luchtspoor door olaf99
Vandaag om 16:57:20
Jerry gaat weer verder/beginnen met de haven door jerrytrein
Vandaag om 16:43:28
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Henk Visscher
Vandaag om 16:35:03
Kyllburg in H0 door rotaspeed
Vandaag om 16:31:07
Databank voor locs en decoders door Fred Eikelboom
Vandaag om 16:01:29
Video's over werken met Traincontroller door Haradigi
Vandaag om 15:43:38
De St. Bernhard Kapel in een berglandschap. door barani517
Vandaag om 15:19:43
Westlandbaan door barani517
Vandaag om 15:17:34
Viessmann overweg 5104, spoorboom defect, te repareren? door Christoph
Vandaag om 14:30:33
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
Vandaag om 13:56:08
  

Auteur Topic: Waar? - NS 1982 - Diesel nevenlijn - DE2 & Plan U.  (gelezen 2612 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
Re: Waar? - NS 1982 - Diesel nevenlijn - DE2 & Plan U.
« Reactie #15 Gepost op: 09 januari 2017, 20:44:46 »
Michel,
              bekijk op Sporenplan.nl Hoorn eens in 1965. Kun je heel veel kanten mee op met de treinen die je hebt.

Groet, Frank

jakeman

  • Offline Offline
  • Berichten: 311
Re: Waar? - NS 1982 - Diesel nevenlijn - DE2 & Plan U.
« Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2017, 07:40:26 »
Goedemorgen Michel,

De EMV heeft het Duitse lijntje van Boxtel naar Gennep in grote delen nagebouwd op een grote spoorbaan in Museum bevrijdende vleugels in Best. Over dit lijntje reden oa Plan U, DE2, de Sik en de Hippel, de NS2200, 2400, maar ook de 3700, de "Blauwe Brabander" en bijv. een BR94. In Gennep staat op een veld, waar vroeger het station was, nog een prachtige BR94. Het traject had vele mooie stations waarvan er enkelen nog staan. Ook het hefbruggetje over de Zuid Willemsvaart is erg mooi. Op YouTube en google is veel te vinden over "het Duitse lijntje", waaronder ook sporenplannen van de stationsemplacementen.  In 1995 reed er nog een aantal keer een plan U, en de laatste stoomtrein reed in 2001 nog een keer van Boxtel naar Veghel. Station Veghel,  Gennep, station Mill etc, allemaal mooie gebouwen met leuke kleine rangeer terreinen. Er is ook met een railfiets nog over delen van dit lijntje gereden, veel spoor ligt er nog, ook het kleine bruggetje over de Dommel.

Veel plezier met voorbereiden van je baan.
Groeten, Jake

« Laatst bewerkt op: 11 januari 2017, 23:51:38 door jakeman »

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1736
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Waar? - NS 1982 - Diesel nevenlijn - DE2 & Plan U.
« Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2017, 09:17:57 »
Dat ding was een Zagro.
Actuele uitvoering zie http://www.zagro.de/bahntechnik/rangierer-bis-700-t/ onderaan.

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 6401
  • Jeroen
blije groeten,

Jeroen

NS8714

  • Altijd bereid!
  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7630
    • Mijn fotoarchief
Re: Waar? - NS 1982 - Diesel nevenlijn - DE2 & Plan U.
« Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2017, 19:31:12 »
Ik heb nu bewust iets kleinschaligs gekozen.

*DE2 in rood, rood met reclamebanen en geel, Plan U in geel.
*Goederentreinen worden gereden door 2200 en 2400, deels nog in bruin maar merendeels al in geel/grijs.
*Voor lokaal rangeerwerk is er een 500 geel/grijs.
*Er komt VAM vervoer langs en ook (omgeleid?) PTT vervoer (indien omgeleid, met Motorpost op sleep?).
*Ik heb minimaal 3 doorgaande perronsporen in gedachten, mogelijk nog een perronloos doorgaand 4e spoor. Een paar opstel sporen en naar beide zijden bedrijfsaansluitingen die buiten beeld verdwijnen.
*2 aanwezige Plan U stellen
*Het is een wat groter doorgangsstation. Naast de Stoptreinen stoppen de Sneltreinen er ook. Soms 3 treinen tegelijk. Het is het enige Sneltreinstation tussen de 2 eindpunten en ook een iets grotere plaats.
*De baan wordt ongeveer 6,5 meter lang (mogelijk 10 meter als ik een muur wegbreek) en 0,8 tot 1,2 meter diep.

Met alle respect, maar dit is bepaald niet kleinschalig  ;) Misschien is het kleinschaliger in vergelijking met je eerdere plannen, maar een baan met dit materieel, 10 meter lang en drie doorgaande sporen....

Als ik je een tip mag geven: begin met twee modules, een dubbelsporig diesellijntje met een station met eilandperron en eventueel een losplaats voor een lokale handelaar (kolenboer bijvoorbeeld). Dat is kleinschalig, behapbaar en op termijn naar believen uit te breiden.

Door klein te beginnen, geef je je zelf de mogelijkheid te oefenen, kan het plannen tot een minimum beperkt worden en kun je snel van planning naar uitvoering komen.

Just my two cents, vooral bedoeld om eventuele teleurstellingen te voorkomen  ;)

Eelco
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

2013: *******
2014: ********

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Waar? - NS 1982 - Diesel nevenlijn - DE2 & Plan U.
« Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2017, 21:44:55 »
Michel,

nu bij uquilair:

https://railmagazine.nl/wp-content/uploads/2016/12/Cover_Dieseltreinen.jpg
Dank je Jeronimos.
Heb in al.

Helaas amper Plan U in dat boek.
Voornamelijk DE1 en DE2.

Mvg,
Michel

(via de Tapatalk App)


FRIE

  • Offline Offline
  • Berichten: 103
Re: Waar? - NS 1982 - Diesel nevenlijn - DE2 & Plan U.
« Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2017, 22:58:09 »
Jaren geleden heeft in de Railhobby een artikel gestaan over een baanplan met als thema station Goor.
Het station had ooit ook een eilandperron, DE-1, DE-2 en plan U hebben daar ook gereden.
Verder had het station ook nog diverse spooraansluitingen en zelfs een draaischijf. Goederenvervoer was er ook nog; tot begin jaren 80.

Het is maar een idee ....


Erwin

arnout

  • Online Online
  • Berichten: 743
Re: Waar? - NS 1982 - Diesel nevenlijn - DE2 & Plan U.
« Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2017, 10:50:03 »
Goedendag,

is dat artikel nog ergens te vinden van Goor?

Gr arnout

Hans van Kampen

  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re: Waar? - NS 1982 - Diesel nevenlijn - DE2 & Plan U.
« Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2017, 12:08:44 »
Ik heb het wel ergens liggen. Als je belangstelling hebt kan ik er foto’s van maken en mailen. Gr . Hans

arnout

  • Online Online
  • Berichten: 743
Re: Waar? - NS 1982 - Diesel nevenlijn - DE2 & Plan U.
« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2017, 12:49:09 »
Hallo Hans,

Bedankt alvast.

Stuur maar naar : arnout.weber(a)gmail.nl.

Mvg,

Arnout
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2017, 19:29:19 door NS8714. Reden: e-mailadres aangepast ivm spam »

arnout

  • Online Online
  • Berichten: 743
Re: Waar? - NS 1982 - Diesel nevenlijn - DE2 & Plan U.
« Reactie #25 Gepost op: 11 januari 2017, 17:54:17 »
Bedankt voor de moeite om het artikel te mailen Hans.

Gr Arnout.